strony www, wordpress, pozycjonowanie Ad-Site

Jak pozycjonować stronę wykonaną na WordPress?

Spis treści:

WordPress to obecnie jeden z najpopularniejszych serwisów, który umożliwia stworzenie strony opartej o nowoczesne rozwiązania, optymalizacji, a także łatwy w obsłudze dzięki możliwości zarządzania serwisem. Dzięki dużej ilość wtyczek, szablonów i ilości rozwiązań, można stworzyć estetyczną i łatwą do użytku witrynę. Z tego powodu na WordPress decyduje się wiele firm, osób prywatnych, bloggerów, a także większe korporacje.

Przydatną cechą WordPressa jest to, że stronę założoną na tej witrynie łatwo jest pozycjonować, nawet dzięki prostym i tradycyjnym rozwiązaniom.

Przede wszystkim, aby odpowiednio pozycjonować stronę na WordPressie, trzeba stworzyć audyt strony, czyli niezależną opinię na temat witryny, wykonywaną przez firmę zewnętrzną lub narzędzie online, które ustalą mocne i słabe strony witryny. Następnie zastosować się do zaleceń audytu (optymalizacja treści, słowa kluczowe, linki, frazy itd.). Kolejnym elementem są linki prowadzące i wychodzące, które zwiększają ruch na stronie i są uznane przez algorytm Google, jeśli pochodzą z bezpiecznych źródeł i nie są formą spamu.

Dalej krok po kroku wyjaśnimy wskazówki ułatwiające pozycjonowanie:

Odnośniki

Pierwszym krokiem przy zarządzaniu stronę, powinno być zmiana odnośników w ustawieniach. Google nie pozycjonuje stron, które zawierają nieprzyjazne URL, dlatego w tworzeniu linków powinniśmy się kierować słowami kluczowymi. Dotyczy to również innych podstron serwisu, które mogą być nie korzystne pod kątem algorytmu SEO.

Meta title i meta opis

Dbając o odpowiedni tytuł i opis, który będzie informował użytkowników o zawartości strony w wyszukiwarce, zwiększymy jej widoczność w witrynie. Często osoby przeglądające strony kierują się wyłącznie meta opisami, dlatego odpowiednie zawarcie w meta tytule i meta opisie słów kluczowych i odpowiednich informacji zachęci użytkowników do odwiedzenia witryny, co wpłynie na jej pozycjonowanie.

Nagłówki H1, H2, H3…

Nagłówki (headers) to tytuły, podtytuły i śródtytuły. H1 powinien oznaczać tytuł strony, H2 poszczególne sekcje, kolejne mniej wartościowe treści. Nagłówki to nie tylko element, który pozwoli administratorowi w łatwy sposób rozplanować treści na stronie. Są kluczowe przede wszystkim dla algorytmu, dlatego istotne jest zawrzeć w nich przede wszystkim słowa kluczowe.

UX Design

Przy tworzeniu strony warto pamiętać, że UX Design, czyli doświadczenia użytkowników, mają istotny wpływ na pozycjonowanie strony. Pojęcie UX Design służy głównie do budowania właściwego interfejsu witryny, po którym z łatwością będą przemieszczali się inni użytkownicy, co wpłynie na pozycję strony w wyszukiwarce.

Dobór słów kluczowych

Słowa kluczowe to frazy, które są wpisywane do wyszukiwarki w celu znalezienia odpowiednich wyników. Dzięki rozmieszczaniu słów kluczowych w m.in. nagłówkach, sekcjach, czy artykułach blogowych, zwiększamy widoczność strony i naturalnie wpływamy na jej pozycjonowanie w wyszukiwarce.

Podsumowanie

Pozycjonowanie strony na WordPress dzięki prostym narzędziom i umiejętnością, może pozytywnie wpłynąć na odbiór strony, a sam proces nie jest skomplikowany. Wymienione techniki są podstawami, ale dzięki użyciu najnowszych i najbardziej precyzyjnych technik, a także skorzystania z usług wykwalifikowanych specjalistów SEO, strona może w prosty sposób zostać pozycjonowana w sieci.

Zobacz więcej

CMS WordPress – porady

Dlaczego Twoja strona generuje coraz mniejszą sprzedaż?

W obecnych czasach, kiedy rynek e-commerce rozwija się w zawrotnym tempie, właściciele sklepów internetowych muszą stawić czoła wielu wyzwaniom. Obserwowanie spadku sprzedaży może być szczególnie

Skontaktuj się z nami