Jeżeli posiadasz stronę internetową, która nie posiada zadowalających pozycji w wyszukiwarce bądź niedawno stworzyłeś nową, zobacz jak płatne reklamy mogą zwiększyć ruchu na Twojej domenie.

Cały czas duża liczba przedsiębiorców uważa, ze sam fakt stworzenia bądź posiadania strony powoduję, że będziemy pokazywać się użytkownikom na pierwszych stronach.

Tak niestety się nie dzieje, często nawet w przypadku fraz typowo powiązanych z naszą nazwą brandingową. Z pomocą przybywają płatne reklamy, które mocno wspomagają działania pozycjonerskie. Reklamy AdWords i Facebook Ads są idealnym rozwiązaniem dla nowo powstałych portali internetowych.

Wszystkie zabiegi związane z pozycjonowaniem SEO naszej strony internetowej wymagają czasu. Mówimy tutaj o miesiącach a czasem nawet latach aby wybić się nad konkurencie w danej branży. Nawet wyszukiwarka Google potrzebuje kilku dni na prześledzenie zmian jakie wprowadziliśmy. Sprawia to, że świeża strona nie ma prawda znaleźć się od razu w top 10 wynikach wyszukiwania.

Dobrym rozwiązaniem jest skorzystanie z rozwiązań płatnych, które podbiją naszą pozycję w internecie. Pozwolą na rozkręcenie ruchu, a w tym czasie możemy zająć się zabiegami SEO. Zachęcamy do wystartowania z reklamą jak najszybciej.

Płatne reklamy polegają na zdobywaniu ruchu do momentu, w którym nie skończy się nam budżet na nią przeznaczony. Brak funduszy = brak (płatnego) ruchu w obrębie naszej domeny. W odróżnieniu od pozycjonowania są to zabiegi krótkotrwałe jednak działające natychmiast.

Poniżej przedstawiamy korzyści płynące z płatnej reklamy na stronie internetowej

 

1. STRONA INTERNETOWA ZNAJDZIE SIĘ NA TOPOWYCH POZYCJACH WYSZUKIWANIA:

 

Reklama AdWords polega na tym, że nasza strona znajdzie się na pierwszej stronie w wyszukiwarce na słowa kluczowe, które nas interesują. Jest to doskonałe rozwiązanie dla nowych stron jak i dla tych, które nie miały styczności z optymalizacją SEO bądź dopiero cały proces rozpoczynają.

Istotną informacją jest fakt, że reklama AdWords wyświetla się nad wynikami organicznymi. Powoduję to, że użytkownicy zobaczą naszą stronę w pierwszych czterech wynikach. Dzięki temu istnieje większe prawdopodobieństwo, że potencjalny klient odwiedzi naszą stronę zamiast szukać dalej kolejnych.
AdWords jest równie skuteczny przy stronach, które strategie SEO prowadzą od dłuższego czasu. W momencie gdy interesujące nas frazy zyskują powoli na wartości, AdWords w międzyczasie przypina je na pierwsze wyniki przeglądarki

 

 

Dodatkowym plusem tej reklamy jest możliwość rozszerzenia jej o dodatkowe informacje takie jak: numer telefonu, dodatkowe linki, dane adresowe. Sprawia to, że zajmuję ona większa powierzchnie przez co trudniej jej nie zauważyć.

 

2. EFEKT SKALI PRZY GENEROWANIU RUCHU I WARTOŚCIOWYCH LINKÓW ZWROTNYCH

 

 

Płatne reklamy wykorzystuję się przede wszystkim do generowania ruchu. Wszystkie działania związane z SEO strony WWW mają na celu stworzenie wartościowego contentu, który doprowadzi do nas klientów, zbuduję wartościową bazę linków, co wpłynie na autorytet witryny w oczach Google. Zanim uda nam się to osiągnąć, musimy zdobyć czytelników, którzy docenią nasze artykuły i będą je udostępniać dalej w formie linków zwrotnych do naszej strony.

Jeśli naszym celem jest zachęcenie użytkowników do czytania Bloga, warto wspomóc się reklamą AdWords czy Facebook Ads. Da nam to możliwość dotarcia do osób, które dotychczas nie miały skąd się o nas dowiedzieć.

Płatne kampanie dają nam możliwość wyboru jakie treści chcemy wyeksponować w internecie. Następnym dużym plusem jest opcja stworzenia grupy docelowej, która nas interesuje. Oprócz tego możemy wybrać dokładną lokalizację, w której nasza reklama będzie się wyświetlała. Jest to istotne w przypadku gdy dysponujemy ograniczonym budżetem lub nie działamy na terenie całego kraju.

Facebook Ads poszedł o krok dalej i oferuję bardziej szczegółowe możliwości doprecyzowania naszej grupy docelowej. Mówimy tutaj o takich opcjach jak: wiek naszych klientów, płeć, czym się interesują, jakie są ich nawyki zakupowe, co lubią, czym się zajmują. Daję to komplet informacji jaki potrzebujemy do określenia kim są klienci, którzy nas interesują. Dzięki temu jesteśmy w stanie wpasować treści artykułów tak by trafiały do osób poszukujących tych informacji. Wszystko to sprawia, że trafiamy z reklamą do ludzi nieprzypadkowych.

Dodatkowe kanały takie jak AdWords czy Facebook Ads sprawiają, że jest to idealne rozwiązanie jeśli chcemy powiększyć nasze grono odbiorców i zdobyć nowych klientów.

 

3. ANALIZA DANYCH Z PŁATNYCH REKLAM JAKO PODSTAWA STRATEGII SEO

 

Analiza danych zebranych podczas kampanii AdWords mogą być dla nas na wagę złota. Jest to kopalnia wiedzy na temat słów kluczowych, wokół których będziemy budować rangę naszej strony internetowej w przeglądarkach. Jakie informację jesteśmy w stanie uzyskać?:

– jakie słowa kluczowe mają najwięcej wyszukań, a które najmniej
– jakie zakładki i frazy mają najwyższy wskaźnik jakości
– jako dodatkowe słowa kluczowe możemy dodać do naszej strategii SEO

 

 

Najistotniejsza informacja to nasz wskaźnik jakości. Im wyższy tym lepiej nasze treści są zoptymalizowane pod wybrane słowa kluczowe. Jest to nasza wytyczna według, której powinniśmy wprowadzać ewentualne zmiany.

Niskie wyniki jakości powinny być dla nas ostrzeżeniem, że nasza strona internetowa wymaga pewnych zabiegów. Nie należy tego lekceważyć. W końcu chodzi tutaj o frazy, które nas interesują.

 

4. REMARKETING

 

 

Jest to coś czego nie jesteśmy w stanie zrobić przy samych kampaniach SEO. Remarketing to nic innego jak trafienie z reklamą do osób, które już odwiedziły naszą stronę internetową, bądź zobaczyły naszą reklamę.

Pozyskanie ruchu z wyszukiwarki dzięki SEO może potrwać kilka miesięcy, czasem nawet dłużej. Co więcej w momencie kiedy znajdziesz się na pozycji top 10 nie świadczy to o tym, że użytkownicy przekształcą się natychmiast w klientów. Statystki pokazują, że tylko ok 3% osób, które pierwszy raz znalazły się na naszej stronie dokonają na niej zakupu.

Dlatego tak ważne jest przypominanie się klientom o naszej ofercie, tym bardziej jeśli już wcześniej odwiedzili oni nasza stronę internetową. Remarketing z powodzeniem stosuję się na obszarze social mediów ( Facebook, YT ). Po co to się robi? Odpowiedź jest prosta. Zamiast poszukiwać cały czas nowych klientów mamy okazję skupić się na osobach potencjalnie zainteresowanych tym co oferujemy. Podsuwamy naszą reklamę do ludzi, którzy mieli okazję się zapozać z naszą firmą już wcześniej. Tym samym rośnie szansa, że wraz z kolejna wizytą skorzysta on z naszego produktu/usługi.

PODSUMOWANIE:

Cały czas spotykamy się z dylematami ludzi, którzy nie mogą się zdecydować z jakiej formy reklamy skorzystać, co byłoby dla nich najskuteczniejsze na obecną chwilę. Jednak nie ma sensu porównywać tych strategii reklamowych ze sobą ponieważ każda rządzi się swoimi prawami. Nie znaczy to, że powinno się z nich rezygnować. Każda oferuję co innego ale w połączeniu toworzą kompletną reklamę o ogromnym zasięgu.

Wszystko to ukazuję, że podparcie działań SEO płatnymi reklamami jest dobrym rozwiązaniem. Zarówno AdWords jak i Facebook Ads stanowią super uzupełnienie zabiegów związanych z pozycjonowaniem. Sprawi to, że nasza domena nabierze wystarczająco mocy, żeby wybić się nad konkurencję.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *