adsite

Identyfikacja wizualna

Czy potrafisz z pamięci przywołać logo którejś z największych sieci restauracji typu fast-food albo przypomnieć sobie charakterystyczne kolory, którymi posługuje się jakiś międzynarodowy koncern? Wiele symboli, palet barw czy wzorów charakterystycznych dla poszczególnych firm zapisało się już na tyle głęboko w świadomości ludzi, że są oni w stanie je rozpoznać, nawet jeśli nigdy nie korzystali z ich usług. Dobrze zaplanowana identyfikacja wizualna pozwala na wyróżnienie się na tle konkurencji i skuteczne zbudowanie rozpoznawalności oraz zaufania klientów.

Czym jest identyfikacja wizualna?

Na identyfikację wizualną składa się wiele czynników. Ogólnie jednak jest ona zbiorem symboli, haseł reklamowych, kolorów, wzorów i innych elementów wizualnych, które pozwalają na skonstruowanie identyfikacji firmy na rynku, a przez to wyróżnienie jej spośród konkurencji. Prawidłowo wykonana identyfikacja wizualna pozwala nie tylko na przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów, ale też osiągnięcie sukcesu rynkowego. Kształty, barwy, typografia, chwytliwe tagline’y — to wszystko oddziałuje bowiem na odbiorców zarówno na poziomie świadomym, jak i podświadomym.

Dlaczego identyfikacja wizualna jest niezbędna w biznesie?

Każdy przedsiębiorca chciałby pokonać swoich biznesowych rywali w wyścigu o zainteresowanie klientów, zwłaszcza w branżach, w których konkurencja jest bardzo duża i zażarta. Aby to osiągnąć, nie można korzystać z nieciekawych, powtarzalnych wzorów, chybionych haseł ani niecharakterystycznych logo. Nazwanie swojej firmy podobnie do setki innych albo stworzenie logotypu niewyróżniającego się niczym spośród branżowych rywali sprawi, że Twój biznes zatonie w rynkowym morzu.

Na samych charakterystycznych wzorach projektowanie identyfikacji wizualnej się nie kończy. Kolorystyka jest równie ważna i nie chodzi wyłącznie o walory estetyczne. Poszczególne barwy oddziałują bowiem na odbiorcę w sposób podświadomy. Poza odpowiednim dobraniem do siebie kolorów, by właściwie prezentowały się razem, trzeba wziąć też pod uwagę ich konotacje, w tym ewentualne powiązania z daną branżą. Źle dopasowana kolorystyka może bardzo łatwo zniechęcić potencjalnego klienta i wywołać w nim nieprzyjemne odczucia.

Zaprojektowanie identyfikacji wizualnej niesie ze sobą jeszcze jedną korzyść. Niepowtarzalne logo czy hasło reklamowe, zwłaszcza w przypadku stworzenia księgi znaków, pozwala nie tylko odróżnić się od konkurencji, lecz także uchronić się przed ewentualną pomyłką ze strony klienta lub niepożądanym wykorzystaniem Twojego projektu przez kogoś innego. Identyfikacja wizualna to więc, poza zastosowaniem marketingowym, również zabezpieczenie wizerunkowe oraz prawne.

Nie tylko logo i hasło

Chociaż podstawowymi składowymi tworzenia identyfikacji wizualnej są symbole, tagline’y i typografia, to składają się na nią jeszcze inne elementy. Należą do nich chociażby materiały reklamowe, gadżety firmowe czy oznakowanie pojazdów.

Księga znaku

Szczegółowe informacje o wyglądzie, wymiarach i prawidłowych zastosowaniach elementów identyfikacji wizualnej firmy zamieszcza się w tzw. księdze znaku, która standaryzuje wzory części składowych całego projektu.

