Jesteś właścicielem firmy i zastanawiasz się jak dotrzeć do większej liczby klientów? Strona internetowa jest zatem tym, co jest Ci potrzebne do szczęścia. Warto zwrócić uwagę na to że strona nie może być zrobiona “od niechcenia” gdyż jest to Twoja wizytówka, Twój wirtualny przedstawiciel handlowy, którego wygląd oraz użyteczność zdecydują o tym czy ktokolwiek wejdzie na stronę, jak długo na niej zostanie a także czy ostatecznie zdecyduje się dokonać zakupu. Poniżej opiszę kilka najistotniejszych elementów takiej inwestycji.

  1. Wizualny projekt strony musi być spójny i atrakcyjny

Projektując stronę www postaraj się o to, aby wygląd był bezpośrednio dopasowany do Twojej firmy w tym zwłaszcza

  • branży
  • grupy docelowej
  • rejonu
  • zainteresowań potencjalnych klientów

Jest to powiązane z identyfikacją wizualną całej Twojej firmy. O co dokładnie chodzi? Załóżmy że prowadzisz gabinet dentystyczny w takim przypadku dobrym pomysłem może być użycie zdjęć związanych z lekarzami stomatologii, jasnych barw jak np biała, błękitna, prostych czytelnych czcionek(fontów). Twój projekt powinien też zawierać najczęściej pojawiające się schematy takie jak menu u góry strony, logo po lewej stronie, podstawowe zakładki typu: oferta, o nas, kontakt tak aby potencjalni klienci potrafili bez problemu się po niej poruszać. Wygląd jest bezpośrednio związany z użytecznością strony jest to bardzo ważne dlatego że ludzie przeszukując kolejne oferty chcą w jak najszybszy i bezbolesny sposób dotrzeć do interesujących ich informacji. Dlatego projektując odpowiedni schemat jesteśmy w stanie zaspokoić pierwsze potrzeby potencjalnych nabywców.

2. Najnowsze wytyczne dla firmowej strony WWW w 2018

  • Responsywność jest to proces po wdrożeniu, którego strona internetowa będzie się odpowiednio wyświetlała na urządzeniach mobilnych takich jak smartfony czy tablety. Jest to szczególnie ważne dla użytkowników tych urządzeń (ich grono powiększa się w bardzo szybkim tempie) jak również dla przeglądarek, które umieszczają tego typu strony wyżej w wynikach wyszukiwania. (czytaj więcej)
  • Prędkość działania w tym przypadku należy zastosować odpowiednie zabiegi, które mają na celu maksymalne przyśpieszenie jej działania. Robi się to poprzez kompresję zdjęć, optymalizację kodu i odpowiednie dostosowanie działań wykonywanych na serwerze (czytaj więcej)
  • Odpowiednie zabezpieczenia SSL – poza informacją o sławnym już RODO należy zabezpieczyć stronę odpowiednim certyfikatem SSL aby zwiększyć jej bezpieczeństwo jak również osób, które na niej przebywają.

3. Firmowy blog, faq, oferta – treść na stronie jest ważna

Firmowy blog – czyli zbiór artykułów, w których możemy dzielić się z czytelnikami pewną wiedzą na temat branży, produktów, udzielać różnych porad aby wzbudzić większe zaufanie potencjalnego klienta. Napisanie wartościowej treści nie tylko zwabi do nas nowych czytelników lecz także solidnie wspomoże proces pozycjonowania dlatego warto.

FAQ najczęściej zadawane pytania – zakładka, którą można wypełnić treścią wspomagającą pozycjonowanie poprzez zapisanie pytań i odpowiedzi na najczęściej wyszukiwane przez użytkowników zapytania. Jeżeli zakładka przygotowana jest z rozmysłem i pozwala potencjalnym klientom znaleźć odpowiedzi na nurtujące ich pytania to naprawdę zwiększa ilość osób, które zdecydują się na ostateczny zakup.

Oferta – rozbudowana oferta jak w przypadku poprzednich punktów także wspomaga proces pozycjonowania co więcej szczegółowa oferta w pełni zaspokoi potrzebę zdobycia informacji przez potencjalnego klienta.

4. Zwiększ widoczność przez kampanie sponsorowane, pozycjonowanie strony

Zaplanowanie, wdrożenie i doskonalenie odpowiedniej kampanii reklamowej dla strony jest jednym z niezbędnych elementów jeżeli myślimy o pozyskiwaniu klientów z internetu dlaczego? Nawet najlepiej wykonana strona www jest nieprzydatna gdy nikt jej nie zobaczy to tak jakby postawić piękną kawiarnię w środku lasu i zarazem nie zrobić do niej dojazdu. Wyróżniamy kilka głównych rodzajów kampanii internetowych są to

5. Zbieraj i analizuj statystyki

Jak już spełniłeś poprzednie punkty czyli wygląd strony internetowej jest gotowy oraz zacząłeś pokazywać ją potencjalnym klientom, przychodzi czas na sprawdzenie czy rzeczywiście jest tak jak to zostało zaplanowane i dopieszczanie szczegółów. W tym przypadku sprawdzamy przede wszystkim to jaka jest konwersja z pozyskanych odwiedzin, w jaki sposób ludzie reagują na pojedyncze elementy zawarte na stronie a także w jaki sposób się po niej poruszają. Dzięki tym informacjom jesteśmy w stanie zwiększać sprzedaż, ilość nawiązanych kontaktów biznesowych a także tworzyć skuteczne ścieżki sprzedażowe. Wykonanie powyżej wypisanych rodzajów reklamy wymaga sporej specjalistycznej wiedzy jak również doświadczenia dlatego osoba, która tej wiedzy nie posiada w bardzo prosty sposób może “przepuścić” cały budżet przeznaczony na inwestycję bez realnego zwrotu.

Podsumowanie:

Strona www może się okazać trafną inwestycją dla Twojej firmy, należy pamiętać jednak o kilku istotnych czynnikach. Najważniejsze jest to aby pamiętać że strona w większości przypadków nie jest robiona dla właściciela czy pracowników danej firmy a jej klientów. Gdy uświadomisz sobie ten fakt można przystąpić do projektowania pamiętając o tym że strona musi być użyteczna, przejrzysta a także zawierać odpowiednią ilość treści tak by potencjalni klienci oraz robot google mogli znaleźć na niej interesujące ich informacje. W następnych krokach pokazujemy ją światu, zbieramy statystyki i na ich podstawie udoskonalamy.

2 Comments

    • adsite

      Racja chociaż sprawdza się to przede wszystkim przy pozycjonowaniu. Jeżeli ktoś chce reklamować stronę w inny sposób np przez social media to stosunek treści nie jest aż tak istotny.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *