adsite

Pozycjonowanie, czyli wzrost rozpoznawalności w internecie

Prowadzisz bloga, sklep, a może posiadasz prostą wizytówkę, która pozwala na szybką prezentację firmy? Zwiększ widoczność Twojej strony i wyprzedź konkurencję.

Profesjonalne pozycjonowanie stron internetowych to klucz do sukcesu Twojej marki.

Pozycjonowanie

to złożony oraz długotrwały proces, który polega na zdobywaniu pierwszych miejsc w wyszukiwarce google (wyszukiwaniu organicznym) na pożądane frazy. Pierwszym etapem jest wybranie odpowiednich słów kluczowych, kolejnym optymalizacja treści oraz kodu strony internetowej pod kątem wytycznych wyszukiwarki, następnym zbudowanie wartościowego profilu linków. Wszystko musi być tworzone w sposób jak najbardziej naturalny tzn. treść musi być przyjazna nie tylko dla wyszukiwarek lecz także dla osób odwiedzających daną stronę, natomiast linki powinny kreować kolejne odwiedziny na stronie. Aby dowiedzieć się więcej na temat pozycjonowania i reklamy w internecie czytaj więcej.

On-page czyli optymalizacja kodu źródłowego wykonywana w taki sposób aby spełnić wymogi wyszukiwarki google, między innymi ustawienie meta title, meta description, dostosowanie strony do urządzeń mobilnych (responsywność), przyspieszenie szybkości ładowania etc.
Off-page jest to zwiększenie popularności strony internetowej poprzez umieszczanie w różnych miejscach wysokiej jakości linków przychodzących, przekłada się to na poprawę pozycji a także zwiększenie ilości odwiedzin.

Pozycjonowanie

to złożony oraz długotrwały proces, który polega na zdobywaniu pierwszych miejsc w wyszukiwarce google (wyszukiwaniu organicznym) na pożądane frazy. Pierwszym etapem jest wybranie odpowiednich słów kluczowych, kolejnym optymalizacja treści oraz kodu strony internetowej pod kątem wytycznych wyszukiwarki, następnym zbudowanie wartościowego profilu linków. Wszystko musi być tworzone w sposób jak najbardziej naturalny tzn. treść musi być przyjazna nie tylko dla wyszukiwarek lecz także dla osób odwiedzających daną stronę, natomiast linki powinny kreować kolejne odwiedziny na stronie. Aby dowiedzieć się więcej na temat pozycjonowania i reklamy w internecie czytaj więcej

W skład oferty pozycjonowania wchodzą

Wstępna analiza rynku

Wstępna analiza rynku

Pierwszym etapem pozycjonowania na który trzeba zwrócić uwagę jest wstępna analiza rynku. Przeprowadzana jest w celu uzyskania informacji na temat konkurencyjności, trudności, wstępnego kosztorysu, opłacalności.

Dobór słów kluczowych

Dobór słów kluczowych

W procesie pozycjonowania wybór dobrych dla danej strony słów kluczowych jest kwestią niezwykle istotną gdyż to na nich opierać się będzie cała kampania. Wybrane słowa muszą generować wejścia od osób wstępnie zainteresowanych zakupem

Optymalizacja strony

Optymalizacja strony

Optymalizacja strony internetowej pod kątem pozycjonowania jest jednym z dwóch głównych czynników, które decydują o tym jakie pozycje uda się osiągnąć. W praktyce jest to dostosowanie struktury, kodu, nawigacji strony do wybranych wytycznych.

Wartościowe treści

Wartościowe treści

Content is king zdanie, które powtarzane jest od kilku lat jest to jak najbardziej prawda. Treści, które są dobre dla potencjalnych klientów czy też spełniają wymagania wyszukiwarki - budują zaufanie, generują nowe odwiedziny, podnoszą pozycje w google.

Link building

Link building

Link building to nic innego jak budowanie profilu linków, które odsyłają do naszej strony. Jest to jedna z najtrudniejszych części pozycjonowania ze względu na to że linki te muszą posiadać pewne parametry, inaczej dodawanie ich może skończyć się karą.

Zalety pozycjonowania

Dlaczego warto pozycjonować?

