Dlaczego pozycjonowanie lokalne jest tak ważne dla rozwoju biznesu?
Pozycjonowanie lokalne to proces optymalizacji strony internetowej i innych działań online, mający na celu zwiększenie widoczności firmy w wynikach wyszukiwania …
Pomimo ciągle zmieniającej się natury algorytmów wyszukiwarki Google, ruch organiczny pozostaje jednym z najbardziej stabilnych i wartościowych źródeł lead’ów i klientów dla firm. Badania opublikowane w ubiegłym roku wykazały, że wyszukiwarki (dzięki połączeniu wyników ogólnych i lokalnych) odpowiadały za 69% całego ruchu cyfrowego od stycznia 2020r. do czerwca 2021r.
Spoglądając na rok 2022, konieczne jest rozpoznanie potrzeby ustrukturyzowanego, opartego na badaniach podejścia do pozycjonowania SEO, które uwzględnia szeroki zestaw czynników rankingowych. W tym artykule dowiesz się o kilku najważniejszych kwestiach dotyczących pozycjonowania SEO, które będą miały kluczowe znaczenie w nadchodzących miesiącach.
Wraz z uruchomieniem BERT (Bidirectional Encoder Representations from Transformers) w 2019 roku, algorytm Google stał się coraz bardziej zdolny do zrozumienia związku między słowami wpisanymi w wyszukiwarkę, a intencją zapytania użytkownika.
BERT umożliwił nowe podejście do zapytań użytkowników, które pozwoliło Google obsługiwać ich asystentów głosowych. Ludzie coraz częściej zamiast wpisywać swoje zapytania – wypowiadają je do swoich urządzeń mobilnych. Sposób, w jaki ludzie się komunikują, jest znacznie bardziej konwersacyjny i płynny, więc Google musiał odpowiednio dostosować swój algorytm za pomocą technologii NLP i AI.
Jednak BERT to dopiero początek. Podczas konferencji Google I/O 2021 firma ogłosiła nowy model tłumaczenia głosowego i obsługi swoich użytkowników; nazwali to Zjednoczonym Modelem Wielozadaniowym lub MUM (Multitask Unified Model).
MUM może analizować wideo, obrazy i tekst w 75 językach, które odpowiadają na złożone zapytania. Mówiąc prościej, nowy algorytm to model AI, który może zrozumieć kontekst i intencje użytkownika, na podstawie których dostarcza odpowiednich odpowiedzi, które są unikalne dla zapytania. Dzięki MUM użytkownicy nie będą musieli zadawać wielu zapytań, które zapewni im pożądaną odpowiedź. Zamiast tego Google dostarczy im wyniki za pomocą jednego zapytania konwersacyjnego.
Multimodalność MUM oznacza, że użytkownicy mogą łączyć tekst, obrazy i głos, aby otrzymywać trafne wyniki dla swoich zapytań. Od sierpnia 2021 r. MUM wciąż jest w fazie testów, jednak powinniśmy się spodziewać, że wkrótce zacznie on już swoje oficjalne działanie. Dopóki to się nie stanie, nie możemy być pewni jego mocy i skuteczności (nie wiemy, jak wpłynie to na wyniki wyszukiwania).
Jeśli chodzi o trendy SEO, pewnie dużo słyszałeś o wyszukiwaniu głosowym i znaczeniu optymalizacji pod tym kątem zapytań użytkowników. Google stale zmienia, udoskonala swój algorytm, aby zapewnić najlepsze dopasowania do wyszukiwanych fraz.
Podczas konferencji Google I/O firma Google zaprezentowała również LaMDA (Language Model for Dialogue Applications). Jak sama nazwa wskazuje, LaMDA to model uczenia maszynowego zaprojektowany do dialogu i oparty na własnej architekturze sieci neuronowej Google.
Jeśli w MUM chodzi o rozpoznawanie emocji i intencji ludzi kryjących się za ich zapytaniami, LaMDA chce przeprowadzić rozmowę i dostarczyć wyniki na podstawie tego, co usłyszy.
LaMDA to tylko część całej strategii Google Voice Search. Można spodziewać się w przyszłości większych i bardziej zaawansowanych modeli sztucznej inteligencji, które wykorzystują zapytania konwersacyjne do znajdowania stron www i oceniania ich. Jeśli jeszcze nie zacząłeś optymalizować swojej witryny pod kątem wyszukiwania głosowego, teraz nadszedł odpowiedni moment.
W pandemii COVID-19 zakupy online stały się praktycznie jedyną opcją dla konsumentów. Nic dziwnego, że wyniki finansowe sklepów internetowych przekroczyły początkowe oczekiwania.
Do niedawna możliwości zakupów online Google nie były zbyt rozbudowane. Wyszukiwarka Zakupów istnieje już od dłuższego czasu, ale nigdy nie stała się tak popularna jak Allegro, OLX czy Amazon. Teraz wydaje się, że Google w końcu poważnie potraktowało zakupy online.
