Identyfikacja wizualna firmy

Ciągłe “siedzenie” w świadomości klientów zwiększa możliwości sprzedażowe. To w jaki sposób firmę postrzegają ludzie ma bezpośredni wpływ na wybór oferty. Dlatego niezwykle ważne jest, aby budować markę godną zaufania, która przekazuje jasne i spójne sygnały, także wizualne. Jakie zabiegi należy wykonać aby dać się zapamiętać? Dobrana personalnie identyfikacja wizualna przedsiębiorstwa z pewnością pomoże!

Identyfikacja wizualna firmy co to właściwie jest?

Zalety, cechy i wartości, które wywołują pozytywne uczucia wobec danej marki, powinny ją wyróżnić wśród konkurencji, a także przekonać do siebie odbiorcę oraz pozostać w jego pamięci na dłużej. Pierwszym krokiem jest zbudowanie profesjonalnego wizerunku firmy, który kreujemy między innymi za pomocą przekazów wizualnych. Identyfikacja wizualna jest skutecznym narzędziem, z pomocą, którego można stworzyć się niepowtarzalny wizerunek firmy. Dobrze zaprojektowane logo, przemyślana kolorystyka i spójny wygląd wszystkich materiałów reklamowych sprawi, że klient będzie rozpoznawał charakterystyczne elementy wizualne i kojarzył je z daną marką. Dobrym przykładem może być tutaj McDonald’s – czerwone opakowania na frytki, logo, BigMac wszystko jest rozpoznawalną częścią całości.

 

 

 

Jakie elementy identyfikacji wizualnej wyróżniamy?

Na identyfikację wizualną marki składa się wiele elementów. Najistotniejsze to logo oraz nazwa firmy, które w pierwszej kolejności zapadają klientom w pamięć. Nazwa według kanonów nie musi nawiązywać do profilu firmy, być prosta do wymówienia i zapisania, a co najważniejsze, powinna wyróżniać markę na tle konkurencji. Kreując nazwę najlepiej kierować się wcześniej przeprowadzonymi analizami klienta docelowego. Istotne jest, by nazwa nie podlegała zmianom, chociaż w szczególnych przypadkach zastosowanie rebrandingu może być dobre. Logo jest znakiem graficznym, dzięki któremu jesteśmy w stanie trafnie zidentyfikować daną markę. Zazwyczaj jest to grafika, znak, symbol, bądź sama nazwa firmy o oryginalnym kroju pisma np. ( Coca Cola – ich logo to pełna nazwa firmy, a nie tylko jedna litera ). Logo musi się wyróżniać, ale też powinno być ściśle powiązane z nazwą, dzięki czemu klient będzie w stanie połączyć ze sobą te dwa elementy. Nazwa i logo w takim przypadku powinny wywołać pozytywne emocje. W momencie gdy stworzymy podstawy identyfikacji wizualnej – czas na umieszczenie jej w wybranych materiałach reklamowych, takich jak np. Kalendarze, wizytówki, papier listowy i gadżety, oraz w odpowiednich miejscach w sieci – na stronie WWW i profilach w social media ( np. Facebook, Twitter, Instagram ). W przypadku wymienionych elementów bardzo dobrze jest wesprzeć się poradami, a także wykonaniem specjalistów – zapewnić wam to może agencja reklamowa Agraf.

Identyfikacja wizualna firmy – pozostałe elementy:

– Kolory przypisane do marki – w wielu przypadkach wpływają na odbiór całej firmy, charakteryzują ją i określają jej cechy. Kolory mogą być istotnym budulcem identyfikacji jak również stać się jednym z elementów oddziałujących na klienta docelowego. Znowu podam
przykład firmy McDoland’s – połączenie koloru czerwonego na opakowaniu z żółtym logotypem od razu kojarzy się z frytkami z popularnej siecówki.

– Krój pisma używanego w materiałach filmowych czyli wybór odpowiedniego fontu ( potocznie nazwanego czcionką) i zachowanie go w kanonach wszystkich elementów powiązanych z marką i konsekwentnie używanie jej we wszystkich materiałach promocyjnych.

– Czytelny i nowoczesny font sprawia, że wszystkie materiały wydają się dopracowane i spójne, a firma postrzegana jest jako profesjonalna i godna zaufania. Jego wygląd może oddawać charakter marki, jako np. nowoczesnej, tradycyjnej lub zajmującej się określoną działalnością (produkty dla dzieci i młodzieży ) np.(kubki, długopisy, teczki, wizytówki, koperty, wzory dokumentów) – poszczególne elementy powinny być tworzone zgodnie z identyfikacja wizualną firmy

– Niezmienne logo, konsekwencja w doborze kolorystyki i użycie odpowiednich krojów pisma sprawi, że potencjalny klient, który dostał od nas np. wizytówkę, szybko skojarzy markę z jej graficzną oprawą i w przyszłości będzie łatwo ją rozpoznawał jak: identyfikatory dla pracowników, ubrania pracownicze, pieczątki, a nawet wygląd biura, w którym spotykamy się z naszymi klientami, powinny być tworzone zachowując zasady identyfikacji wizualnej.

 

 

 

Identyfikacja wizualna firmy – jakie są etapy tworzenia:

– Identyfikacja wizualna marki musi zacząć się od szczegółowo napisanego projektu. Ze względu na wielkość przedsięwzięcia, najlepiej zlecić odpowiedniej agencji reklamowej. Odpowiednią pomoc w tym przypadku może zaoferować Państwu Agencja Reklamowa Agraf.
– Gotowy projekt należy prowadzić zgodnie z ustalonym planem. Implementacja takiego systemu może trwać od kilkunastu tygodni do nawet kilku lat.
– Ciągły nadzór nad odpowiednim wdrażaniem systemu za pomocą wybranych narzędzi.
– Tworzenie i druk wszystkich materiałów firmowych – zgodnie z zasadami oraz określonymi symbolami.

Podsumowanie: Tworząc identyfikację wizualną firmy należy pamiętać o tym aby wszystkie jej składniki były jak najbardziej spójne i tworzyły atrakcyjną wizualną całość tak aby potencjalny klient poczuł się zachęcony wizerunkiem marki do nawiązania współpracy z nią. Nie należy pomijać żadnego elementu ze względu na to aby nie utracić całej spójności. Dobrze wykonana identyfikacja to budowanie solidnych fundamentów, mimo iż może potrwać nawet kilka lat – każda osoba, która traktuje biznes poważnie powinna posiąść wiedzę w tym temacie a także wprowadzić ją w życie.

Dodaj komentarz