Szybkość wczytywania strony jest kolejny bardzo ważnym czynnikiem wpływającym na wysokość naszej pozycji w Google. Zdania dotyczące tego parametru są różne wśród specjalistów. Jedna grupa skłania się do teorii, że prędkość ładowania ma bezpośredni wypływ na naszej miejsce wśród wyników wyszukiwania. Z kolei pozostała grupa uważa, że nie wpływa to bezpośrednio ale roboty Google wiedzą w jaki sposób użytkownicy reagują na prędkość ładowania poszczególnych stron.
Jakby nie patrzeć watro zmierzyć prędkość naszej strony.
I w tym przypadku mamy do dyspozycji kilka programów umożliwiających nam takie badanie. Pomogą nam w tym m.in.: PageSpeed Insight czy Seoptlimer. Nie są to narzędzia dokładne w 100% jednak dadzą nam pewien obraz sytuacji.
Nikt z nas nie lubi czekać. Odnosi się to również do reklamy naszej strony WWW w internecie. Jest to istotne ponieważ coraz więcej wyszukiwań produktów czy usług na rynku lokalnych odbywa się w biegu. Liczba użytkowników smartfonów i tabletów rośnie z miesiąca na miesiąc, z roku na rok. Oczekiwania rosną wraz z rozwojem technologii. Jeśli nie jesteśmy w stanie dostosować się do wymogów naszych klientów – po prostu nie skorzystają oni z naszej oferty. Jeśli strona internetowa działa wolniej niż życzyłby sobie tego użytkownik nie czekaj – zmień to teraz.