strony www, wordpress, pozycjonowanie Ad-Site

Marketing szeptany czyli poczta pantoflowa w internecie

Jak dobrze wiemy polecenia od zawsze były najlepszą formą reklamy. Chociaż wiążą się z pewnymi niedomówieniami, to jest to ważny element znacząco wpływający na efekt sprzedaży. Trzeba jednak zadać sobie istotne pytanie: do czego ten rodzaj marketingu może nam się przydać? Czy warto z niego korzystać, czy jednak lepiej zainwestować w inną reklamę?

Dowód społeczny zwiększy wiarygodność Twojej firmy !

Zawsze w gronie naszych odbiorców znajdą się osoby, które wręcz nienawidzą reklam. Nie mają do nich zaufania przez co irytują się gdy na nie trafiają. W myśl stwierdzenia: dobry produkt reklamuję się sam. Chodź przysłowie to jest oczywiście zgodne z prawdą to jednak w obecnej dobie internetu i wszechobecnej konkurencji nie jest ono na czasie. Chcąc zaoferować naszym konsumentom coś dobrego, innowacyjnego warto napisać o tym pozytywne opinię. Wywoła to dyskusję, a każdy następny komentarz będzie formą reklamy naszego produktu.

Zbuduj pozytywną relację ze swoimi potencjalnymi klientami

Dzięki nawiązaniu interakcji z konsumentem, możemy liczyć na szybki feedback. Zawsze pozostanie niewidzialna linia, której klienci nie przekroczą w kontakcie z nami. Sprawia to, że komentarze napisane przez klientów, niekoniecznie zawsze będą odzwierciedlać ich odczucia. Z pomocą przychodzą nam wtedy inne fora czy portale. Podczas rozsyłania poczty pantoflowej najważniejsze jest zbieranie cennych informacji, które powinniśmy wykorzystać. Sprawi to, że nasz produkt będzie jeszcze bardziej dopasowany do potrzeb konsumentów.

Efekt skali

Jak dobrze wiemy poczta pantoflowa czy tzw. marketing szeptany, zdaje egzamin tylko w momencie gdy dana usługa czy produkt faktycznie jest dobra. W innym przypadku zaleję nas fala negatywnych komentarzy. Jest też druga strona medalu. Proponując naszym potencjalnym klientom sprawdzony towar, dobre oceny wywołają masę pozytywnych opinii. Potwierdzi to tylko te informację, które zamieściliśmy na stronie.

Tworzenie bazy potencjalnych klientów

Najważniejszym celem marketingu szeptanego jest pozyskanie potencjalnie zainteresowanego klienta. Pomaga przyciągnąć to nowych konsumentów, którzy chętniej wejdą z nami we współpracę. Dzięki temu stworzymy grupę fanów, wiernych odbiorców. Efekt ten uzyskamy dzięki pozytywnym opiniom na portalach branżowych. Najmocniejszą stroną tej formy jest możliwość dotarcia do osób, których inne formy marketingu nie przekonują.

Korzyści wynikające z inwestycji w marketing szeptany

Marketing szeptany to ważny element wielu kampanii. W dobie dzisiejszego przesycenia reklamami, rzucającymi się w oczy na każdym kroku (czasem wręcz krzyczącymi na nas swoim przekazem), marketing szeptany jest to znacznie delikatniejsza i skuteczniejsza forma reklamy. Marketing szeptany zyskał już wielu wiernych fanów, w postaci dużych przedsiębiorstw jak i małych firm. Jeżeli korzysta z niego tak wiele znanych marek, to czemu Ty nie miałbyś zastosować tej reklamy w swojej kampanii?

Marketing szeptany posiada wiele zalet. Przede wszystkim poprawia reputację marki, a jeśli zostaje on wykonywany poprawnie, zgodnie z etyką, ma bardzo pozytywny wpływ na PR firmy. Za sprawą marketingu szeptanego nawiązywane są personalne, trwałe relacje z naszymi klientami. Pozwala także na szybką reakcję firmy w razie wystąpienia jakichkolwiek nieprzewidzianych, negatywnych zwrotów sytuacji. Najważniejszą zaletą tej gałęzi marketingu, jest jej skuteczność, ponieważ użytkownicy internetu są skłonni polegać na opiniach innych osób, zamieszczanych na portalach lub forach branżowych.

Świadczymy usługi związne z:

Świadczymy usługi
związne z:

Marketing szeptany Facebook

Za pośrednictwem marketingu szeptanego, prowadzonemu na portalu Facebook, pozyskuje się wielu nowych klientów. Użytkownicy mają możliwość bezpośredniego kontaktu z przedstawicielem, a firma w szybki sposób jest w stanie zbudować swój pozytywny wizerunek. Portale społecznościowe posiadają niezwykłą moc przekazu, dzięki której są w stanie świetnie pomóc przy prowadzeniu kampanii marketingowej.

Usuwanie negatywnych opinii
Za sprawą marketingu szeptanego jesteśmy w stanie usunąć negatywne opinie na temat firmy. Negatywne komentarze to często zasługa konkurencyjnych firm, należy zatem zbudować swój własny, mocny wizerunek, który będzie dla klientów wiarygodniejszy niż kilka złych, często nieprawdziwych opinii – pomoże nam w tym marketing szeptany. „Utopmy” złe komentarze w morzu pozytywnych opinii.
Monitorowanie opinii w Internecie na temat marki
Dzięki bezpośredniemu kontaktowi z klientami za pośrednictwem marketingu szeptanego, jesteśmy w stanie na bieżąco monitorować panujące nastroje wśród użytkowników, obracających się wokół marki. Opublikowane wpisy, posty, komentarze, rozpoczęte wątki są śledzone przez cały okres prowadzonej kampanii, co daje możliwość szybkiej reakcji w razie negatywnych, niechcianych opinii na temat firmy.
Usuwanie negatywnych linków z Google
Depozycjonowanie negatywnych linków z Google pozwala na pozbycie się negatywnych wpisów, działających na niekorzyść firmy. W pewien sposób „spychamy” niekorzystne linki, poprzez obniżenie pozycji negatywnych linków, zamieszczonych w wyszukiwarce Google przez innych użytkowników, lub przez osoby, które wcześniej niepoprawnie wykonywały marketing szeptany

Co warto wiedzieć na temat marketingu szeptanego?

  1. Ile kosztuje marketing szeptany?

    Kwoty pobierane przez agencję, za prowadzenie marketingu szeptanego są różne, ponieważ zależą od stworzenia indywidualnej strategii. Zazwyczaj ustalane są ceny za jeden opublikowany post w internecie, a jego koszt oscyluje wokół kwoty 6 zł brutto.

  2. Czy stosowanie marketingu szeptanego jest karane?

    Stosowanie marketingu szeptanego jest karane, wyłącznie wtedy kiedy ta forma marketingu, jest wykonywana niewłaściwie – zamieszczane linki, wpisy są nachalne i zostają uznawane za użytkowników, lub roboty Google za spam.

  3. Czy marketing szeptany może przynieść realne korzyści?

    Marketing szeptany jest niezwykle skuteczna formą reklamy, pod warunkiem, że zostanie on przeprowadzony w przemyślany i ostrożny sposób, przez osoby, które posiadają doświadczenie w tej gałęzi marketingu. Efekty prowadzenia marketingu szeptanego, pojawiają się natychmiast po wpuszczeniu wpisu do internetu.

  4. Czym różni się marketing szeptany od pozycjonowania SEO?

    Należy podkreślić, że marketing szeptany wspiera działania SEO. Pozycjonowanie to zabiegi przeprowadzane na stronie internetowej, mające na celu podnieść jej jakość w oczach użytkowników i robotów Google. Marketing SEO, natomiast, obiera za cel “ciche budowanie” pozycji firmy w świadomości użytkowników internetu.

Skontaktuj się z nami