1. Stworzenie w internecie “miejsca spotkań” z klientem może to być strona www, blog, sklep, profil social media.
Ważne: Strona www (treści, grafiki) nie powinny być pustym opisem działalności, natomiast powinny skłaniać do zapoznania się z ofertą a także budować potrzebę, relację
Przykład:
ad.1 “Nasz salon fryzjerski zajmuje się profesjonalnym strzyżeniem włosów. Nasz salon powstał w 1990 w Poznaniu…”
ad.2 “Zbliża się ważne spotkanie, randka, uroczystość rodzinna a Ty chcesz mieć z tej okazji perfekcyjną fryzurę w atrakcyjnej cenie? Rozumiemy to dlatego…”
Wniosek: Tworząc czy prowadząc “miejsce spotkań w internecie” wartość merytoryczna jest bardzo ważna natomiast nie mniej istotny jest element sprzedażowy, bo tak naprawdę strona to przedstawiciel handlowy im lepszy tym więcej sprzeda.
2. Dotarcie z materiałami do klientów.
Ważne: Niezależnie od tego jak dobrym sprzedawcą uczyniliśmy np sklep internetowy, w momencie gdy nikt go nie odwiedza nie ma fizycznej możliwości aby jakikolwiek klient dokonał zakupu. Rodzajów reklamy w internecie jest wiele co więcej ciągle rozwijają się kolejne kanały docierania do potencjalnych klientów. Wybór odpowiedniego rodzaju zależy od branży, konkurencji, grupy docelowej, celu reklamy.
Przykład:
ad.1 Posiadając pizzerie, dobrym pomysłem może okazać się pozycjonowanie na frazy lokalne obejmujące teren dostawy, prowadzenie profilu facebook żeby pokazywać piękne grafiki, być w stałym kontakcie bądź też korzystanie z portali typu pyszne.pl.
ad.2 Firma pożyczkowa, w tym przypadku zainwestowanie w kampanie sponsorowane adwords (remarketing – reklamy wyświetlają się w róznych miejscach osobom, które interesowały się danym tematem w tym przypadku pożyczkami) bądź też ogłaszanie się z pomocą wykupionych kont premium na poczytnych portalach ogłoszeniowych.
Reklama w internecie niesie ze sobą ogromny potencjał ze względu na możliwość monitorowania z dużą dokładnością grupy docelowej, oraz masy ludzi do których relatywnie niskim kosztem możemy dotrzeć.
Wniosek: Przy odpowiednim dobraniu kampanii nawet mała firma otoczona korporacyjnymi konkurentami dostanie swój kawałek tortu.
3. Relacja długofalowa?
Ważne: Pozwól klientom do Ciebie wracać. Gdy już raz coś komuś sprzedasz, zrób wszystko żeby ta osoba do Ciebie wróciła, z pomocą nowych materiałów, promocji, wydarzeń.
Przykład:
ad.1 Newsletter dzięki czemu możliwe jest tworzenie bazy mailingowej osób, które już kiedyś mogły lub dokonały zakupu, by poinformować ich o nowym produkcie.
ad.2 Social media np facebook, dzięki temu możemy być z klientem w bezpośredniej relacji zawsze, ciekawym aspektem jest to, że działa to w dwie strony tzn klient też może się do nas bezpośrednio zwrócić.
Wniosek: Od samego początku zadbaj o to aby zbierać jak najwięcej informacji o swoich klientach, jak również stwórz z nimi relację i podtrzymuj ją z pomocą odpowiednich dla branży narzędzi.
Nie wiesz jak wprowadzić pewne kwestie w swoim biznesie lub zastanawiasz się czemu aktualne nie działają tak jakbyś chciał? Napisz do nas kontakt@ad-site.pl a wykonamy dla Ciebie darmowy audyt