
Firmowa strona internetowa Poznań
Firmowa strona internetowa to swego rodzaju wizytówka, którą powinno posiadać każde przedsiębiorstwo. Strona internetowa to narzędzie do komunikowania się zarówno z obecnymi, jak i potencjalnymi klientami.
Strony www Poznań, wordpress tworzenie stron internetowych Ad-site
Zapewnienie dostępności strony internetowej oznacza upewnienie się, że może z niej korzystać jak największa liczba osób.
Obejmuje to osoby z:
Co najmniej 1 na 6 osób cierpi na długotrwałą chorobę, upośledzenie lub niepełnosprawność. Wiele innych ma tymczasową niepełnosprawność.
Dostępność to coś więcej niż umieszczanie treści w Internecie pod widocznym linkiem. Oznacza to, że projekt graficzny strony internetowej powinien być wystarczająco przejrzysty i prosty tak aby większość ludzi mogła z niego korzystać bez konieczności jego dostosowywania, jednocześnie wspierając tych, którzy muszą ją dostosować.
Na przykład osoba niedowidząca może korzystać z czytnika ekranu (oprogramowania umożliwiającego użytkownikowi poruszanie się po witrynie internetowej i „odczytywanie” treści), monitora brajlowskiego lub lupy ekranowej. Natomiast osoba z problemami motorycznymi może użyć specjalnej myszy oraz oprogramowania do rozpoznawania mowy lub emulatora klawiatury ekranowej.
Ludzie mogą nie mieć wyboru skorzystania z innego źródła informacji niż ze strony internetowej sektora publicznego, dlatego ważne jest, aby działały one dla wszystkich. Ludzie, którzy najbardziej ich potrzebują, to często ludzie, dla których najtrudniej jest z nich korzystać.
Strony internetowe dostosowane do osób z niepełnosprawnościami zwykle działają lepiej dla wszystkich użytkowników internetu. Często są szybsze, łatwiejsze w użyciu i pojawiają się wyżej w rankingach wyszukiwarek.
Mimo to większość stron internetowych sektora publicznego nie spełnia obecnie wymogów dostępności. Średnio 4 na 10 stron internetowych lokalnych urzędów nie przeszłoby podstawowych testów dostępności.
Typowe problemy obejmują strony internetowe, które nie są dostosowane do urządzeń mobilnych lub nie można jej nawigować za pomocą klawiatury, dostępne są formularze PDF, których nie można odczytać na czytnikach ekranu, oraz słaby kontrast kolorów, który utrudnia czytanie tekstu – szczególnie dla osób niedowidzących.
Możesz łamać prawo, jeśli Twoja strona internetowa sektora publicznego nie spełnia wymagań dostępności.
Przepisy dotyczące dostępności weszły w życie dla organów sektora publicznego 23 września 2018r. Nakazują one aby dostosować stronę internetową do osób z niepełnosprawnościami lub uczynić ją bardziej dostępną, widoczną, funkcjonalną i zrozumiałą.
Przepisy dotyczące dostępności opierają się na istniejących zobowiązaniach wobec osób niepełnosprawnych wynikających z ustawy o równości z 2010 r. (lub ustawy o dyskryminacji osób niepełnosprawnych z 1995 r.).
W myśl tych przepisów ktoś może poprosić o informacje w alternatywnym, dostępnym formacie, takim jak duża czcionka lub nagranie dźwiękowe. Istnieje wiele czynników, które określają, jakie parametry należy spełnić aby strona spełniła wszystkie wymagania dotyczące dostępności.
Strony intranetowe objęte są przepisami o dostępności. Są to wewnętrzne strony internetowe, z których mogą korzystać niepełnosprawni pracownicy zatrudnieni lub współpracujący z sektorem publicznym.
Twoja witryna będzie spełniać nowe wymagania prawne, jeśli:
Najlepszym sposobem na to jest poproszenie specjalistów o sprawdzenie, w jakim stopniu Twoja strona internetowa spełnia obecnie wymagania WCAG 2.1 i gdzie występują problemy. Następnie zaplanuj rozwiązanie znalezionych problemów.
Wszystkie strony internetowe i aplikacje mobilne sektora publicznego powinny być teraz dostępne do osób z niepełnosprawnościami !!
Wszystkie organy sektora publicznego muszą spełniać wymogi z 2018 r., chyba że są od tego zwolnione.
Do organów sektora publicznego należą:
Następujące organizacje są zwolnione z przepisów dotyczących dostępności:
Następujące organizacje są częściowo zwolnione z przepisów dotyczących dostępności:
Częściowo zwolnione organizacje będą musiały opublikować oświadczenie o dostępności na swojej stronie internetowej.
Skontaktuj się z nami jeśli nie masz pewności, czy Twoja strona jest dostosowana do wymogów dotyczących dostępności w internecie.
Niektóre organizacje nie są zwolnione, ale mogą nie musieć w pełni spełniać standardów dostępności. Dzieje się tak, gdy wpływ pełnego spełnienia wymagań jest zbyt duży, aby organizacja mogła sobie z nim poradzić. Przepisy dotyczące dostępności nazywają to „nieproporcjonalnym obciążeniem”..
Jeśli chcesz zadeklarować, że udostępnianie określonych rzeczy jest nieproporcjonalnym obciążeniem, jesteś prawnie zobowiązany do przeprowadzenia oceny. W swojej ocenie musisz zawrzeć:
Dokonując oceny, należy wziąć pod uwagę:
Możesz sądzić, że korzyści płynące z udostępnienia niektórych rzeczy nie uzasadniają kosztów dla Twojej organizacji. W takim przypadku możesz twierdzić, że udostępnianie tych rzeczy nie byłoby rozsądne, ponieważ jest to nieproporcjonalne obciążenie.
Nie możesz brać pod uwagę takich rzeczy jak brak czasu lub wiedzy w swojej ocenie – ani argumentować, że udostępnianie rzeczy jest nieproporcjonalnym obciążeniem, ponieważ nie nadałeś temu priorytetu.
Przykład 1
Możesz argumentować, że spełnienie wszystkich wymagań jest nieproporcjonalnym obciążeniem, jeśli zużyłoby to większość budżetu Twojej organizacji na rok i uniemożliwiłoby wykonywanie jakiejkolwiek innej pracy – i nie poprawiłoby znacząco sytuacji niepełnosprawnych użytkowników .
Przykład 2
Prosta zmiana kodu, która poprawia kontrast kolorów witryny lub aplikacji, jest stosunkowo tania i poprawiłaby sytuację wielu osób z wadami wzroku. Możesz nie być w stanie argumentować, że zmiana tego jest nieproporcjonalnym obciążeniem.
Jest mniej prawdopodobne, że będziesz mógł domagać się nieproporcjonalnego obciążenia usług, które:
W wielu przypadkach będziesz musiał ustalić, co możesz teraz naprawić, a co będziesz w stanie naprawić w przyszłości.
Jeśli uznasz, że naprawienie czegoś byłoby nieproporcjonalnym obciążeniem, musisz to zaznaczyć w oświadczeniu o ułatwieniach dostępu, które publikujesz w swojej witrynie.
Dostępne są wskazówki, które pomogą Tobie zaplanować i ustalić priorytety tego, co należy naprawić .
Twój zespół nie musi poprawiać następujących rodzajów treści, ponieważ są one wyłączone z przepisów dotyczących ułatwień dostępu:
W oświadczeniu o ułatwieniach dostępności musisz wyjaśnić, że nie udostępniasz takich rzeczy, ponieważ są one z tego zwolnione.
Istnieją różne zasady w zależności od tego kiedy powstała strona internetowa:
Jeśli utworzyłeś nową witrynę internetową sektora publicznego w dniu 23 września 2018 r. lub później, musisz spełniać standardy dostępności i powinieneś opublikować oświadczenie o dostępności. Musisz regularnie przeglądać i aktualizować swoje wyciągi.
Oprócz pomocy wszystkim użytkownikom w korzystaniu z Twojej witryny, myślenie o ułatwieniach dostępu z góry pozwala zaoszczędzić pieniądze i czas. Jest to tańsze i szybsze niż rozwiązywanie problemów po zbudowaniu czegoś.
Tworząc nową stronę WWW, możesz wybrać oprogramowanie i korzystać z procesów, które będą oparte o przyjazne rozwiązania dla dostępności strony.
Musisz spełnić standardy dostępności i opublikować oświadczenie o dostępności, a także regularnie przeglądać i aktualizować swoje treści.
Spełnienie wymagań dotyczących całej strony internetowej może nie być konieczne, jeśli byłoby to nieproporcjonalne obciążenie — na przykład, jeśli wprowadzenie nawet prostych zmian jest bardzo kosztowne, a zmiany te przyniosłyby bardzo ograniczone korzyści osobom niepełnosprawnym.
Jeśli nie masz pewności, co byłoby nieproporcjonalne w Twojej sytuacji, porozmawiaj ze swoim radcą prawnym.
Jesteś prawnie odpowiedzialny za to, by Twoja strona internetowa spełniała wymagania dotyczące ułatwień dostępu, nawet jeśli zleciłeś jej wykonanie dostawcy.
Firmowa strona internetowa to swego rodzaju wizytówka, którą powinno posiadać każde przedsiębiorstwo. Strona internetowa to narzędzie do komunikowania się zarówno z obecnymi, jak i potencjalnymi klientami.
Moda przemija, nie tylko ta na ubrania lub dekorację wnętrz. Ta sama zasada dotyczy trendów w projektowaniu stron internetowych. Gusta konsumentów stale się zmieniają, aby więc utrzymać i zdobywać nowych klientów, trzeba dostosować wygląd oraz funkcjonalności swojej strony do panującej mody.