Strony www Poznań, wordpress tworzenie stron internetowych Ad-site

Jak zmieniają się wymogi Google?

Jest to pytanie, które nurtuje wielu pozycjonerów, agencji interaktywnych. Google rzadko zapowiada wprowadzane przez siebie zmiany, co więcej prawda jest taka, iż każde kolejne algorytmy aktualizowane są przez giganta w celu usprawnienia dokładności wyników wyszukiwania, są objęte pewną tajemnicą.

Krótka historia pokazuje nam jak google ewoluował przez wszystkie lata co było istotne.

  1. Pozycjonowanie w swojej pierwszej fazie polegało na dostosowaniu kilku wytycznych optymalizacji strony maksymalnie jak tylko można było oraz pozyskiwaniu “spamu” linków
  2. Pierwszymi poważnymi algorytmami, które wywróciły świat seo mówiąc kolokwialnie do góry nogami były Panda i Pingwin które odpowiadały za badanie jakości dodawanych linków oraz treści na stronie, spowodowało to zwiększenie kosztów dla firm, ale także dokładniejsze wyniki wyszukiwania oraz poprawiło kompleksowość reklamy, gdyż od teraz musiała ona być tworzona nie tylko dla wyszukiwarek ale także dla użytkownika.
  3. Następnie algorytmy te zostały udoskonalane i dzieje się to do teraz np. algorytm pingwin, który do niedawna był “wypuszczany” kilka razy do roku obecnie działa w czasie rzeczywistym, z tego tytułu reklama zaczęła się jeszcze bardziej przeobrażać co doprowadziło do obecnej sytuacji.
  4. Content marketing, social media, linki pozyskujące ruch oraz wartościowe statystyki, ssl (certyfikat https) czyli tak prawdę mówiąc obecne wymogi mówią o tym że ważne jest wszystko co buduje ruch do strony, jej zaufanie poprzez np .social media, zabezpieczenia, responsywność. W teorii sprawa wydaje się dość prosta natomiast z każdą kolejną aktualizacją jest bardziej skomplikowana natomiast na pewno o wiele bardziej skuteczna.
 

Reasumując, wymogi google zmieniają się często i aby być na pierwszych miejscach warto zadbać o to aby nasza strona była przyjazna użytkownikowi. Co więcej musimy śledzić aktualne zmiany aby konkurencja nie wyparła zdobytych przez nas wcześniej miejsc.

Zobacz więcej

CMS WordPress – porady

Czym jest responsywność strony internetowej ?

Responsywność w kontekście stron internetowych odnosi się do zdolności witryny do automatycznego dostosowywania się do rozmiaru ekranu oraz orientacji urządzenia, z którego jest przeglądana. W

Skontaktuj się z nami