
Kluczowe zasady projektowania sklepów internetowych
Odkryj kluczowe zasady projektowania sklepów internetowych. Stwórz przyciągający wzrok sklep internetowy, który przekształci odwiedzających w klientów. Zadzwoń!
Strony www Poznań, wordpress tworzenie stron internetowych Ad-site
Trudno wyobrazić sobie jakąkolwiek profesjonalną firmę nieposiadającą dedykowanej strony internetowej lub chociaż fanpage’a w mediach społecznościowych. Dotyczy to również branży medycznej, której reprezentanci, z racji specyfiki świadczonych usług, powinni przykładać szczególną wagę do wyglądu i funkcjonalności swojej witryny. Nie chodzi wyłącznie o duże szpitale uniwersyteckie, lecz także o niewielkie, lokalne przychodnie, które chcą, by docierała do nich jak największa liczba pacjentów. Jak zatem powinna wyglądać strona internetowa takiej placówki medycznej i jakie funkcjonalności należy na niej zaimplementować?
Należy koniecznie pamiętać, że ze strony WWW przychodni nie korzystają wyłącznie ludzie z łatwością poruszający się w przestrzeni wirtualnej na co dzień. Opieka zdrowotna to dziedzina życia istotna dla każdego, dlatego też częstymi gośćmi na witrynach przychodni bywają także osoby starsze, schorowane lub zwyczajnie nie mające szczególnej styczności z Internetem w innych przypadkach. Wszystko to sprawia, że strona internetowa przychodni powinna cechować się między innymi:
Do minimum powinno więc ograniczyć się używanie skomplikowanych skryptów czy wyszukanych rozwiązań technologicznych, które, choć mogą prezentować się estetycznie i nowocześnie, potrafią spowolnić ładowanie strony albo utrudnić korzystanie z niej osobom niezaznajomionym z siecią. Wszystkie niezbędne informacje powinny być osiągalne w kilku prostych krokach z poziomu łatwo dostępnego, sprawnie zaprojektowanego menu. Nie wolno także zapomnieć o responsywności, czyli odpowiednim dopasowywaniu się strony do urządzeń mobilnych.
Poza przejrzystością i łatwością w nawigowaniu strona internetowa przychodni powinna również zawierać wszystkie najpotrzebniejsze udogodnienia dla pacjenta. Takie dane jak lokalizacja, godziny otwarcia, numer telefonu i adres e-mail należy umieścić w widocznym miejscu, na przykład na górze witryny, gdzie będzie można je z łatwością odnaleźć niezależnie od przeglądanej podstrony. Tych zaś nie powinno być na stronie zbyt dużo, by uniemożliwić pacjentowi zgubienie się.
Wraz z postępującą cyfryzacją także usługi świadczone przez placówki medyczne, nawet te mniejsze, zaczynają częściowo przenosić się z gabinetu lekarskiego do Internetu. Na razie zdalna diagnostyka nie jest powszechną praktyką, ale już takie udogodnienia jak e-recepty, e-zwolnienia czy zwyczajna konsultacja z lekarzem za pomocą czatu są na porządku dziennym. Warto więc zaimplementować tego rodzaju funkcjonalności na stronie przychodni. Ponadto należy też oczywiście wymienić możliwość rejestracji wizyty u specjalisty za pomocą formularza na stronie WWW, jak również pobranie wyników wykonanych badań.
Zwykle kolorystyka strony internetowej zależy w znacznej mierze od wyglądu logo danej firmy. Barwy dostosowuje się tak, by osiągnąć wizualne współgranie symbolu przedsiębiorstwa z całością. Podobnie jest w przypadku witryn przychodni, lecz bardzo często obowiązuje tu pewien ogólnie przyjęty, oparty na psychologii kolorów porządek. Dominującą barwą na stronach WWW placówek medycznych zazwyczaj jest biały, jako że konotuje czystość, sterylność i porządek, a w połączeniu z błękitem wywołuje wrażenie profesjonalizmu, skuteczności działania i higieny. Dlatego też wiele produktów przeznaczonych do pielęgnacji ciała pozostaje utrzymanych w tych barwach. Oczywiście w przypadku stron internetowych przychodni, choć niezmiennie biel powinna być dominująca, nie zawsze trzeba korzystać z niebieskiego. Równie dobrze sprawdzi się na przykład zieleń, uspokajająca i przyjazna dla oka. Unikać powinno się zaś czerwieni, agresywnej i rzucającej się w oczy, mogącej kojarzyć się na przykład z krwią.
Przy projektowaniu strony WWW dla przychodni zwykle korzysta się z tych samych narzędzi, co przypadku firm innego rodzaju, lecz tutaj warto zastosować się do kilku zasad. Witryna lecznicy powinna być jak najbardziej intuicyjna i prosta w nawigacji, umożliwiająca łatwy dostęp do wszystkich niezbędnych dla pacjenta informacji. Ponadto warto zawrzeć na niej takie rozwiązania jak możliwość elektronicznej rejestracji lub odebrania wyników przez Internet. Ostatnim krokiem jest odpowiednia kolorystyka, dopasowana do charakteru strony. Wszystkie te elementy pozostają niezbędne nie tylko dla sprawnego funkcjonowania przychodni w sieci, lecz także budowania zaufania pacjenta.
Odkryj kluczowe zasady projektowania sklepów internetowych. Stwórz przyciągający wzrok sklep internetowy, który przekształci odwiedzających w klientów. Zadzwoń!
W dzisiejszym cyfrowym świecie, pozycjonowanie lokalne odgrywa kluczową rolę w strategii marketingowej każdej lokalnej firmy. Pozycjonowanie lokalne to proces..
Strony www Poznań, wordpress tworzenie stron internetowych Ad-site
Jesteśmy głęboko przekonani, że Internet powinien być dostępny dla każdego, i zobowiązujemy się do zapewnienia witryny internetowej dostępnej dla jak najszerszego grona odbiorców, niezależnie od okoliczności i umiejętności.
Aby to osiągnąć, dążymy do jak najściślejszego przestrzegania wytycznych World Wide Web Consortium (W3C) Web Content Accessibility Guidelines 2.1 (WCAG 2.1) na poziomie AA. Niniejsze wytyczne wyjaśniają, jak udostępnić treści internetowe osobom z różnymi rodzajami niepełnosprawności. Przestrzeganie tych wytycznych pomaga nam zapewnić, że witryna jest dostępna dla wszystkich osób: osób niewidomych, osób z upośledzeniem ruchowym, osób z upośledzeniem wzroku, osób z upośledzeniem funkcji poznawczych i nie tylko.
Ta strona internetowa wykorzystuje różne technologie, które mają na celu uczynienie jej jak najbardziej dostępną przez cały czas. Korzystamy z interfejsu dostępności, który umożliwia osobom z określonymi niepełnosprawnościami dostosowanie interfejsu użytkownika (interfejsu użytkownika) witryny i zaprojektowanie go do ich osobistych potrzeb.
Dodatkowo strona korzysta z aplikacji opartej na sztucznej inteligencji, która działa w tle i stale optymalizuje poziom dostępności. Ta aplikacja poprawia kod HTML witryny, dostosowuje jej funkcjonalność i zachowanie do czytników ekranu używanych przez użytkowników niewidomych oraz do funkcji klawiatury używanych przez osoby z upośledzeniem ruchowym.
Jeśli znalazłeś usterkę lub masz pomysły na ulepszenia, chętnie się z Tobą skontaktujemy. Możesz skontaktować się z operatorami witryny, korzystając z następującego adresu e-mail kontakt@ad-site.pl
Nasza witryna internetowa wykorzystuje technikę atrybutów ARIA (dostępne bogate aplikacje internetowe) wraz z różnymi zmianami w zachowaniu, aby zapewnić niewidomym użytkownikom korzystającym z czytników ekranu możliwość czytania, rozumienia i korzystania z funkcji witryny. Gdy tylko użytkownik z czytnikiem ekranu wejdzie na Twoją witrynę, natychmiast otrzyma monit o wprowadzenie profilu czytnika ekranu, aby mógł efektywnie przeglądać i obsługiwać witrynę. Oto jak nasza witryna spełnia niektóre z najważniejszych wymagań dotyczących czytników ekranu, a także zrzuty ekranu konsoli z przykładami kodu:
Optymalizacja czytnika ekranu: uruchamiamy proces w tle, który uczy się komponentów witryny od góry do dołu, aby zapewnić ciągłą zgodność nawet podczas aktualizacji witryny. W ramach tego procesu udostępniamy czytnikom ekranu istotne dane przy użyciu zestawu atrybutów ARIA. Na przykład zapewniamy dokładne etykiety formularzy; opisy ikon, które można wykorzystać (ikony mediów społecznościowych, ikony wyszukiwania, ikony koszyka itp.); wytyczne dotyczące walidacji danych wejściowych formularzy; role elementów, takie jak przyciski, menu, dialogi modalne (wyskakujące okienka) i inne. Ponadto proces działający w tle skanuje wszystkie obrazy w witrynie i zapewnia dokładny i znaczący opis oparty na rozpoznawaniu obiektów obrazu jako znacznik ALT (tekst alternatywny) dla obrazów, które nie są opisane. Wyodrębni również teksty osadzone w obrazie za pomocą technologii OCR (optyczne rozpoznawanie znaków). Aby w dowolnym momencie włączyć ustawienia czytnika ekranu, wystarczy nacisnąć kombinację klawiszy Alt+1. Użytkownicy czytników ekranu otrzymują również automatyczne powiadomienia o włączeniu trybu czytnika ekranu, gdy tylko wejdą na stronę internetową.
Te dostosowania są kompatybilne ze wszystkimi popularnymi czytnikami ekranu, w tym JAWS i NVDA.
Optymalizacja nawigacji za pomocą klawiatury: Proces działający w tle dostosowuje również kod HTML witryny i dodaje różne zachowania za pomocą kodu JavaScript, aby umożliwić obsługę witryny za pomocą klawiatury. Obejmuje to możliwość poruszania się po witrynie za pomocą klawiszy Tab i Shift + Tab, obsługi menu rozwijanych za pomocą klawiszy strzałek, zamykania ich za pomocą klawisza Esc, wyzwalania przycisków i łączy za pomocą klawisza Enter, nawigowania między elementami radia i pola wyboru za pomocą klawiszy strzałek oraz wypełniaj je spacją lub klawiszem Enter. Dodatkowo użytkownicy klawiatury znajdą menu szybkiej nawigacji i pomijania treści, dostępne w dowolnym momencie po kliknięciu Alt+1 lub jako pierwsze elementy strony podczas poruszania się za pomocą klawiatury. Proces w tle obsługuje również wyzwalane wyskakujące okienka, przesuwając fokus klawiatury w ich kierunku, gdy tylko się pojawią, i nie pozwala, aby fokus dryfował poza nim.
Użytkownicy mogą również używać skrótów, takich jak „M” (menu), „H” (nagłówki), „F” (formularze), „B” (przyciski) i „G” (grafika), aby przeskakiwać do określonych elementów.
Naszym celem jest wspieranie jak najszerszej gamy przeglądarek i technologii wspomagających, aby nasi użytkownicy mogli wybrać najlepiej dopasowane do nich narzędzia, z jak najmniejszą liczbą ograniczeń. Dlatego bardzo ciężko pracowaliśmy, aby móc obsługiwać wszystkie główne systemy, które stanowią ponad 95% udziału w rynku użytkowników, w tym Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari, Opera i Microsoft Edge, JAWS i NVDA (czytniki ekranu), zarówno dla Windows i dla użytkowników komputerów Mac.
Pomimo naszych najlepszych starań, aby każdy mógł dostosować serwis do swoich potrzeb, nadal mogą istnieć strony lub sekcje, które nie są w pełni dostępne, są w trakcie udostępniania lub brakuje im odpowiedniego rozwiązania technologicznego, aby je udostępnić. Mimo to stale ulepszamy naszą dostępność, dodając, aktualizując i ulepszając jej opcje i funkcje oraz opracowując i wdrażając nowe technologie. Wszystko to ma na celu osiągnięcie optymalnego poziomu dostępności, podążając za postępem technologicznym. Aby uzyskać pomoc, skontaktuj się z kontakt@ad-site.pl