Bez dwóch zdań social media, a szczególnie Facebook stały się nieodłącznym elementem naszego życia. Jego mocną stroną jest fakt, że obok prywatnych kont założonych przez miliardy ludzi są też konta firmowe, grupy zainteresowań. To właśnie w tych drugich znajduję się ogromny potencjał. Tworzy to dodatkowy kanał sprzedażowy, który ze względu na zasięg warto wykorzystać.

 

Fanpage firmowy to coś więcej niż bezmyślne, niezaplanowane wrzucanie różnego typu materiałów.Aby wykorzystać siłę tego narzędzia warto inwestować w reklamę oraz prowadzić dyskusję, rozmowy z potencjalnymi klientami. Poprawi to znacznie relację z naszymi obecnymi klientami jak i da możliwość do znalezienia nowych.

 

Największa zaletą Fanpage na Facebook to mała cena w stosunku do oferowanego zasięgu. Ceny proponowane przez Facebooka są znacznie mniejsze niż tradycyjne formy reklamy. Jednak należy mieć świadomość, że social media to tylko jeden z kanałów dotarcia do klienta. Nie należy rezygnować ze wszystkich innych.

 

KROK 1

Aby stworzyć profil na Facebooku należy kliknąć w pasek znajdujący się w górnym rogu po prawej stronie. Po rozwinięciu przechodzimy do ” UTWÓRZ STRONĘ „. Znajdując się w panelu kreatora fanpage Facebook należy wybrać odpowiednią dla nas kategorię np. firma lokalna.

 

KROK 2

Po wybraniu kategorii przechodzimy do uzupełnienia informacji niezbędnych do utworzenia Fanpage. Ważne jest to, żeby nazwa naszego fanpage była adekwatna do treści jakie udostępniamy na Facebook’u. Jeśli nadamy odpowiedni tytuł i zostanie od zaakceptowany – własnie stałeś się użytkownikiem Facebook’a.

 

 

KROK 3.

Zaczynając swoją działalność na Facebook’u warto uzupełnić wszystkie informacje niezbędne do nawiązania bezpośredniego kontaktu z Twoją firmą. Szczegółowy opis, informacja na temat czym się zajmujesz będzie dodatkowym atutem. Kluczowe są takie dane jak:

– e-mail;
– telefon
– adres WWW strony internetowej
– adres siedziby firmy

 

KROK 4.

Nie zapominajmy, że Facebook to jednak przede wszystkim materiały graficzne i wideo. Odpowiednia oprawa, dopasowane zdjęcie profilowe wraz ze zdjęciem w tle to obowiązek. Grafiki powinny nawiązywać bezpośrednio do profilu działalności jaki prowadzimy.

 

KROK 5.

Mając stworzoną stronę internetową warto dodać do niej odnośnik do Facebooka. Ostatnie co musisz zrobić to zadbać o przypływ nowych fanów. To własnie kontakt z nimi pozwoli na udoskonalenie swojej firmy w internecie.

 

 

Więcej informacji o tym jak wygląda Facebook marketing znajdziecie w naszym wcześniejszym artykule.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *