Patrząc na poprzednie trzy kwartały roku 2017, przedsiębiorcy wydali na reklamę w internecie 2,69 mld pln. Jest to znaczy wzrost patrząc, że lata poprzednie przyniosły tej branży wynik na poziomie o 147 mln pln mniejszym. Sprawia to, że wzrost wyniósł 6% a największym powodzeniem cieszą się kanały programmatic, portale społecznościowe oraz wideo online.

Dzięki badaniom przeprowadzonym przez PwC dla IAB Polska wiemy, że końcówka 2017r. utrzymała wydatki na reklamę cyfrową na podobnym poziomie. Wzrost zanotowano na poziomie 5%, a górujące trendy reklamowe utrzymały swoją pozycję.

Ogólny zarys rynku w tym czasie pozostaje identyczny. Reklama graficzna zdominowała pozostałe formy utrzymując się na poziomie 47%. Na drugim miejscu znalazło się pozycjonowanie w wyszukiwarkach – 34%. Formą reklamy, która cały czas notuje spadek jest marketing e-mail’owy.

 

Badanie dodatkowych klasyfikacji odnosi się do różnych modeli sprzedażowych, rozbudowanych formatów oraz emisji środowiska. Pokazuje to, że wyniki odzwierciedlają trendy, które były i są rozwijane dotychczas.

Największy wzrost zanotowała reklama w postaci programmatic sprzedawana w postaci wideo online oraz ta znajdująca się w social media.

Analizując reklamę pod kątem reklamodawców, lista pierwszej piątki pozostaje niezmienna. Najwięcej wydają na reklamę firmy handlowe, motoryzacyjne, telekomunikacyjne, finansowe, żywnościowe. Najbardziej wzrosły inwestycje w handlu. Mimo, że zawsze była to branża zajmująca pierwsze miejsce, to jednak w ostatnim czasie umocnili się na tej pozycji zwiększając swoje nakłady.

Warto wspomnieć, że prężnie rozwija się również branża z kategorii: odzieżowej, usług, sprzętów domowych, chemii gospodarczej czy biznesu.

W badaniu za wydatki związane z reklamą przyjęto budżet najważniejszych firm internetowych skierowany na zakup przestrzeni reklamowej online. Istotny jest tutaj zarówno dochód otrzymany z powodu sprzedaży obszaru reklamowego, jak i prowizji dla agencji z tego powodu. Wydatki przeznaczone w tym celu mogą być zarówno format barterowy jak i gotówkowy.

Reasumując rynek reklamy online będzie miał w przyszłości największe znaczenie. Powoli wypiera pozostałe formy marketingu. Jest on najbardziej precyzyjny, dociera do osób, które są potencjalnie zainteresowani produktem,usługą. Patrząc na to, reklama online jest stosunkowo tania co sprawia, że zdominowała wszystkie inne typy reklamy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *