Spadasz w rankingu wyszukań Google? Sprawdź jak naprawić pozycjonowanie Twojej strony WWW

Wiele osób, które się do nas zgłasza ma problem ze spadkiem ilości słów w wynikach wyszukań Google. Postanowiliśmy więc napisać krótki poradnik, który może tą sytuację znacznie poprawić.

Swoje działania warto rozpocząć od aktualizacji treści znajdujących się na stronie głównej, podstronach oraz blogowych wpisach. Może to zaowocować wzrostem ruchu organicznego na naszej stronie internetowej. Zwiększy to także prawdopodobieństwo pozyskania kolejnego klienta. Zabiegi związane z poprawą pozycji w Google może nie są trudne, ale za to czasochłonne.

W momencie gdy roboty Google zaideksują zmiany jakie wprowadziłeś/aś na swojej stronie, będzie to miało pozytywny oddzwięk i bezpośrednio przyczyni się do lepszej widoczności w seci.

W jaki sposób można nadać naszym starym wpisom powiewu świeżości? Kilka wskazówek przygotowaliśmy dla Was poniżej.

 

1. SŁOWA KLUCZOWE

 

 

Zapewne pisząc swoje pierwsze artykuły na Bloga najprawdopodobniej skupiałeś/aś się na tym aby zawierały one słowa kluczowe, które są dla Twojej branży najważniejsze. Jednak często nie są one napisane poprawnie bądź mógłby być napisane o wiele lepiej.

Może się zdarzyć sytuacja, w której poprawiony wpis spowoduje dwukrotny wzrost pozycji i zostanie umieszczony wysoko w Google na słowa kluczowe.

 

Słowa kluczowe pod pozycjonowanie SEO stron WWW

 

 

2. NAPRAW NIEDZIAŁAJĄCE LINKI

 

 

Jest to zawsze denerwujące dla użytkownika gdy przechodzi na interesującą go podstronę, które nie istnieje. Dzieje się tak z gdy czasem linki zmieniają swój URL lub podstrona została usunięta, jednak mimo to znajduje się do niej przejście w obrębie witryny.

Treści znajdujące się na stronie WWW powinny nieść ze sobą konkretną jakość, wartość dla użytkownika. W momencie gdy link prowadzący do takiego wpisu przestał działać, obniża to zaufanie zarówno u osoby przeglądającej witrynę jak i dla robotów Google.

 

Niedziałający adres URL, 404 Erorr, błąd z linkiem, nieistniejąca strona

 

 

 

Dobrą informacją jest fakt, że niedziałających linków można się bardzo szybko pozbyć. Taki zabieg nie wymaga posiadania zaawansowanego oprogramowania co ułatwia sytuacje w momencie gdy jesteś laikami w tym temacie..

Do sprawdzania niedziałających linków używamy bezpłatnego narzędzia Online Broken Link Checker. Program ten prześledzi wszystkie linki wychodzące oraz przychodzące i znajdzie te, które już nie działają.

Jeżeli posiadasz rozbudowany portal i w obrębie strony znajduje się bardzo dużo linków warto zainwestować w bardziej zaawansowane narzędzie. Obecnie na rynku znajduję się sporo firm oferujących takie narzędzie także każdy powinien znaleźć coś odpowiedniego dla siebie.

3. WSPÓŁCZYNNIK ODRZUCEŃ

 

 

Bardzo ważnym czynnikiem odpowiedzialnym za pozyskanie klienta jest współczynnik CTR ( współczynnik klikalności ).

Zauważ, że wpisując jakąkolwiek frazę w wyszukiwarkę wszystkie wyniki oprócz treści wyglądają podobnie.

To własnie opis przyciąga uwagę użytkownika dlatego zadbaj o to, aby Twój nagłówek był ciekawy a meta opis zachęcił do odwiedzenia Twojej strony.

Niestety obecnie to, że ktoś znalazł się na Twojej witrynie nie znaczy, że zostanie on klientem. Należy taką osobę jak najdłużej zatrzymać na stronie aby miała czas na zapoznanie się z ofertą.
Pomoże w tym odpowiednio przygotowana treść oraz grafika według standardów UX ( User Experience )

 

4. NIE ZAPOMINAJ O STARSZYCH WPISACH

 

 

Po odświeżeniu naszego wpisu czas na jego ponowne udostępnienie w sposób, który przedstawi go jako zupełnie nowy artykuł. Jak tego dokonać?

Sprawdź czy posiadasz przyciski pozwalające na udostępnienie wpisu na portalach społecznościowych takich jak Facebook czy Twitter.

 

 

Udostępnianie blogowych wpisów na portalach społecznościowych typu Facebook, Twitter

 

 

Social media są obecnie uniwersalnym narzędzie, z którego korzystają ludzie w różnym wieku co sprawia, że umieszczenie tam profilu swojej firmy jest absolutną koniecznością.

Jeżeli posiadasz na swojej stronie newslettera poinformuj o zmianach Twoich czytelników. Pokaż, że zależy Ci na dostarczaniu wartościowych treści, idziesz z duchem czasu i jesteś na bieżąco ze wszelkimi zmianami na rynku.

Nigdy nie przestawaj szukać szans na pozyskanie dobrego linku zwrotnego prowadzącego do Twojej strony WWW. W momencie gdy roboty Google zaindeksują nowe linki w Twoim wpisie, będzie to dla nich informacja, że treści udostępnione na stronie są warte polecenia dla innych użytkowników.

 

PODSUMOWANIE:

 

Najprostszym sposobem na zwiększenie ruchu jest aktualizacja treści na stronie. Udostępnianie dla użytkowników najnowszych nowinek branżowych, informacji, trendów jest tym, czego Google od Ciebie oczekuje.

Oczywiście część wpisów zawiera informację, które są uniwersalne i nie zmieniają się zbyt często. Takie artykuły nie wymagają aktualizacji content’u. Wystarczy kosmetyczne odświeżenie np. grafik czy niedziałających linków.

Nie należy bagatelizować możliwości mediów społecznościowych. Po aktualizacji wpisu udostępnij go dla swoich fanów informując o zmianach. Będzie to istotne zarówno dla obecnych jak i przyszłych klientów.

Poprawa pozycji w Google nie musi być skomplikowanym zabiegiem. Często opisane wyżej zabiegi pomogą wrócić stronie na wyższe pozycję na wybrane słowa kluczowe.

Dodaj komentarz