Po pierwsze, Google ogłosił niedawno wprowadzenie wykresu zakupów, który ma działać w czasie rzeczywistym, dzięki czemu ludzie mogą odkrywać i kupować produkty, które są obecnie dostępne. Google rozszerzyło również współpracę z Shopify, umożliwiając 1,7 milionowi sprzedawców prezentowanie swoich produktów w ekosystemie Google, co doprowadziło do 70% wzrostu rozmiaru katalogu produktów i 80% wzrostu liczby sprzedawców.
Czasy optymalizacji strony pod kątem słów kluczowych i budowania linków do nich jako głównego sposobu rankingu strony www już dawno minęły. Cóż, pozycjonowianie SEO nadal zależy w dużej mierze od optymalizacji on-site i budowania linków, ale nie są to już jedyne rzeczy, które mają znaczenie.
Jednym z nowych członków rodziny czynników rankingowych jest jakość strony , którą Google definiuje jako:
„zestaw sygnałów, które mierzą sposób, w jaki użytkownicy postrzegają doświadczenie interakcji ze stroną internetową wykraczającą poza jej czystą wartość informacyjną”.
Kiedy Google ogłosiło aktualizację w maju 2020 r., poinformowało, że będą stopniowo wprowadzać zmiany, mając nadzieję na zakończenie reform do końca sierpnia 2021 r. Obecnie Google uruchomił pełną aktualizację swojego algorytmu. Najważniejszym elementem nowej aktualizacji dotyczącej obsługi strony jest Core Web Vitals czyli zestaw wskaźników mierzących szybkość ładowania strony z perspektywy doświadczenia użytkownika :
Google łączy podstawowe wskaźniki internetowe z innymi czynnikami, takimi jak przyjazność strony dla urządzeń mobilnych, korzystanie z protokołu HTTPS i brak natrętnych reklam pełnoekranowych.
W świecie zorientowanym na wygodę użytkownika będziesz zmuszony zoptymalizować swoją witrynę, aby spełniała zalecane wyniki Core Web Vitals. Jeśli jednak Twoja witryna nie jest responsywna ani nie posiada zabezpieczenia certyfikatem SSL, nadszedł czas, aby to zrobić.
2021r. był ekscytujący dla pozycjonowania SEO. Zmiany w algorytmach Google pokazują coraz większy nacisk na wyniki oparte na sztucznej inteligencji, które łączą ze sobą wiele parametrów jednocześnie aby dostarczyć użytkownikowi jak najlepszy wynik. UX strony ma większe znaczenie niż kiedykolwiek i tylko specjaliści, którzy potrafią spojrzeć poza techniczne aspekty swojej pracy SEO, będą mogli odnieść sukces w pozycjonowaniu w 2022 roku.
Pozycjonowanie lokalne to proces optymalizacji strony internetowej i innych działań online, mający na celu zwiększenie widoczności firmy w wynikach wyszukiwania …
W obecnych czasach, kiedy rynek e-commerce rozwija się w zawrotnym tempie, właściciele sklepów internetowych muszą stawić czoła wielu wyzwaniom. Obserwowanie spadku sprzedaży może być szczególnie
strony www, wordpress, pozycjonowanie Ad-Site
Jesteśmy głęboko przekonani, że Internet powinien być dostępny dla każdego, i zobowiązujemy się do zapewnienia witryny internetowej dostępnej dla jak najszerszego grona odbiorców, niezależnie od okoliczności i umiejętności.
Aby to osiągnąć, dążymy do jak najściślejszego przestrzegania wytycznych World Wide Web Consortium (W3C) Web Content Accessibility Guidelines 2.1 (WCAG 2.1) na poziomie AA. Niniejsze wytyczne wyjaśniają, jak udostępnić treści internetowe osobom z różnymi rodzajami niepełnosprawności. Przestrzeganie tych wytycznych pomaga nam zapewnić, że witryna jest dostępna dla wszystkich osób: osób niewidomych, osób z upośledzeniem ruchowym, osób z upośledzeniem wzroku, osób z upośledzeniem funkcji poznawczych i nie tylko.
Ta strona internetowa wykorzystuje różne technologie, które mają na celu uczynienie jej jak najbardziej dostępną przez cały czas. Korzystamy z interfejsu dostępności, który umożliwia osobom z określonymi niepełnosprawnościami dostosowanie interfejsu użytkownika (interfejsu użytkownika) witryny i zaprojektowanie go do ich osobistych potrzeb.
Dodatkowo strona korzysta z aplikacji opartej na sztucznej inteligencji, która działa w tle i stale optymalizuje poziom dostępności. Ta aplikacja poprawia kod HTML witryny, dostosowuje jej funkcjonalność i zachowanie do czytników ekranu używanych przez użytkowników niewidomych oraz do funkcji klawiatury używanych przez osoby z upośledzeniem ruchowym.
Jeśli znalazłeś usterkę lub masz pomysły na ulepszenia, chętnie się z Tobą skontaktujemy. Możesz skontaktować się z operatorami witryny, korzystając z następującego adresu e-mail kontakt@ad-site.pl
Nasza witryna internetowa wykorzystuje technikę atrybutów ARIA (dostępne bogate aplikacje internetowe) wraz z różnymi zmianami w zachowaniu, aby zapewnić niewidomym użytkownikom korzystającym z czytników ekranu możliwość czytania, rozumienia i korzystania z funkcji witryny. Gdy tylko użytkownik z czytnikiem ekranu wejdzie na Twoją witrynę, natychmiast otrzyma monit o wprowadzenie profilu czytnika ekranu, aby mógł efektywnie przeglądać i obsługiwać witrynę. Oto jak nasza witryna spełnia niektóre z najważniejszych wymagań dotyczących czytników ekranu, a także zrzuty ekranu konsoli z przykładami kodu:
Optymalizacja czytnika ekranu: uruchamiamy proces w tle, który uczy się komponentów witryny od góry do dołu, aby zapewnić ciągłą zgodność nawet podczas aktualizacji witryny. W ramach tego procesu udostępniamy czytnikom ekranu istotne dane przy użyciu zestawu atrybutów ARIA. Na przykład zapewniamy dokładne etykiety formularzy; opisy ikon, które można wykorzystać (ikony mediów społecznościowych, ikony wyszukiwania, ikony koszyka itp.); wytyczne dotyczące walidacji danych wejściowych formularzy; role elementów, takie jak przyciski, menu, dialogi modalne (wyskakujące okienka) i inne. Ponadto proces działający w tle skanuje wszystkie obrazy w witrynie i zapewnia dokładny i znaczący opis oparty na rozpoznawaniu obiektów obrazu jako znacznik ALT (tekst alternatywny) dla obrazów, które nie są opisane. Wyodrębni również teksty osadzone w obrazie za pomocą technologii OCR (optyczne rozpoznawanie znaków). Aby w dowolnym momencie włączyć ustawienia czytnika ekranu, wystarczy nacisnąć kombinację klawiszy Alt+1. Użytkownicy czytników ekranu otrzymują również automatyczne powiadomienia o włączeniu trybu czytnika ekranu, gdy tylko wejdą na stronę internetową.
Te dostosowania są kompatybilne ze wszystkimi popularnymi czytnikami ekranu, w tym JAWS i NVDA.
Optymalizacja nawigacji za pomocą klawiatury: Proces działający w tle dostosowuje również kod HTML witryny i dodaje różne zachowania za pomocą kodu JavaScript, aby umożliwić obsługę witryny za pomocą klawiatury. Obejmuje to możliwość poruszania się po witrynie za pomocą klawiszy Tab i Shift + Tab, obsługi menu rozwijanych za pomocą klawiszy strzałek, zamykania ich za pomocą klawisza Esc, wyzwalania przycisków i łączy za pomocą klawisza Enter, nawigowania między elementami radia i pola wyboru za pomocą klawiszy strzałek oraz wypełniaj je spacją lub klawiszem Enter. Dodatkowo użytkownicy klawiatury znajdą menu szybkiej nawigacji i pomijania treści, dostępne w dowolnym momencie po kliknięciu Alt+1 lub jako pierwsze elementy strony podczas poruszania się za pomocą klawiatury. Proces w tle obsługuje również wyzwalane wyskakujące okienka, przesuwając fokus klawiatury w ich kierunku, gdy tylko się pojawią, i nie pozwala, aby fokus dryfował poza nim.
Użytkownicy mogą również używać skrótów, takich jak „M” (menu), „H” (nagłówki), „F” (formularze), „B” (przyciski) i „G” (grafika), aby przeskakiwać do określonych elementów.
Naszym celem jest wspieranie jak najszerszej gamy przeglądarek i technologii wspomagających, aby nasi użytkownicy mogli wybrać najlepiej dopasowane do nich narzędzia, z jak najmniejszą liczbą ograniczeń. Dlatego bardzo ciężko pracowaliśmy, aby móc obsługiwać wszystkie główne systemy, które stanowią ponad 95% udziału w rynku użytkowników, w tym Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari, Opera i Microsoft Edge, JAWS i NVDA (czytniki ekranu), zarówno dla Windows i dla użytkowników komputerów Mac.
Pomimo naszych najlepszych starań, aby każdy mógł dostosować serwis do swoich potrzeb, nadal mogą istnieć strony lub sekcje, które nie są w pełni dostępne, są w trakcie udostępniania lub brakuje im odpowiedniego rozwiązania technologicznego, aby je udostępnić. Mimo to stale ulepszamy naszą dostępność, dodając, aktualizując i ulepszając jej opcje i funkcje oraz opracowując i wdrażając nowe technologie. Wszystko to ma na celu osiągnięcie optymalnego poziomu dostępności, podążając za postępem technologicznym. Aby uzyskać pomoc, skontaktuj się z kontakt@ad-site.pl