Strony www Poznań, wordpress tworzenie stron internetowych Ad-site

Google Ads – co warto wiedzieć o tych kampaniach?

Spis treści:

Marketing internetowy to nowy standard. Każdy, kto chce być rozpoznawalny w sieci jak i poza nią, powinien zdecydować się na prowadzenie skutecznych kampanii reklamowych w sieci. Z internetu korzysta już prawie każdy. Dlatego Google Ads są tak skuteczne, bo dotrzeć mogą do ogromnej liczby użytkowników internetu. Z pewnością nie jest to jedyna zaleta prowadzenia kampanii przez Google Ads. Google Ads daje niesamowitą możliwość doboru grupy docelowej dla swojej reklamy, samo prowadzenie kampanii to jednak proces, o którym należy wiedzieć więcej, jeśli chcemy żeby nasza kampania trafiła do docelowego odbiorcy. Zapraszamy do krótkiego informatora na temat kampanii Google Ads.

Czym jest Google Ads?

Najprościej sprawę ujmując – Google Ads to system Google do prowadzenia kampanii reklamowych. Google Ads umożliwia tworzenie kampanii od podstaw oraz wprowadzanie niezbędnych zmian do swoich planów reklamowych. Google Ads funkcjonuje nie tylko na stronie Google, ale także na stronach związanych z Google, np. Youtube. Dzięki temu, że kampanie prowadzone w Google Ads pozwala to na szerokie spectrum działania, możemy reklamować się za pomocą tekstu, filmiku, grafiki.

Google Ads to znakomite narzędzie dla osób, którym zależy na kontrolowaniu przebiegu swojej kampanii, zważaniu na finanse oraz szerokim zasięgu. Google Ads, jest świetnym sposobem uzupełniającym na „wybicie” swojej witryny. Co jednak trzeba wiedzieć o tym narzędziu, by kampania okazała się sukcesem?

Jak działa Google Ads?

Działanie Google Ads mocno uzależnione jest od wyboru rodzaju prowadzonej kampanii. Warto jednak wiedzieć coś na początek. Google Ads sprawdza się znakomicie jako uzupełnienie sprawnie działającego pozycjonowania i pozyskiwania ruchu organicznego. Generowanie użytkowników poprzez reklamę Google Ads to bardzo skuteczne działanie, ale mocno powiązane z czynnością pozycjonowania strony. Dlatego, aby osiągnąć lepsze wyniki prowadzenia kampanii Google Ads, należy w pierwszej kolejności zadbać o dobre SEO.

Jak przebiega proces ustawiania kampanii Google Ads? Zacząć należy od założenia konta Google Ads. Kolejny krok to wybór reklamowanych produktów lub usług ze swojej strony. Ostatni krok składa się z trzech podpunktów. Google Ads wygeneruje słowa kluczowe potrzebne do prowadzenia kampanii reklamowej danego produktu lub produktów, oraz usługi lub usług. Zostało Ci więc tylko stworzyć reklamę odpowiadającą pod słowa kluczowe i dobranie grupy docelowej. Ostatnie zadanie to ustalenie twojego budżetu. Gotowe! Rozpoczynasz kampanię marketingową przy pomocy Google Ads.

Typy kampanii Google Ads

W Google Ads wyróżniamy 4 rodzaje kampanii, o czym napomknęliśmy już powyżej. Kampanie Google Ads prowadzić można:

  • w sieci wyszukiwania Google – reklamy pojawiające się w sieci wyszukiwania Google to te strony, które po wpisaniu pożądanej frazy w wyszukiwarkę Google wyświetlą się na pierwszych miejscach.
  • na Youtube – wszyscy pewnie jesteśmy zaznajomieni z reklamami wyskakującymi podczas oglądania filmików na Youtube. Wrzucając kampanię reklamową składającą się z krótkiego filmiku, możemy liczyć na to, że wyświetli się ona na ekranach naszych potencjalnych klientów.
  • w sekcji produktowej Google – kampania reklamowa w sekcji produktowej to obecnie jeden z najbardziej skutecznych typów kampanii. Po wpisaniu frazy wskazującej na chęć zakupu danego produktu, wyskakują na ekranie propozycje ofert. Wraz z ofertą wyświetla się zdjęcie, cena oraz nazwa witryny sprzedającego.
  • w sieci reklamowej Google – sieć reklamowa Google to wszystkie te witryny współpracujące z Google Ads, na których domenie wyświetlają się reklamy. Po wejściu na witrynę odsprzedającą miejsce na swojej stronie reklamom Google znajdują się kampanie reklamowe prowadzone przez Google Ads.

Zalety prowadzenia kampanii Google Ads

Trochę już zostało wspomniane na temat zalet prowadzenia kampanii w systemie Google Ads. Rozwińmy jednak ten temat.

Prowadzenie kampanii reklamowej w systemie Google Ads zezwala na prowadzenie niezwykle zindywidualizowanego planu marketingowego. Reklamy przez nas wykupione wyświetlają się grupie docelowej wybranej przez nas. Dodatkowym atutem jest to, że sami wybieramy także formę reklamy i miejsce, w którym będzie się ona wyświetlać.

Jak już podkreśliliśmy, kampania w Google Ads pracuje tak, jak chcesz tego Ty. Dlatego sam dobierasz spektrum zasięgu jaki ma objąć Twoja reklama. Czy ma to być kampania międzynarodowa, krajowa, a może tylko regionalna. Wybór należy do Ciebie.

Dodatkowym, niezwykle istotnym atutem jest to, że sami decydujemy o tym, jaką kwotę pieniędzy jesteśmy gotowi przeznaczyć na ruszenie i prowadzenie kampanii przez Google Ads. W telewizji nie możemy tak swobodnie rozporządzać naszym funduszem. Reklamy w prasie drukowanej, także nie dają takich luksusów, no i są mniej opłacalne.

Prowadząc swoją kampanię reklamową za pomocą systemu Google Ads uzyskujesz także pewność. Pewność, że kampania jest skuteczna. Samemu można to sprawdzać i reagować na ewentualne zmiany w tendencjach konsumentów.

Zobacz więcej

Reklama internetowa – porady

9 korzyści wynikających z wykorzystania CMS WordPress do stworzenia strony internetowej

Może słyszałeś stare plotki krążące po interencie mówiące o tym, że CMS WordPress jest dobry jedynie do tworzenia stron o charakterze blogowym. Od dłuższego czasu stwierdzenie to nie ma przełożenia w rzeczywistości ponieważ tylko w polskim internecie funkcjonuje aż 562,046 stron opartych o to rozwiązanie.