adsite

Ile będzie kosztować pozycjonowanie w 2020 roku?

Ile będzie kosztować pozycjonowanie w 2020 roku?

Pozycjonowanie stron internetowych to długotrwały proces niezbędny do utrzymywania wysokiej pozycji witryny w wynikach wyszukiwania Google. Nie wystarczy jednokrotnie ją usprawnić, by już zawsze pozostawała w Top 10 odpowiedzi na wpisaną frazę. Konieczne jest bieżące monitorowanie stanu witryny pod kątem wybranych słów kluczowych i ciągłe polepszanie jakości. Rok 2020 może przynieść nowe czynniki, które trzeba będzie brać pod uwagę, a tym samym wpłynąć na cenę usługi. Jakie będą zatem jej koszty pozycjonowania w nadchodzących miesiącach?

Nowe rodzaje zapytań użytkowników

Oczywiście większość dotychczasowych działań z zakresu pozycjonowania wciąż będzie miało znaczenie. Z łask Google nie wypadną takie czynniki jak funkcjonalność strony, jakość linków, brak błędów technicznych czy dopasowanie do fraz kluczowych. Pozostaną one podstawą pozycji w SERP, ale gigant z Mountain View coraz większą wagę przykłada do lepszego odpowiadania na potrzeby swoich użytkowników, dlatego na znaczeniu wyraźnie zyskają przede wszystkim dwie kwestie:

  • wyszukiwanie głosowe,
  • dopasowanie do naturalnie brzmiących zapytań.

Obie z nich, choć zasadzające się na odmiennych podstawach, w istocie opierają się na skuteczniejszej prezentacji stron jak najlepiej pasujących do wyszukiwań sformułowanych jako pytania. Już dziś Google przykłada dużą wagę do naturalnie wyglądających wyników SERP, ale rok 2020 może być pod tym względem przełomowy.

Zmiany w algorytmie Google, a pozycjonowanie w 2020 roku

O wyraźniejszym nacisku na wyszukiwanie głosowe mówi się w branży już od dawna i choć w Polsce nie jest ono jeszcze tak popularne jak na Zachodzie, to zmiany w funkcjonowaniu wyszukiwarki Google prawdopodobnie będą coraz mocniej wprowadzane, nie tylko za oceanem. Świeższą nowością jest za to niedawny algorytm BERT, którego działanie przypomina dobrze znany już RankBrain, aczkolwiek go nie zastępuje. W skrócie aktualizacja ta ma jeszcze dokładniej dopasowywać wyniki wyszukiwania do naturalnych zapytań użytkowników, już nie ignorując tzw. stop-words, czyli na przykład spójników. Dzięki temu SERP będą bardziej spersonalizowane, a tym samym skuteczniejsze.

Wyszukiwanie głosowe, Voice Search, pozycjonowanie

Jak zmieni się cennik pozycjonowania?

W jaki sposób zmiany te wpłyną na metody i koszty pozycjonowania stron WWW? Przede wszystkim trzeba będzie lepiej dostosowywać treść witryn, zwłaszcza tytuły, nagłówki i teksty, aby jak najdokładniej odpowiadały na zapytania użytkowników. Dlatego też prawdopodobnie wzrośnie koszt copywritingu, a zatem samego pozycjonowania w ogóle. Ponadto, zwiększy się nacisk na zaplanowanie słów kluczowych dla danej witryny, tak aby nie były już tylko ogólnikowymi frazami w formie bezokoliczników, lecz znacznie częściej miały formę pytań, które potencjalni klienci mogą wpisywać w wyszukiwarkę. Konieczne również będzie poświęcenie znacznie większej uwagi wersjom mobilnym stron internetowych. Z wyszukiwania głosowego najczęściej korzysta się bowiem w ten sposób, dlatego responsywność, choć już teraz bardzo ważna, jeszcze bardziej zyska na znaczeniu. Obecnie ceny pozycjonowania stron internetowych zaczynają się odkilkuset złotych miesięcznie, a największe pakiety SEO to około tysiąca. Wkrótce cennik może zauważalnie wzrosnąć i najbardziej optymalna usługa dosięgnie czterocyfrowego pułapu.

Z miesiąca na miesiąc Google stara się coraz lepiej spełniać oczekiwania swoich użytkowników, usprawniając wyświetlane im wyniki wyszukiwania. Niedawny algorytm BERT, a także rosnąca popularność Voice Search przyczynią się do zmian w sposobie pozycjonowania stroni internetowych, przede wszystkim na polu tworzenia treści i planowania fraz kluczowych. Pociągnie to za sobą wzrost cen usług agencji interaktywnych, co zrozumiałe, jako że copywriterzy i specjaliści od SEO będą musieli poświęcić jeszcze więcej pracy poszczególnym witrynom. Najważniejszym efektem aktualizacji algorytmu Google będzie lepsze dopasowywanie wyników SERP do zapytań internautów, dlatego kluczowa dla pozycjonowania pozostanie kwestia nakierowania na użytkownika. Ten wciąż jest bowiem najważniejszy.

Dodaj komentarz