strony www, wordpress, pozycjonowanie Ad-Site

Trendy w pozycjonowaniu SEO na 2022

Spis treści

Pomimo ciągle zmieniającej się natury algorytmów wyszukiwarki Google, ruch organiczny pozostaje jednym z najbardziej stabilnych i wartościowych źródeł lead’ów i klientów dla firm. Badania opublikowane w ubiegłym roku wykazały, że wyszukiwarki (dzięki połączeniu wyników ogólnych i lokalnych) odpowiadały za 69% całego ruchu cyfrowego od stycznia 2020r. do czerwca 2021r.
Spoglądając na rok 2022, konieczne jest rozpoznanie potrzeby ustrukturyzowanego, opartego na badaniach podejścia do pozycjonowania SEO, które uwzględnia szeroki zestaw czynników rankingowych. W tym artykule dowiesz się o kilku najważniejszych kwestiach dotyczących pozycjonowania SEO, które będą miały kluczowe znaczenie w nadchodzących miesiącach.

Nowy algorytm Google - MUM

Wraz z uruchomieniem BERT (Bidirectional Encoder Representations from Transformers) w 2019 roku, algorytm Google stał się coraz bardziej zdolny do zrozumienia związku między słowami wpisanymi w wyszukiwarkę, a intencją zapytania użytkownika.

BERT umożliwił nowe podejście do zapytań użytkowników, które pozwoliło Google obsługiwać ich asystentów głosowych. Ludzie coraz częściej zamiast wpisywać swoje zapytania – wypowiadają je do swoich urządzeń mobilnych. Sposób, w jaki ludzie się komunikują, jest znacznie bardziej konwersacyjny i płynny, więc Google musiał odpowiednio dostosować swój algorytm za pomocą technologii NLP i AI.

Jednak BERT to dopiero początek. Podczas konferencji Google I/O 2021 firma ogłosiła nowy model tłumaczenia głosowego i obsługi swoich użytkowników; nazwali to Zjednoczonym Modelem Wielozadaniowym lub MUM (Multitask Unified Model).

MUM może analizować wideo, obrazy i tekst w 75 językach, które odpowiadają na złożone zapytania. Mówiąc prościej, nowy algorytm to model AI, który może zrozumieć kontekst i intencje użytkownika, na podstawie których dostarcza odpowiednich odpowiedzi, które są unikalne dla zapytania. Dzięki MUM użytkownicy nie będą musieli zadawać wielu zapytań, które zapewni im pożądaną odpowiedź. Zamiast tego Google dostarczy im wyniki za pomocą jednego zapytania konwersacyjnego.
Multimodalność MUM oznacza, że użytkownicy mogą łączyć tekst, obrazy i głos, aby otrzymywać trafne wyniki dla swoich zapytań. Od sierpnia 2021 r. MUM wciąż jest w fazie testów, jednak powinniśmy się spodziewać, że wkrótce zacznie on już swoje oficjalne działanie. Dopóki to się nie stanie, nie możemy być pewni jego mocy i skuteczności (nie wiemy, jak wpłynie to na wyniki wyszukiwania).

Google Voice Search LaMDA

Jeśli chodzi o trendy SEO, pewnie dużo słyszałeś o wyszukiwaniu głosowym i znaczeniu optymalizacji pod tym kątem zapytań użytkowników. Google stale zmienia, udoskonala swój algorytm, aby zapewnić najlepsze dopasowania do wyszukiwanych fraz.

Podczas konferencji Google I/O firma Google zaprezentowała również LaMDA (Language Model for Dialogue Applications). Jak sama nazwa wskazuje, LaMDA to model uczenia maszynowego zaprojektowany do dialogu i oparty na własnej architekturze sieci neuronowej Google.
Jeśli w MUM chodzi o rozpoznawanie emocji i intencji ludzi kryjących się za ich zapytaniami, LaMDA chce przeprowadzić rozmowę i dostarczyć wyniki na podstawie tego, co usłyszy.

LaMDA to tylko część całej strategii Google Voice Search. Można spodziewać się w przyszłości większych i bardziej zaawansowanych modeli sztucznej inteligencji, które wykorzystują zapytania konwersacyjne do znajdowania stron www i oceniania ich. Jeśli jeszcze nie zacząłeś optymalizować swojej witryny pod kątem wyszukiwania głosowego, teraz nadszedł odpowiedni moment.

Google poważnie podchodzi do zakupów online

W pandemii COVID-19 zakupy online stały się praktycznie jedyną opcją dla konsumentów. Nic dziwnego, że wyniki finansowe sklepów internetowych przekroczyły początkowe oczekiwania.

Do niedawna możliwości zakupów online Google nie były zbyt rozbudowane. Wyszukiwarka Zakupów istnieje już od dłuższego czasu, ale nigdy nie stała się tak popularna jak Allegro, OLX czy Amazon. Teraz wydaje się, że Google w końcu poważnie potraktowało zakupy online.

Po pierwsze, Google ogłosił niedawno wprowadzenie wykresu zakupów, który ma działać w czasie rzeczywistym, dzięki czemu ludzie mogą odkrywać i kupować produkty, które są obecnie dostępne. Google rozszerzyło również współpracę z Shopify, umożliwiając 1,7 milionowi sprzedawców prezentowanie swoich produktów w ekosystemie Google, co doprowadziło do 70% wzrostu rozmiaru katalogu produktów i 80% wzrostu liczby sprzedawców.

UX nabiera zupełnie nowego znaczenia

Czasy optymalizacji strony pod kątem słów kluczowych i budowania linków do nich jako głównego sposobu rankingu strony www już dawno minęły. Cóż, pozycjonowianie SEO nadal zależy w dużej mierze od optymalizacji on-site i budowania linków, ale nie są to już jedyne rzeczy, które mają znaczenie.

Jednym z nowych członków rodziny czynników rankingowych jest jakość strony , którą Google definiuje jako:

„zestaw sygnałów, które mierzą sposób, w jaki użytkownicy postrzegają doświadczenie interakcji ze stroną internetową wykraczającą poza jej czystą wartość informacyjną”.

Kiedy Google ogłosiło aktualizację w maju 2020 r., poinformowało, że będą stopniowo wprowadzać zmiany, mając nadzieję na zakończenie reform do końca sierpnia 2021 r. Obecnie Google uruchomił pełną aktualizację swojego algorytmu. Najważniejszym elementem nowej aktualizacji dotyczącej obsługi strony jest Core Web Vitals czyli zestaw wskaźników mierzących szybkość ładowania strony z perspektywy doświadczenia użytkownika :

  • (LCP) : Mierzy wydajność ładowania. Google zaleca dążenie do LCP poniżej 2,5 sekundy po rozpoczęciu ładowania strony.
  • (FID) : Mierzy interaktywność strony. Google zaleca FID o wartości mniejszej niż 100 milisekund.
  • (CLS) : Mierzy stabilność wizualną. Google zaleca wynik CLS poniżej 0,1 .
 

Google łączy podstawowe wskaźniki internetowe z innymi czynnikami, takimi jak przyjazność strony dla urządzeń mobilnych, korzystanie z protokołu HTTPS i brak natrętnych reklam pełnoekranowych.
W świecie zorientowanym na wygodę użytkownika będziesz zmuszony zoptymalizować swoją witrynę, aby spełniała zalecane wyniki Core Web Vitals. Jeśli jednak Twoja witryna nie jest responsywna ani nie posiada zabezpieczenia certyfikatem SSL, nadszedł czas, aby to zrobić.

Ostatnie słowa o trendach SEO na 2022r.

2021r. był ekscytujący dla pozycjonowania SEO. Zmiany w algorytmach Google pokazują coraz większy nacisk na wyniki oparte na sztucznej inteligencji, które łączą ze sobą wiele parametrów jednocześnie aby dostarczyć użytkownikowi jak najlepszy wynik. UX strony ma większe znaczenie niż kiedykolwiek i tylko specjaliści, którzy potrafią spojrzeć poza techniczne aspekty swojej pracy SEO, będą mogli odnieść sukces w pozycjonowaniu w 2022 roku.

Spis treści

CMS WordPress – porady

Dlaczego Twoja strona generuje coraz mniejszą sprzedaż?

W obecnych czasach, kiedy rynek e-commerce rozwija się w zawrotnym tempie, właściciele sklepów internetowych muszą stawić czoła wielu wyzwaniom. Obserwowanie spadku sprzedaży może być szczególnie

Skontaktuj się z nami