strony www, wordpress, pozycjonowanie Ad-Site

Pozycjonowanie SEO strony WWW WordPress – wskazówki

Spis treści:

Obecnie WordPress jest najlepszym CMS na rynku stron internetowych. Stąd powstał pomysł na zebranie w jednym artykule kilkunastu wskazówek, które pomogą Wam w pozycjonowaniu SEO.

Stworzenie strony WWW, która będzie przyjazna zarówno dla robotów Google jak i zoptymalizowana pod kątem użytkowników nie jest prostym zadaniem. Jest to praca bardzo czasochłonna. Jednak całkowite zignorowanie zabiegów optymalizacji może być dla nas strzałem w kolano. Dlaczego?

Bez uzyskania w wynikach wyszukiwań pozycji top 10, potencjalni klienci nie będą w stanie odnaleźć naszej firmy wśród natłoku konkurencji. Nie trafiając na Twoją stronę dokona zakupu gdzie indziej, przeczyta inny artykuł, spodoba mu się witryna konkurencji.

Wszystko to spowodowało, że powstał poradnik SEO dla stron opartych o CMS WordPress, dzięki którym zmienisz swoją witrynę w zoptymalizowaną stronę WWW dla użytkowników jak i wyszukiwarek.

Optymalizacja SEO strony WWW na CMS WordPress

1. ZADBAJ O NOWE WPISY NA BLOGU

Zwróć uwagę na to czy treści, które dodajesz w sekcji BLOG są czytelne i łatwo dostępne. Ustawienie odpowiednich tytułów posiadających odpowiednie słowa kluczowe, które użytkownik od razu widzi po przejściu na stronę to klucz do sukcesu.

2. ZREZYGNUJ Z NADMIARU REKLAM U GÓRY STRONY

Chyba każdego denerwują reklamy. Nie bombardujmy więc nimi naszych czytelników. Nawet Google jest bardziej przychylny dla reklam, które nie irytują użytkowników po wejściu na stronę. Wobec tego roboty wyszukiwarek na górne pozycje wysuwają strony bez reklam, bądź te mało natarczywe.

3. INTUICYJNA NAWIGACJA STRONY INTERNETOWEJ

Spójrz na swoją stronę i zastanów się czy wszystkie treści są łatwo dostępne. Zadaj sobie pytanie:

  • czy nawigacja na stronie jest intuicyjna?
  • czy po pierwszych 3-4sec na stronie jesteś w stanie ocenić jaką branże reprezentuje?
  • czy strona główna zawiera słowa kluczowe, które nawiązują do biznesu jaki prowadzisz?

Jeżeli prowadzisz firmę np. z branży finansowej, osoby której znajdują się na Twojej stronie muszą być pewni, że znajdą na niej interesujące ich informacje.

Uwydatnienie tematyki strony nie tylko ułatwi użytkownikowi określić, jakie treści się na niej znajdują, ale spowoduje, że Google będzie w stanie ustalić tematykę witryny i umieścić ją wyżej na frazę związaną np. z pożyczkami.

4. SPRAWDŹ CZY STRONA JEST ZOPTYMALIZOWANA RÓWNIEŻ DLA URZĄDZEŃ MOBILNYCH

Z przeprowadzonych badań na przestrzeni ostatnich 2 lat wynika, że coraz więcej osób do przeglądania internetu wykorzystuje urządzenia mobilne.

Jeżeli Twoja strona WWW nie jest responsywna tracisz w ten sposób dużą część potencjalnych klientów.

Od dłuższego czasu największe wyszukiwarki internetowe ( Google, Bing ) stawiają na użyteczność i wygodę dla użytkownika mobilnego. Przez to strony responsywne znajdują się o wiele wyżej w rankingu.

Łatwym sposobem na uzyskanie odpowiedniego layout’u strony responsywnej jest wykorzystanie CMS WordPress.

Jeżeli jednak chcesz pozostać przy obecnym wyglądzie, należy skorzystać z pomocy programisty, który doprowadzi ją do porządku.

Najłatwiejszym sposobem na sprawdzenie czy Twoja obecna witryna dostosowuję się np. do telefonów jest otworzenie jej własnie na tym urządzeniu lub skorzystanie z narzędzia Google.

5. SERWIS HOSTINGOWY

Prędkość serwerów hostingowych ma duże znaczenie np. na szybkość ładowania strony. Powolna strona bez wersji mobilnej będzie traktowana przez Google o wiele gorzej.

Nie warto decydować się na najtańsze pakiety ponieważ większy budżet będziemy mieli wydać chociażby na pozycjonowanie, które mimo wszystko może być mniej efektywne.

Osobiście korzystamy z hostingu firmy nazwa.pl. Mają szybkie serwery z którymi jeszcze nie mieliśmy problemów więc z czystym sumieniem możemy je polecić.

Przyspieszenie strony internetowej

6. ZADBAJ O SZYBKIE ŁADOWANIE STRONY GŁÓWNEJ

Pomóc może zmniejszenie liczby wpisów, które znajdują się na stronie głównej. Warto usunąć widget’y lub wtyczki, które nie są niezbędne, a dodatkowo obciążają witrynę.

7. PLUGIN’Y OPTYMALIZUJĄCE WORDPESS

Wtyczka Autoptimize czy W3 Total Ceche pomoże nam umieścić kawałek strony w pamięci podręcznej użytkownika.

Dzięki tym rozszerzeniom użytkownik wczyta stronę o wiele szybciej jeżeli znajdzie się na niej ponownie. Nie są one skomplikowane i większość zadań zrobią za nas. Wystarczy je pobrać i włączyć.

8. OPTYMALIZACJA GRAFIK

Zdjęcia znajdujące się na stronie to przeważnie 70% objętości całej strony. Jeżeli będą one za duże, spowodują znaczne spowolnienie ładowania się witryny.

Wtyczka WP Smush it oferuję możliwość kompresji wszystkich zdjęć znajdujących się w obrębie domeny.

9. LAZY LOAD

Dzięki temu strona nie będzie ładowała się od razu cała ale tylko w obszarze roboczym ekranu. Co to znaczy? Zdjęcia i teksty załadują się dopiero w momencie gdy zjedziemy się w miejscu, w którym są umieszczone. Sprawi to, że strona internetowa będzie jeszcze szybsza.

Jak pozyskać linki zwrotne do naszej strony na WordPress

10. PUBLIKUJ WARTOŚCIOWY CONTENT

Sposobem na to aby użytkownicy sami linkowali Twoje artykuły jest dodawanie wartościowej treści. Stanie się tak jeżeli będzie ona dobrze napisana i co najważniejsze przydatna

11. DODAWANIE WPISÓW NA STRONACH/FORACH TEMATYCZNYCH

Dzięki temu oprócz umieszczania wartościowego content’u dla grupy docelowej, która nas interesuje zyskasz mocny link. Podniesie on Twoją pozycję w rankingu Google.

12. ZRÓB ROZEZNANIE LINKÓW KONKURENCJI

Sprawdź jakie strony lub katalogi są najczęściej wykorzystywane przez konkurencje i na tej podstawie stwórz własną strategie linkowania.

Czy to jest poprawne? Oceń sam 😉

Optymalizacja tekstów w obrębie strony internetowej

13. SŁOWA KLUCZOWE

Słowa kluczowe ułatwiają w Google znaleźć wyszukiwaną frazę na Twojej witrynie.

Polecamy więc dołączanie słów kluczowych do artykułów czy zwykłych zakładek w obrębie serwisu.

Według wytycznych najlepiej umiejscowić je na początku strony w pierwszych 100 słowach. Roboty Google lepiej zrozumieją nasze zamiary oraz ustalą o jakiej tematyce jest nasza strona czy podstrona. Więcej na ten temat przeczytaj TUTAJ

14. NADMIAR SŁÓW KLUCZOWYCH MOŻE ZASZKODZIĆ

Słowa kluczowe są istotne jednak jak ze wszystkim – co za dużo to niezdrowo. Zbyt częste wplatanie w tekst fraz wpływa na jego nienaturalność. Czytając taki wpis można dojść do wniosku, że jest on wygenerowany automatycznie. Takie zachowanie jest w 99% przypadków karane przez Google.

15. SŁOWA KLUCZOWE W GRAFIKACH

Pamiętaj, że słowo kluczowe można umieścić również w atrybucie zdjęcia ( ALT ). Jest on wykorzystywany aby roboty Google mogły zrozumieć intencję zdjęcia. Wiąże się to również z podniesieniem naszej pozycji w rankingu.

16. WYKORZYSTAJ MULTIMEDIA

Dzięki umieszczeniu wideo czy zdjęć nasza strona będzie bardziej atrakcyjna, co może wpłynąć na większa ilość jej udostępnień.

17. TWÓRZ POPRAWNE ADRESY URL

Według informacji udostępnionych przez Google, pierwsze 5 wyrazów w adresie strony jest brane pod uwagę podczas indeksowania witryny przez roboty przeglądarki.

Zwróc uwagę jak wyglądają Twoje linki. Jeżeli nie nawiązują do treści jakie się w nim znajdują – zmień to.

18. ZOBACZ JAKIE SŁOWA KLUCZOWE MAJĄ NAJWIĘKSZA WYSZUKIWALNOŚĆ W INTERNECIE

Do sprawdzenia fraz konkurencji możemy wykorzystać darmowe narzędzie od Google. Pomoże ono nam określić jak często dane słowo jest wyszukiwane przez użytkowników.

Social Media

Media społecznościowe mają obecnie największy potencjał w budowaniu znaczenia marki na rynku internetowym. Dzięki nim możemy pokazać się naszej grupie docelowej praktycznie od razu. Pomogą nam również skierować potencjalnych klientów na naszą stronę WWW.

Co więcej posiadanie social media jest obecnie główną wytyczną Google.

19. POWIĘKSZAJ LICZBĘ SWOICH FOLLOWER’ SÓW

Ostatnio coraz głośniej mówi się o tym, że liczba organicznych fanów w mediach społecznościowych na wpływ na wysokość pozycji w wynikach wyszukiwania.

20. UŁATW UDOSTĘPNIANIE TREŚCI

Dodaj przycisk udostępnij w miejscach gdzie posiadasz konto na social media. Sprawi to, że czytelnicy będą mogli dzielić się Twoimi artykułami ze znajomymi przez co zwiększysz swój zasięg.

Wtyczka SumoMe posiada wszystko co będzie Ci potrzebne

21. DOWÓD SPOŁECZNY

Mówimy tutaj np. o liczbie udostępnień, polubień czy wyświetleń artykułu. Im więcej tym użytkownicy lepiej postrzegają Twoje wpisy, uznają je za bardziej wartościowe.

Ogólne wskazówki do optymalizacji strony WWW na WordPress

22. SITEMAP XML

Mapa strony pomaga robotom Google wyszukać Twoją stronę internetową. Wtyczka Yoast SEO ułatwi to zadanie.

23. ANALIZUJ ZEBRANE STATYSTYKI

Dzięki Google Analytics jesteś w stanie sprawdzić jacy użytkownicy odwiedzają Twoją stronę internetową.

24. ZADBAJ O PROMOCJĘ SWOJEJ STRONY WWW

Reklama strony internetowej czy konkretnych wpisów jest równie ważne co samo pisanie tekstów. Im więcej osób odwiedzi Twoją witrynę tym większa szansa na wzrost sprzedaży.

25. MONITORUJ KOMENTARZE POD ARTYKUŁAMI

Zadbaj o to, aby w komentarzach nie pojawiał się SPAM. Pomóc w tym może plugin User Spam Remover.

Istotne jest także odpisywanie na każde ewentualne zapytanie umieszczone w komentarzu.

26. BĄDŹ NA BIEŻĄCO

Zmiany w internecie następują z dnia na dzień. Wchodzą nowe algorytmy, wytyczne, zmieniają się trendy. O tym jak zmieniają się wymogi Google pisaliśmy we wcześniejszym ARTYKULE.

Dzięki BLOG’om o tematyce SEO będziesz na bieżąco ze wszelkimi aktualizacjami.

Podsumowanie

Wszystkie zebrane wskazówki jesteś w stanie wprowadzić własnoręcznie. Sprawią one, że Twoja strona będzie odmieniona, nadzą świeżości.

Dla osób, które swoją nową stronę mają od niedawna polecamy wpis: Czy warto inwestować w reklamę internetową.

Zobacz więcej

CMS WordPress – porady

Dlaczego Twoja strona generuje coraz mniejszą sprzedaż?

W obecnych czasach, kiedy rynek e-commerce rozwija się w zawrotnym tempie, właściciele sklepów internetowych muszą stawić czoła wielu wyzwaniom. Obserwowanie spadku sprzedaży może być szczególnie

Skontaktuj się z nami