Stronę internetową można porównać do przedstawiciela handlowego. Jak głosi stare przysłowie: ” Jak Cie widzą tak Cie piszą “. Po dosłownie paru sekundach jesteśmy w stanie wyrobić sobie konkretną opinię na dany temat. Identycznie sprawa wygląda w przypadku strony internetowej. Tutaj także po krótkiej chwili obecności na witrynie, podświadomie wyrabiamy sobie opinię o właścicielu. Dlatego tak ważne jest aby nie zniechęcić potencjalnego klienta jakimiś drobnymi szczegółami. Jak tego dokonać? W poniższym artykule zebraliśmy kilka wskazówek.

 

 

1. STRONA WWW NIE JEST RESPONSYWNA

 

 

Od 2018 r. jest to obowiązkowa funkcjonalność, w którą powinny się wyposażyć wszystkie firmy. Brak strony dopasowanej do urządzeń mobilnych ciągnie za sobą poważne konsekwencje. Coraz to nowsze badania pokazują jak szybko rośnie liczba wyszukań na smartfonach czy tabletach. Niedostosowanie się do tych wymogów może zwiększyć współczynnik odrzuceń przez klientów ( taka osoba wejdzie na stronę i od razu z niej wyjdzie ), dodatkowo sam Google przychylniej patrzy na właścicieli stron, którzy poprawili wygodę przeglądania swoich stron. Zapowiedział on również, że mobilność witryny będzie najważniejszym czynnikiem wpływającym na jego poziom zaufania w oczach algorytmów, co przyczyni się również wzrostu lub spadku w wynikach wyszukiwania ( pozycjonowanie SEO ).

 

 

 

 

Do sprawdzenia responywności strony polecamy urządzenie RWDTEST

 

2. BRAK POŁĄCZENIA STRONY Z SOCIAL MEDIA

 


W obecnej dobie milenialsów konto na portalach społecznościowych jest obowiązkowym zabiegiem. Czasy się zmieniają i trzeba iść z duchem czasu. Nie jest to zadanie łatwe, tym bardziej, że jest ono czasochłonne. Im szybciej zaczniesz tym prędzej stworzysz swoją grupę odbiorców,a z miesiąca na miesiąc będzie ich przybywać. W rezultacie napędzi to dodatkowy ruch na Twoją stronę internetową a także wzrośnie liczba polubień profilu oraz udostępnień. Dzięki profilowi np. na Facebook masz stały kontakt ze swoim klientem. Jeżeli nie otrzyma go od Ciebie poszuka u konkurencji.

 

 

3. BRAK BUTTONÓW ” Call to Action” ( CTA )

 

 

Jest to jednej z najmniej docenianych przycisków, które mogą znaleźć się na stronie. Dzięki nim, klient jest w stanie w szybki sposób dotrzeć do informacji, których szuka. Z koli ich brak może szybko zniechęcić Twoich klientów do dalszego przebywania na stronie. Przycisk CTA może w łatwy sposób przenieść użytkownika do kontaktu, zachęcić do szybkiego wysłania zapytania ofertowego, pobrania e-booka czy zapisania się na newsletter. Dodanie CTA do swojej strony w znaczym stopniu poprawi nawigację witryny, co może przyczynić się do wzrostu liczby sprzedaży.

 

4. ZBYT WOLNE WCZYTYWANIE STRONY

 

 

Obecny użytkownik Internetu jest bardzo niecierpliwy przez co woli wyjść ze strony i przejść dalej niż poczekać dodatkowe 5 sec. Aby strona działała poprawnie należy ją odpowiednio zoptymalizować. Można w szybki sposób przyspieszyć stronę dbając o to aby:

 

– usunąć elementy flash znajdujące się na stronie;
– zrezygnować ze słabego serwera hostingowego;
– redukować zbyt duża liczba cache na stronie;
– grafiki znajdujące się na stronie WWW nie ważyły zbyt dużo. Na rynku znajduję się cała masa programów, które skompresują wagę obrazów czy filmów to parametrów odpowiednich do wyświetlenia na stronie.

Do sprawdzania prędkości strony może posłużyć narzędzie od Google – Page Speed Insights

 

5. NIECZYTELNA NAWIGACJA

 

 

Nawigacja strony WWW musi być stworzona w sposób jasny, przejrzysty i intuicyjny. Kluczowym elementem nawigacji witryny jest oczywiście MENU. Konieczne jest to aby znalazło się one w najbardziej widocznym miejscu strony, tak aby użytkownik od razu po wejściu na stronę nie miał kłopotu z jego odnalezieniem. W tym też miejscu umieszcza się odnośniki do podstron, które zawierają kluczowe informacje.

Warto te informacje zawrzeć również w dole strony, dzięki czemu po przejrzeniu całej witryny użytkownik ma możliwość przejścia do innej sekcji. Sprawi to, że przemieszczanie się w obrębie strony będzie o wiele łatwiejsze i szybsze.

 

 

6. ZBYT DUŻA LICZBA DODATKOWYCH ELEMENTÓW

 

 

W momencie gdy na naszej stronie znajdzie się zbyt dużo niepotrzebnych elementów tj. wtyczki czy inne rozszerzenia nasza strona pobiera znacznie więcej informacji z zewnętrznych źródeł co w dużym stopniu może opóźnić wczytywanie się strony. Takich praktyk należy unikać ponieważ jak wspomnieliśmy wcześniej użytkownik oczekuje szybkiego wczytania się treści, a każda dodatkowa sekunda ładowania po prostu irytuje odbiorców. Warto wspomnieć także o tym, że:

– wtyczki, które nie są regularnie aktualizowane zwiększają ryzyko ataku hakerskiego;
– zbyt duża liczba dodatkowych rozszerzeń nie wpływa korzystnie na jakość strony. Dołączaj tylko niezbędne wtyczki, a wygoda przeglądania będzie niewątpliwie większa;
– część z dodatków posiada połączenie z odnośnikami zewnętrznymi, których nie można się pozbyć.

 

 

7. NIEAKTUALNE TREŚCI ORAZ PRZESTARZAŁY WYGLĄD

 

 

O tym czy klient skorzysta z oferty Twojej firmy czy nie decydują treści znajdujące się na stronie ( stare teksty, brak aktualizacji postów, ) oraz wygląd witryny. Z tych dwóch elementów ważniejsze znaczenie na pierwszy rzut oka ma wygląd strony, który jeżeli jest przestarzały od razu odstraszy potencjalnego klienta. Poprawnie skonstruowany layout strony nadążający za aktualnymi trendami to podstawa prowadzenia działalności w Internecie. Kluczowe znaczenie mają te pierwsze sekundy, w czasie których klient wyrabia sobie zdanie na temat firmy.

 

 

 

 

PODSUMOWANIE:

Powyżej wymieniliśmy tylko kilka przykładów, które mogą mieć wpływ na wybór przez klienta oferty firmy konkurencyjnej. Uniknięcie każdego z nich może znacznie zmniejszyć współczynnik odrzuceń, a także zwiększyć liczbę odwiedzin strony. Połączenie tego razem z dobrą strategią reklamową przyspieszy drogą do osiągnięcia Twojego celu.

2 Comments

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *