Strony www Poznań, wordpress tworzenie stron internetowych Ad-site

Ile będzie kosztować strona www w 2022 r.

Spis treści:

Z roku na rok zwiększa się liczba stron internetowych, a coraz więcej firm decyduje się na stworzenie tzw. one-page stron zawierających najważniejsze informacje, lub poszerzenie działalności sprzedaży w sieci. Strony internetowe umożliwiają nawet najmniejszym przedsiębiorstwom zdobycie nowych klientów, a dla większych firm są wręcz niezbędne do rozbudowania swojego wizerunku i generowania większych zysków. Rosnąca popularność na tworzenie stron sprawia, że w sieci można znaleźć różne opinie co do cen i usług. Ile będzie kosztować strona www w 2022 roku, po zwiększeniu znaczenia e-commerce? W tym artykule chcielibyśmy zawrzeć podstawowe czynniki i aspekty, które wpływają na cenę wykonania strony.

Rodzaje stron internetowych

Podstawowym czynnikiem wpływającym na cenę strony jest jej rodzaj i to ile podstron i elementów się na niej znajduje. Im bardziej rozbudowana jest strona, tym większy wyniesie koszt jej utworzenia.
Jeśli mamy ograniczone fundusze lub chcemy stworzyć prostą internetową wizytówkę firmy, w której zawrzemy podstawowe informacje na jej temat, możemy zdecydować się na stronę one-page.

One-page, to strona bez podstron – wszystkie teksty, zdjęcia, informacje i design znajdują się w jednym miejscu. Zazwyczaj strony tego typu charakteryzują się kreatywnym rozmieszczeniem elementów i przejrzystością, choć niektóre przedsiębiorstwa stawiają na umieszczenie najważniejszych informacji bez używania zbędnych dodatków wizualnych.

Za stronę one-page zapłacimy powyżej 1000 złotych, choć przeważnie ich cena wynosi ok. 1500 złotych z uwagi na bardziej kreatywne rozbudowanie witryny.

Jeżeli pod uwagę weźmiemy multi-page, czyli bardziej rozłożone strony, na których znajduje się więcej podstron umożliwiających na umieszczenie na nich większej ilości treści, zdjęć, informacji, czy dodatkowych sekcji (np. o nas, oferta, kontakt), koszt wyniesie od 2000 do 3000 złotych. Jest to jednak bardziej korzystne rozwiązanie z uwagi na fakt, że każda z sekcji posiada swój osobny adres URL, co wpłynie na pozycjonowanie strony i zwiększy szansę na zdobycie nowych klientów.

Koszt multi-page zależy od tego, czy klient decyduje się na prosty model strony, z niewieloma zakładkami, czy na bardziej rozbudowanych funkcjach i dodatkowych opcjach.

Strona dedykowana (indywidualny projekt) to najdroższa z możliwych opcji, ze względu na fakt, że współtworzy ją wiele specjalistów od web designu i programistów. Zapewni firmie oryginalną i pozwalającą na wdrożenie własnych pomysłów witrynę. Unikalny i wyróżniający się design, wsparcie specjalistów w procesie tworzenia i nieograniczony wybór dodatkowych funkcji, to największe zalety tego rodzaju strony.

Koszt strony dedykowanej wyniesie od 5000 do nawet 10000 złotych.

Specjaliści

Jeżeli decydujemy się na stronę internetową, powinniśmy wybrać sprawdzonych i zaufanych profesjonalistów, którzy doradzą nam w kwestii rozmieszczania treści, czynników wpływających na pozycjonowanie i designu. Dzięki doświadczonym web designerom, specjalistom SEO i programistom, strona będzie pełnić swoje zamierzone funkcje i wyglądać na godną zaufania. Koszt specjalistów różni się oczywiście w zależności od doświadczenia, ilości projektów i rodzaju, na który zdecydowaliśmy się wcześniej.

Hosting, domena i pozycjonowanie

Po wyborze rodzaju i specjalistów do zaprojektowania strony, należy zdecydować się na wybór hostingu, domeny i jak klient zamierza pozycjonować stronę.

W celu utworzenia nazwy witryny, należy zapoznać się z ceną domeny. Bywa, że niektóre domeny sięgają do kilkuset tysięcy złotych, w zależności od wyjątkowości nazwy. Jednak domenę dla firmy czy nazwy działalności, bez problemu da się zakupić już od 15 złotych. Hosting, czyli utrzymanie strony, powinien w 2022 wynieść od około 12-20 złotych/msc, jednak dużo zależy od wyboru firmy hostingowej i tego na jakim serwerze będzie umieszczona strona.

Pozycjonowanie to istotny element, który zapewni stronie pozyskanie klientów i umieszczenie jej wysoko w wynikach wyszukiwarki. Koszt pozycjonowania jest zróżnicowany, w zależności od konkurencji, specjalistów i zakresu działań w zakresie pozycjonowania, jednak cena wynosi przeważnie od 1000 do nawet 4000 tysięcy złotych.

Podsumowanie

Z uwagi na ilość rodzajów stron, specjalistów, dostępnych ulepszeń i narzędzi wspomagających funkcjonowanie strony w sieci, ciężko jest jednoznacznie podać ogólną wycenę. Można zakładać, że ceny wykonania stron wahają się od kilkuset do prawie 10000 złotych i wpływa na nie wiele aspektów, dlatego warto przemyśleć na jaki typ strony się decydujemy i jaka najbardziej będzie dopasowana do witryny.

Zobacz więcej

CMS wordpress

Ile będzie kosztować strona www w 2022 r.

Z roku na rok zwiększa się liczba stron internetowych, a coraz więcej firm decyduje się na stworzenie tzw. one-page stron zawierających najważniejsze informacje