Strony www Poznań, wordpress tworzenie stron internetowych Ad-site

Pozycjonowanie stron, sklepów internetowych w 2022

Spis treści:

Nikt nigdy nie przewidział, że wszystko zmieni się w 2020 roku wraz z nadejściem pandemii. Ludzie stopniowo wycofywali się z życia publicznego i stawiali na pierwszym miejscu swoje bezpieczeństwo. Nastąpiły zmiany we wszystkich aspektach naszego życia. Jedną z rzeczy, która pozostaje niezmienna w całym tym chaosie, jest sposób, w jaki internet i technologia mediów społecznościowych kwitnie i rozwija się na bieżąco. Nie ma już wątpliwości, że wyżej wymienione narzędzia będą nadal wprowadzać swoje innowacje. Jasne jest, że w przyszłości korzystanie z Internetu i ilość jego użytkowników będą się tylko zwiększać.

Drastyczny wzrost polegania na Internecie doprowadził do sukcesu marketingu online na całym świecie. Prawie wszystkie transakcje odbywają się online, spotkania face2face zmieniły się na wideokonferencje, a duże sieci spożywcze umożliwił nam zakup i dostawę żywności za pośrednictwem aplikacji. Wdrażanie biznesu w świecie online nie tylko przynosi korzyści dużym przedsiębiorstwom i firmom, ale także daje możliwości i drogę lokalnym firmom i markom do zdobywania klientów. Marketing online jest obecnie popularną i sprawdzoną techniką w reklamie, a każda firma, która dostrzega potencjał w marketingu online, wie, że pozycjonowanie SEO ma w tym swój duży udział.

SEO to m.in. dobrze wykonana analiza polegająca na wskazaniu, czego obecnie szukają internauci w wynikach wyszukiwania. Stare sposoby rankingu SEO zostały ulepszone w sposób, który jest bardziej przyjazny dla użytkownika. Google klasyfikuje wyniki w oparciu o powiązanie treści i przydatność informacji na podstawie zapytania użytkownika.

Podczas gdy wiele trendów SEO i marketingu online w 2021 r. jest nadal nienaruszonych, jest kilka, o których należy pamiętać w nadchodzącym roku.

Cel wyszukiwania ważniejszy niż słowa kluczowe

Na początku istnienia Google autorzy treści musieli umieszczać bardzo konkretne słowa kluczowe lub frazy, aby uzyskać wysoką pozycję na stronach wyników wyszukiwania. Były one tak konkretne, że często nie miały większego sensu w kontekście artykułu. Na szczęście algorytmy Google stają się coraz lepsze i skoncentrowały się bardziej na “intencji wyszukiwania”.

Intencja wyszukiwania jest motywem, którym kieruje się użytkownik w czasie wpisywania szukanego hasła. Czy chcą oni coś kupić? Czy chcą przeczytać artykuł informacyjny? Czy chcą porównać produkty przed dokonaniem zakupu? Czy szukają jedzenia w pobliżu swojej geolokalizacji?

Pisząc tekst blogowy zawierający konkretne słowa kluczowe warto zastanowić się nad tym, czy będzie to treść użyteczna dla internauty. Dlaczego ktoś miałby o to pytać? W jaki sposób by o to pytał? Czy wpisuje popularne wyrażenie w pasku wyszukiwania, czy zadają pytanie za pomocą asystenta głosowego?

Szybsze ładowanie strony prowadzi do wyższych pozycji w rankingu Google

Ludzie nie lubią czekać na załadowanie strony WWW. W rzeczywistości 25% odwiedzających porzuciłoby witrynę, gdyby załadowanie trwało dłużej niż cztery sekundy.

Czas ładowania jest ważny nie tylko dla konsumentów. Prędkość ładowania jest czynnikiem rankingowym. Ponadto wydłużony czas ładowania od jednej do pięciu sekund sprawia, że współczynnik odrzuceń witryny wzrasta o 90%. Aby skrócić czas ładowania, zmniejsz rozmiary obrazów, usuń niepotrzebne przekierowania i włącz kompresję kodu.

Równie ważna jest optymalizacja pod kątem użytkowników mobilnych. W 2021 roku 54 % całego ruchu w sieci pochodzi od użytkowników mobilnych.

Dłuższa treść będzie miała większe znaczenie

Ta reguła dzieli się na dwie części: musisz pisać treści częściej i o większej ilości znaków aby zoptymalizować stronę pod kątem słów kluczowych i zwiększyć swoje szanse w rankingu.

Im więcej treści piszesz, na tym więcej słów kluczowych może odpowiedzieć Twoja strona internetowa w wynikach wyszukiwania. Nawet jeżeli chcesz skoncentrować się tylko na jednym podstawowym słowie kluczowym i kilku drugorzędnych, warto napisać kilka wpisów na ten temat dla szerszego portfolio słów kluczowych i całkowitego wyczerpania danego tematu/zagadnienia.

Google preferuje również treści bogate w informacje. Pierwsze dziesięć wyników zawiera zwykle ponad 2000 słów. To nie dlatego, że Google sprawdza liczbę słów znajdujących się w tekście. Po prostu treści w dłuższej formie oferują więcej możliwości dla linków zwrotnych, odmian słów kluczowych i dłużej utrzymują czytelników na Twojej stronie, co oznacza dłuższe sesje na stronie.

Chociaż Google lubi strony internetowe, które produkują dużo długich treści, nie można poświęcić jakości na rzecz ilości. Upewnij się, że wszystkie Twoje artykuły są zgodne z zasadami EAT i będą użyteczne dla czytelników. 

Lokalne SEO jest ważniejsze niż kiedykolwiek

Lokalne pozycjonowanie SEO zwiększyło znacznie swoje znaczenie od 2020 roku, głównie dlatego, że COVID-19 zatrzymał wszystkich w mieszkaniach na kwarantannie. W 2020 r. 46% wszystkich wyszukiwań w Google miało charakter lokalny.

Jeśli priorytetowo traktujesz lokalne SEO, możesz zyskać przewagę nad lokalną konkurencją. Poza tym, jeśli naprawdę chcesz utrzymać się w branży, warto zwiększyć zasięg lokalnego SEO, aby pokazać konsumentom, że istniejesz.

Podstawowe wskaźniki internetowe nabierają zupełnie nowego znaczenia

Doświadczenie użytkownika, zwane także UX, to nowy członek rodziny czynników rankingowych wyszukiwarki. Google wydało oświadczenie (https://developers.google.com/search/blog/2020/05/evaluating-page-experience), w którym informuje, że „doświadczenie interakcji ze stroną internetową wykraczające poza jej czystą wartość informacyjną” będzie teraz brane pod uwagę w rankingach. Globalne wprowadzanie tego czynnika zakończyło się w sierpniu 2021 r. Oznacza to, że w przyszłym roku ten trend naprawdę zacznie się rozwijać.

Oto, co musisz teraz wiedzieć:

  • Algorytm Google dot. jakości strony mierzy sposób, w jaki użytkownicy postrzegają interakcję na stronie internetowej;
  • Doświadczenie użytkownika musi być przyjemne we wszystkich przeglądarkach internetowych i urządzeniach;
  • Ranking strony będzie rósł, gdy użytkownicy będą więcej czasu spędzać na stronie internetowej.
 

Wracając do podstawowych wskaźników rankingu strony WWW, oto kilka z nich, które określają kluczowe aspekty jakości strony:

  • Czas ładowania
  • Jakość treści
  • Interaktywność
  • Bezpieczeństwo danych użytkownika

Zobacz więcej

CMS WordPress – porady

Czym jest responsywność strony internetowej ?

Responsywność w kontekście stron internetowych odnosi się do zdolności witryny do automatycznego dostosowywania się do rozmiaru ekranu oraz orientacji urządzenia, z którego jest przeglądana. W

Skontaktuj się z nami