Strony www Poznań, wordpress tworzenie stron internetowych Ad-site
Każdy przedsiębiorca chciałby pokonać swoich biznesowych rywali w wyścigu o zainteresowanie klientów, zwłaszcza w branżach, w których konkurencja jest bardzo duża i zażarta. Aby to osiągnąć, nie można korzystać z nieciekawych, powtarzalnych wzorów, chybionych haseł ani niecharakterystycznych logo. Nazwanie swojej firmy podobnie do setki innych albo stworzenie logotypu niewyróżniającego się niczym spośród branżowych rywali sprawi, że Twój biznes zatonie w rynkowym morzu.
Na samych charakterystycznych wzorach projektowanie identyfikacji wizualnej się nie kończy. Kolorystyka jest równie ważna i nie chodzi wyłącznie o walory estetyczne. Poszczególne barwy oddziałują bowiem na odbiorcę w sposób podświadomy. Poza odpowiednim dobraniem do siebie kolorów, by właściwie prezentowały się razem, trzeba wziąć też pod uwagę ich konotacje, w tym ewentualne powiązania z daną branżą. Źle dopasowana kolorystyka może bardzo łatwo zniechęcić potencjalnego klienta i wywołać w nim nieprzyjemne odczucia.
Zaprojektowanie identyfikacji wizualnej niesie ze sobą jeszcze jedną korzyść. Niepowtarzalne logo czy hasło reklamowe, zwłaszcza w przypadku stworzenia księgi znaków, pozwala nie tylko odróżnić się od konkurencji, lecz także uchronić się przed ewentualną pomyłką ze strony klienta lub niepożądanym wykorzystaniem Twojego projektu przez kogoś innego. Identyfikacja wizualna to więc, poza zastosowaniem marketingowym, również zabezpieczenie wizerunkowe oraz prawne.