Zdarza się tak, że chcielibyśmy podjąć działania związane z reklamą strony WWW jednak brakuje nam na to budżetu. Jedynym rozwiązaniem jest przyciągnięcie uwagi użytkowników na dalsze pozycje w wyszukiwarce. Poniżej opiszemy zabiegi, które wprowadzone poprawnie wpłyną na wybór Twojej strony przez konsumentów, a nie konkurencji.
Cały proces związany z pozycjonowaniem SEO polega na podniesieniu rangi naszej strony co w rezultacie wywinduje ją w rankingu wyszukiwania. Sprawi to, że strona będzie częściej odwiedzana ponieważ będzie o wiele bardziej widoczna.

Nawet w momencie gdy uda nam się dojść na topowe pozycję, nie powinniśmy na tym poprzestawać. Co zrobić, aby nasza strona internetowa wyróżniała się na tle innych i przyciągała kolejnych klientów?
Warto zwrócić uwagę na fakt, że nawet zajmując pierwszą pozycję, nie oznacza to, że będziemy zgarniać całą “śmietankę”.

Zwróć uwagę jak prezentują się witryny zajmujące niższe pozycję na konkretną frazę. Ciekawe opisy czy gwiazdki z oceną niewątpliwie przyciągają wzrok użytkowników.
Jedno jest pewne: jeżeli konkurencja wyraźnie wyróżnia się na rynku lokalnym, musisz być przygotowany na stratę klientów, którzy być może trafiliby do Ciebie.

Ten artykuł przedstawia 4 sprawdzone metody, które po wprowadzeniu wyróżnią Twoją stronę WWW na lokalnym rynku.

1. LINKOWANIE WEWNĘTRZNE:

Linkowanie wewnętrzne w obrębie domeny to sprawdzony sposób na wyświetlenie większej ilości wyników wyszukiwania. Sprawi to, że nasza strona będzie o wiele bardziej atrakcyjna od konkurencji.

 

 

Jednak nie jest to takie proste. Aby tak się stało Twoja strona musi sobie na to “zasłużyć” w oczach Google. Jeżeli dojdzie do tego, w efekcie wyświetlą się najważniejsze linki z naszej strony internetowej.

Dodatkowym utrudnieniem jest brak konkretnych wytycznych jakie musimy spełnić, żeby być pewnym w 100%, że dodatkowe strony będą pokazywać się w rezultatach wyszukiwania.

Sprawia to, że osiągniecie tego efektu nie jest łatwe, jednak nie jest niemożliwe. Maksymalna optymalizacja SEO strony internetowej i intuicyjny system poruszania się to klucz do sukcesu.

2. META DESCRIPTION, TITLE

 

Z naszych obserwacji wynika, że coraz mniej właścicieli witryn WWW zwraca uwagę na tytuły i opisy strony internetowej.

Jest to duży błąd, który może nas dużo kosztować.

 

 

Otwórz swoją przeglądarkę, wpisz dowolną frazę i przejdź na dalsze strony wyszukiwania. Zwróć uwagę jak wyglądają ich tytuły i opisy.

W wielu przypadkach to co tam znajdziemy to zlepek słów kluczowych, opis niemówiący nic na temat działalności firmy. Zdarza się i tak, że nie ma żadnego opisu. Wtedy możemy zaobserwować wyrywkowe nazwy z MENU bądź części kodu strony.

A teraz porównaj sobie to ze stronami zajmującymi pierwsze wyniki. Przeanalizuj jak u nich wygląda kwestia meta opisu i tytułu strony. Znajdziemy tam przemyślane teksty, które napisane w odpowiedni sposób namawiają do odwiedzenia danej witryny.

To sprawia, że optymalizacja strony i dbanie o każdy opis i tytuł danej podstrony zwiększa prawdopodobieństwo wyboru naszej firmy a nie konkurencji.

Jak powinien prezentować się dobrze napisany meta opis?

1. Powinien zawierać słowa kluczowe. Dlaczego? Ponieważ Google je pogrubi, a każda odskocznia przyciąga wzrok użytkowników;

2. Wypełnij cały dostępny obszar przeznaczony na opis. Na chwilę obecną maksymalnie możemy użyć 320znaków. Zawrzyj niezbędne informację oraz zachęcić do reakcji;

3. OCENY I GWIAZDKI

 

Jest to bez dwóch zdań najłatwiejszy sposób na zwrócenie uwagi użytkowników. Dzieję się tak z prostego powodu. Gwiazdki posiadają charakterystyczny kolor, który wyróżni nas na tle monotonnej strony wyszukiwania.

 

 

Jak widać, pomarańczowe gwiazdki to spora różnorodność. Dodatkowym plusem jest fakt , że jeśli posiadamy pozytywne opinie – użytkownik jeszcze chętniej wejdzie zobaczyć naszą stronę. Wysoka ocena to dowód społeczny, że znajdziemy tam interesujące nas treści.

4. WYSZUKIWANIE LOKALNE

 

Optymalizacja SEO strony internetowej to na chwilę obecną główny element strategi marketingowej wielu firm posiadających witrynę WWW swojej firmy.

 

 

Żeby to jeszcze lepiej zobrazować mały przykład:

Powiedzmy, że prowadzisz biznes i Twoim klient docelowy znajduje się na lokalnym rynku. Jeżeli oferujesz usługi np. remontowe klient na pewno chciałby się spotkać, porozmawiać. Należy takiej osobie przedstawić rozwiązania, wytłumaczyć niejasności oraz oszacować koszty całej usługi.

Użytkownicy internetu są tego świadomi dlatego w Google wpiszą: firmy remontowe Poznań albo firmy remontowe Suchy Las itp. Roboty wyszukiwarek rozumieją, co klient chce znaleźć wiec na najwyższej pozycji pojawią się wyniki z Google Maps zawierające listę firm w okolicy z tej branży.

W Google Maps możesz wyróżnić swoją lokalizację, udostępnić dane kontaktowe czy godziny otwarcia firmy.

PODSUMOWANIE :

Zanim znajdziemy się na pierwszej stronie w wynikach wyszukiwania czeka nas długa walka z konkurencja. Często może być niemożliwe aby znaleźć się na pierwszym miejscu. Jeśli znajduję się tam firma, która przeznacza od kilku lat duży budżet na pozycjonowanie czy AdWords, jedyne co musiałoby się stać żeby ich przeskoczyć to brak dalszej reklamy z ich strony i nasza strategia na najwyższym poziomie.

Jest jednak druga strona medalu. Pierwsze pozycje nie oznaczają, że wszyscy zainteresowani trafią własnie do nich a reszta stron nie ma znaczenia. Pomóc może wyróżnienie się czymś na tle konkurencji.

Dodatkowo skorzystanie z wachlarza możliwości oferowanych przez Google spowoduję, że siła rzeczy znajdziemy się wyżej. Stanie się tak ponieważ będziemy działać zgodnie z wytycznymi Google. Oznacza to, że wspieramy prace robotów w analizie nasze strony internetowej.