Wykonanie projektu graficznego

Na identyfikację wizualną składa się wiele różnorodnych elementów, z których każdy musi zostać dokładnie przemyślany i profesjonalnie zaprojektowany, by skutecznie zwiększyć rozpoznawalność firmy i wzmocnić jego pozycję na rynku. Z tego powodu zespół specjalistów z agencji Ad-Site oferuje kompleksowe wykonanie projektu całej identyfikacji wizualnej zgodnie z oczekiwaniami klienta oraz wymaganiami marketingowo-rynkowymi.

Dlaczego powinniśmy się tym zająć?

idea

Wieloletnie doświadczenie

Rzetelność

Działamy na rynku marketingu od wielu lat i przez ten czas zaprojektowaliśmy liczne logotypy, sygnety i szaty graficzne dla firm z najróżniejszych branż.
puzzle

Kreatywność i pasja

Nowatorstwo

Nasz dział graficzny zaprojektuje całą identyfikację wizualną dla dowolnej firmy, zgodną z otrzymanymi wytycznymi oraz trendami marketingowymi.

Stały kontakt z klientem

Komunikacja

Na każdym etapie współpracy utrzymujemy bieżący kontakt z klientem, by wybrać najbardziej satysfakcjonujący projekt graficzny i całkowicie spełnić jego oczekiwania.

Identyfikacja zgodna z filozofią marki

W agencji Ad-Site najważniejsza jest dla nas satysfakcja naszych klientów, dlatego przy projektowaniu graficznym kierujemy się nie tylko niepowtarzalną estetyką, najnowszymi trendami i regułami marketingu oraz psychologii biznesu. Szczególną wagę przywiązujemy do otrzymywanych wytycznych i opinii, dzięki czemu dostosowujemy naszą pracę do potrzeb klienta. Priorytetem naszych specjalistów jest Twoje zadowolenie oraz sukces Twojego biznesu.

Logo i logotyp

Czym różni się logotyp od logo? Otóż ten pierwszy zawiera się w drugim. Logo to całościowy symbol rozpoznawany przez klientów. Logotyp to zaś stylizowana nazwa firmy stanowiąca fundament identyfikacji wizualnej. W skład logo wchodzą też takie elementy jak tagline, czyli chwytliwe hasło reklamowe oraz tzw. sygnet będący symbolem marki. Odpowiednie zaprojektowanie logo to absolutna podstawa marketingu, bez której odniesienie sukcesu jest właściwie niemożliwe.

Księga znaku

Możliwe zastosowania elementów identyfikacji wizualnej, ich ustandaryzowane warianty i wygląd, kolorystyka przypisana do firmy, wytyczne co do oklejania służbowych samochodów i fasonu odzieży — to wszystko i wiele więcej reguluje księga znaku tworzona przez grafika kreatywnego. Ponadto jej zawartości nie wolno wykorzystywać bez zgody, dlatego jej stworzenie stanowi swoiste zabezpieczenie prawne.

Kolorystyka

Od dawna wiadomo, że różne barwy oddziałują na emocje w odmienny sposób, dlatego ich odpowiednie dobranie stanowi dużo ważniejszą kwestię niż mogłoby się wydawać. Tylko specjaliści z działu graficznego o odpowiedniej wiedzy są w stanie zaprojektować taką identyfikację, by Twoja firma wzbudzała pozytywne odczucia. Do tego niektóre kolory nierzadko przypisane są kulturowo do poszczególnych branż, zatem znajomość rynku marketingowego również jest nieodzowna.

Druki firmowe, ulotki i wizytówki

Częściami składowymi identyfikacji wizualnej są również materiały reklamowe. Wszelkiego rodzaju wizytówki, dokumenty biznesowe, ulotki promocyjne i gadżety muszą współgrać z estetyką obowiązującą w danej firmie. To doskonała metoda promowania własnej działalności, dlatego spójność stylistyczna także materialnych, namacalnych elementów pozostaje niezbędnym składnikiem biznesowej wizualności.

Zapraszamy do skorzystania z bezpłatnej wyceny