Strony www Poznań, wordpress tworzenie stron internetowych Ad-site

Otwierasz firmę? Zobacz co powinna zawierać Twoja strona WWW

Spis treści:

Często nasi klienci, którzy chcą stworzyć swoją pierwszą stronę WWW są nieco zakłopotani ponieważ nie mają na ten temat żadnej wiedzy. Nie należy się tym przejmować jednak warto wiedzieć kilka rzeczy, które mogą okazać się przydatne przy tworzeniu pierwszej witryny firmowej.

Na pewno na część pytań uzyskasz odpowiedź w czasie rozmów prowadzonych z wybraną agencją interaktywną. Aby cały proces tworzenia strony był dla Ciebie jasny będziesz potrzebować garści informacji.

Poniżej znajdziesz niezbędne wskazówki, które możesz wykorzystać przy swojej pierwszej stronie internetowej.

Cel strony WWW

Strona internetowa musi być tworzona w jakimś konkretnym celu. Jeżeli nie wiesz do czego miałaby ona służyć to być może faktycznie nie będzie Ci ona potrzebna. Potencjalny klient, który znajdzie się na Twojej stronie musi mieć jasny przegląd sytuacji jakich informacji może się na niej spodziewać. Ustalenie celu jest priorytetem i absolutnym punktem wyjścia przy każdej rozmowie z programistą.

Pomyśl jakie informację chcesz przekazać na swojej stronie internetowej. To jak one będą wyeksponowane zależy już od specjalistów, którzy będą pracować przy tym projekcie. Jeżeli jesteś właścicielem firmy, powinno Ci najbardziej zależeć na pokazaniu swoich usług, cennika oraz informacji kontaktowych tj.: nr. telefonu czy adres e-mail.

Bardzo istotna jest kwestia tekstów jakie zostaną umieszczone na Twojej stronie WWWWarunkiem koniecznym jest to aby była one unikalne oraz przekazywały wartościową treść dla czytelnika.

Kopia treści jest bardzo szybko wykrywana i karana przez roboty Google śledzące strony internetowe. Nie tolerują one takich praktyk dlatego lepiej nie ryzykować i poświecić trochę więcej czasu na napisanie swoich autorskich tekstów bądź skorzystać z usług copywritera.

Rozmiar strony internetowej

tworzenie nowej strony WWW może odbyć się za pomocą darmowego kreatora stron online bądź zlecenie projektu firmie, która się w tym specjalizuje.

Osoby, które planują stworzyć swoją pierwszą witrynę mają tendencję do tego aby powstała ona jak najmniejszym kosztem. Na przeciw wychodzą darmowe kreatory jednak jeżeli ma to mieć ręce i nogi odradzamy takich praktyk. Co prawda takie narzędzia online są dostępne od zaraz i w ciągu jednego dnia możemy samemu zbudować stronę od podstaw jednak nie będzie ona wyglądać profesjonalnie. Po drugie nie są one w pełni darmowe. Jeżeli w przyszłości będziemy chcieli rozbudować naszą witrynę może okazać się to niemożliwe. Utrudnione będzie również wprowadzenie bardziej zaawansowanych technologicznie rozwiązań. Dopiero po zdecydowaniu się na płatność abonamentową za korzystanie z usługi będziesz miał dostęp do tych funkcjonalności.

Zdecydowanie się na wykonanie profesjonalnej strony ze specjalistami będzie korzystniejszym rozwiązaniem, ponieważ stworzą ją osoby zajmujące się tym na co dzień.

Zachęć klienta do skorzystania z Twojej oferty

Oferta Twojej firmy powinna być stworzona w najlepszy możliwy sposób. To od niej będzie zależało czy klient zdecyduję się na skorzystanie z niej czy skieruje się do konkurencji.

Kluczem do sukcesu jest przekazanie najbardziej wartościowych informacji w sposób zrozumiały dla zwykłego laika – krótko, zwięźle i na temat. Przekaż konkretne informacje i podeprzyj je twardymi dowodami ( statystyki, opinie klientów itp. ). Jeżeli będziesz chciał przekazać zbyt dużo informacji użytkownikowi może się znudzić ich czytanie i wyjdzie ze strony. Ważne są konkretne informacje, które będą w stanie przekonać klienta do skorzystania z usługi.

Łatwa nawigacja strony

Aby strona była użyteczna dla przeglądającego musi być ona stworzona w sposób intuicyjny i miły dla oka. Nie ma sensu przeładowywać strony treścią ponieważ jest mała szansa, że ktoś będzie ją czytał od deski do deski. Zbyt dużo informacji na stronie może zirytować użytkownika co może doprowadzić do utraty potencjalnego klienta.

Podziel duży tekst na kilka elementów i zadbaj o to aby akapity nie były za długie, nagłówki zachęcały do lektury, skorzystaj z obrazów powiązanych tematycznie, które będą fajnym przerywnikiem w tekście oraz pogrub frazy najbardziej istotne dla Twojej działalności.

Kontakt klienta z firmą

Łatwy kontakt z firmą to podstawa strony internetowej. W końcu jest to jedna z kluczowych funkcji pełnionych przez witryny firmowe. Naszych klientów zachęcamy do korzystania z możliwości umieszczenia formularzy kontaktowych, które w znacznym stopniu ułatwiają komunikację z firmą. Warto dodać do strony chat, dzięki czemu komunikacja stanie się jeszcze łatwiejsza.

Bardzo ważna jest widoczność naszych danych kontaktowych. Numer telefonu czy adres e-mail to podstawowe informacji i powinny być wyróżnione na stronie oraz umieszczone w takich miejscach jak:

  • MENU
  • zakładka kontakt
  • stopka

Dostosowanie strony internetowej do urządzeń mobilnych

Na chwile obecną jest to wymóg konieczny do spełnienia. Zapewni to wygodę w przeglądaniu strony zarówno na laptopie jak i na telefonie czy tablecie. Bez tego Twoja strona może stracić 80% klientów. Liczba osób odwiedzających strony na urządzeniach mobilnych stale rośnie i nic nie wskazuje na to żeby miało się to zmienić. Jeżeli zależy Ci na tym aby strona szła z duchem czasu upewnij się, że będzie ona responsywna.

Strona WWW firmy - czego będziesz potrzebować

Większość rzeczy zapewni Agencja Interaktywna jednak na Twoich barkach spoczywać będzie kwestia wykupienia domeny oraz serwera hostingowego. Domena to nic innego jak adres/nazwa strony ( np. www.ad-site.pl ) natomiast hosting zapewnia miejsce na pliki strony.
Warto podpiąć pod stronę Certyfikat SSL, który zapewnia dodatkowe szyfrowanie dzięki czemu zabezpiecza on stronę przed niechcianymi atakami.

Czy samo stworzenie strony wystarczy?

Stworzenie strony internetowej do dobry początek dla Twojej firmy. Jednak samo jej uruchomienie nie wystarczy. Strona, która nie jest reklamowana w żaden sposób nie przyciągnie klienta ani nie zachęci go do odwiedzenia. Najprawdopodobniej będzie ona nie wyszukiwalna na inne frazy niż branding’owa. Kolejnym etapem powinien być proces pozycjonowania strony na słowa kluczowe związane z branżą.

Zobacz więcej

Skontaktuj się z nami