Powodów dla, których warto pozycjonować swoją stronę WWW jest wiele. Przede wszystkim jest to wzrost liczby sprzedaży oraz budowanie rozpoznawalności marki wśród klientów. Dobrze wykonana strategia zapewni nam wyżej podane rezultaty stosunkowo niskim kosztem. Pozycjonowanie może dać Tobie przewagę nad konkurencją nawet jeżeli Twoja firma to jeszcze small biznes. Jak to możliwe? Wszyscy walczą o najbardziej popularne słowa kluczowe co często jest po prostu nie opłacalne. Warto znaleźć swoją grupę docelową i skupić się na frazach, które przyniosą Tobie realny zysk. Jest to skuteczne rozwiązanie dla firm lokalnych gdzie sam proces przebiega sprawnie, a koszta są niższe. 

Podsumowanie: warto pozycjonować stronę internetową ze względu na łatwe dotarcie do wybranej grupy docelowej stosunkowo niskim kosztem.

Pozycjonowanie Poznań korzyści

Krótkie definicje skutecznego pozycjonowania

Słowa kluczowe / long tail są to wyrażenia które użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę aby znaleźć interesujące ich informacje, produkty, usługi. Wybierając odpowiednio dobrane słowa kluczowe ruch ten jest kierowany do danej strony internetowej.

Wyróżniamy kilka rodzajów słów kluczowych:

  • brandowe inaczej mówiąc powiązane z nazwą firmy np” ad-site” lub nazwiskiem ważnej osoby w danej dziedzinie “Robert Lewandowski”. Wpisuje się je zazwyczaj gdy dana marka jest już znana, w celu zdobycia na jej temat dodatkowych informacji bądź w poszukiwaniu danych kontaktowych.
  • ogólne charakteryzują się tym że spośród wszystkich rodzajów ich wyszukiwalność jest największa natomiast ich konkurencyjność rośnie wprost proporcjonalnie do wyszukiwań. Wiąże się to z tym że wiele trudniej jest osiągnąć zadowalający wynik ponad to wpisują je zazwyczaj osoby, które nie mają do końca sprecyzowanych planów zakupowych.
  • long tail potocznie “wyrażenia z długim ogonem” składają się z większej ilości wyrazów niż dwa np “tanie pozycjonowanie Poznań”. Ich wyszukiwalność, konkurencyjność przeważnie nie jest wysoka natomiast umożliwiają zdobycie klientów, których preferencje zakupowe są sprecyzowane. Dzięki zastosowaniu słów kluczowych typu long tail koszt pozycjonowania w stosunku do ilości nowych klientów będzie stosunkowo niski

Audyt SEO / optymalizacja strony

Optymalizacja SEO strony internetowej to proces, który polega na wprowadzeniu zmian w kodzie źródłowym strony w taki sposób aby była ona zgodna z wytycznymi google. Poniżej kilka istotnych rzeczy, o które warto zadbać optymalizując stronę pod kątem wyszukiwarki google:

  • meta title,  meta description – Meta title, to tytuł strony, który jest wyświetlany w wyszukiwarce – stanowi wizytówkę witryny, warto zawrzeć w nim najbardziej wartościowe słowa kluczowe i frazy, aby tytuł był atrakcyjny nie tylko dla algorytmu wyszukiwarki, ale też dla klienta.
    Meta description to opis podstrony, w którym użytkownik powinien zawrzeć informacje na temat zawartości witryny. Pełni funkcję reprezentacyjną zawartości strony, dlatego ważne jest, aby zawrzeć w nim kluczowe słowa i powiązane frazy. Meta description należy wprowadzić za pomocą dokumentu HTML, jednak jeśli administrator nie przygotuje właściwego opisu, wyszukiwarka zrobi to za niego
  • poprawność kodu źródłowego – kod źródłowy, to zapis programu komputerowego przy pomocy języka programowania. Dzięki zachowaniu poprawności kodu, zasięg strony jest efektywny, wyświetlany w przeglądarce oraz na innych urządzeniach. Na poprawność kodu źródłowego wpływa:
  1. HTML – język znaczników odpowiadający za strukturę strony internetowej.
  2. CSS inaczej kaskadowe arkusze stylów – opis formy prezentacji stron WWW. Dzięki CSS w łatwiejszy sposób można zarządzać wyglądem strony.
  • poprawność rozkładu słów kluczowych dla danej podstrony – istotny wpływ na pozycję w wyszukiwarce mają słowa kluczowe. Słowa kluczowe to frazy, dzięki którym klient może w prosty i naturalny sposób natrafić na stronę – na przykład nazwa firmy, miejscowość, imię i nazwisko, słowa powiązane z usługami. Dzięki ich odpowiedniemu rozmieszczeniu strona jest bardziej atrakcyjna dla algorytmu.
  • nagłówki h1, h2 – nagłówki HTML to tytuły, podtytuły i śródtytuły, które służą rozmieszczaniu treści na witrynie. Poprzez nagłówek H1 rozumiemy najważniejszy w hierarchii tytuł strony, który powinien zawierać informację o jej kluczowej zawartości. Nagłówki H2, H3, H4 itd. oznaczają mniej istotne treści, jednak warto je oznaczać. Znaczniki nagłówków wpływają na pozycjonowanie, a ich rozmieszczanie ułatwia rozplanowanie strony przez administratora.
  • poprawność językowa, wysoka jakość treści – Na jakość strony wpływa wiele czynników. Warto na początek zadbać o odpowiednie rozmieszczenie nagłówków HTML – dzięki tytułowi, sekcjom, podziałom, klient swobodnie przemieszczania się po stronie, a to wpływa z kolei wpływa na atrakcyjność witryny i jej pozycjonowanie. Istotna jest również odpowiednia jakość tekstów – powinny być przejrzyste, łatwe w odbiorze, nie zawierać błędów językowych, a także zawierać słowa kluczowe.
  • linkowanie wewnętrzne – ułatwia klientowi poruszanie się po stronie oraz wpływa na jej wyświetlanie w wyszukiwarce. Linki wewnętrzne powinny zawierać słowa kluczowe lub ich synonimy, ewentualnie tematykę strony, aby zachęcić użytkownika do przejrzenia reszty jej zawartości.
  • szybkość ładowania strony – szybkość ładowania ma olbrzymie znaczenie. Po pierwsze jest korzystne dla klienta, ponieważ wpływa na pozytywny odbiór witryny internetowej – badania wykazały, że klient jest w stanie poczekać zaledwie kilka sekund na załadowanie strony. Po drugie Google może nie pozycjonować strony, jeśli jej szybkość nie jest zadowalająca dla algorytmu.
  • responsywność – to odpowiednie dopasowanie strony do urządzenia, na którym jest wyświetlane – telefon, tablet, laptop. W czasach, w których połowa użytkowników Internetu korzysta z urządzeń mobilnych, strona powinna być prawidłowo wyświetlana na tych urządzeniach, aby była dla nich wygodniejsza do przeglądania.
  • UX – to doświadczenia użytkowników stron internetowych. Pojęcie to służy do właściwego budowania interfejsu witryny, dzięki któremu klient może się swobodnie i pewnie poruszać po niej poruszać. UX wpływa pozytywnie na pozycję w wyszukiwarce, dzięki przejrzystości strony i naturalnemu poruszaniu się po niej przez użytkownika.
  • blog  jest sekcją, która pozwala użytkownikowi lepiej zapoznać się z treścią na stronie, a także ofertą firmy. Dzięki odpowiednio stworzonym artykułom blogowym z zawartymi słowami kluczowymi i zachowaną poprawnością językową, strona jest bardziej pozycjonowana w wyszukiwarce. Dodatkowo dzięki sekcji blog jest w stanie pozyskać potrzebne linki wewnętrzne.
  • copywriting – Copywriting to pisanie tekstów, haseł reklamowych i artykułów na strony internetowe. Copywriter (osoba zajmująca się pisaniem tych tekstów) wykorzystując słowa kluczowe, nazwę firmy i jej ofertę, tworzy atrakcyjne teksty marketingowe, które za zadanie mają zapoznać klienta z zawartością na stronie i skłonić go do określonego działania.
  • przyjazne adresy url – adres URL służy właściwemu sformatowaniu strony. Aby stworzyć przyjazny i dobrze prezentujący się adres URL, warto zadbać przede wszystkim o jego poprawny zapis z nazwą zawartości, do której odsyła link. Przyjazne linki wpływają na odbiór strony zarówno przez użytkowników, jak i roboty Google – algorytm zawarty w linkach pozwala na skategoryzowanie witryny jako pozytywną.
  • link building – zestaw działań służący pozyskiwaniu wejść na stronę za pomocą linków. W tym celu możemy wyróżnić: linki wewnętrzne – służące do poruszania się dzięki linkom na stronie między poszczególnymi sekcjami. linki zewnętrzne – czyli linki umieszczane poza witryną. Można je podzielić na naturalne i nienaturalne – naturalne są uzyskiwane dzięki użytkownikom, którzy polecają stronę, nienaturalne natomiast są formą spamu umieszczanego na różnorakich blogach i innych stronach.

Chętnie przygotujemy wycenę pozycjonowania Twojej strony internetowej.