Tworzenie strony internetowej dla lokalnej firmy

Tworzenie strony internetowej dla lokalnej firmy

Strona www dla lokalnej firmy

projektowanie stron internetowych dla lokalnych firm
Projektowanie stron www dla lokalnych firm daje wiele możliwości między innymi na odpowiednie wykorzystanie środków przeznaczonych na cele reklamowe czy też dostosowanie strony względem oczekiwań lokalnych odbiorców ze swojego miasta, regionu a nawet województwa.

Należy przy tym pamiętać że strona internetowa musi być przyjazna zarówno dla użytkowników, jak i dla wyszukiwarki Google. Dlatego podejmując kroki w celu zrobienia lub odświeżenia strony trzeba pamiętać aby dobrze wyglądała, była funkcjonalna a także spełniała wymagania stawiane przez google.

Lokalna strona www a jej odbiorcy

Klienci, którzy poszukują produktów bądź usług na określonym obszarze w pobliżu swojego miejsca zamieszkania, pobytu to najlepsza grupa docelowa lokalnej firmy. Mniejszy, jednocześnie istotny odsetek tej grupy to osoby, które znajdują się tymczasowo w okolicy. Tworząc stronę internetową musimy przede wszystkim zwracać uwagę na to aby lokalna grupa docelowa mogła w prosty sposób skorzystać z naszej oferty. W tym celu wypadałoby zachować pewną strukturę, która opiszę poniżej.
  • Strona główna – jest to pierwszy kontakt potencjalnego klienta z firmą, dlatego musi się znaleźć tam nazwa firmy, obszar jej działania, zachęcające grafiki, godziny otwarcia, najistotniejsze informacje
  • Kontakt – konieczne dane to pełna nazwa firmy, adres siedziby, numer telefonu, numer faxu, adres mailowy, można dla każdego pracownika, który odpowiada za kontakt z klientem zrobić oddzielny co pomoże lepiej spełnić klientowi jego potrzeby,
  • Dojazd – niezbędnym elementem jest ustawienie mapy dojazdu wraz z dokładną lokalizacją, dzięki czemu w łatwy sposób potencjalny klient będzie mógł nas odwiedzić oraz sprawdzić wiarygodność firmy
  • Oferta – na każdej stronie internetowej powinna znaleźć się oferta gdzie możemy przedstawić nasze usługi bądź produkty. Warto zadbać o to aby użytkownik mógł znaleźć interesujące go informacje na temat wymiarów, cen, jakości, długości wykonania
  • O firmie – podstrona, która jest szczególnie ważna w przypadku firm lokalnych. Można w niej zawrzeć informacje o firmie, ile lat istnieje, ilu ludziom już pomogła, pokazać zrozumienie dla lokalnych odbiorców.
  • Opinie klientów – w lokalnych społecznościach jedną z najlepszych rekomendacji usług lub produktów firmy stanowią polecenia. W tym przypadku można poprosić aktualnych klientów o wystawienie opinii na temat wybranej usługi lub nawet całej firmy

W szczególnych przypadkach na stronie www warto zawrzeć firmy z którymi się współpracuje a także galerię z realizacjami.

Z kim współpracować w tym zakresie

W zakresie tworzenia strony www mamy wiele możliwości:

  • Wykonanie strony www samemu – istnieje wiele sposobów na tworzenie stron nie posiadając wiedzy programistycznej dzięki czemu możliwe jest wykonanie takiej strony we własnym zakresie natomiast tzw kreatory często mają ograniczone możliwości zmian. Co więcej źle zaprojektowany design, struktura, funkcjonalność mogą przynieść więcej szkody niż pożytku
  • Freelancer – skorzystanie z pomocy freelancera może okazać się strzałem w dziesiątkę. Ważne jest aby znaleźć osobę, która może pochwalić się wykonanymi stronami (portfolio) tak aby zweryfikować czy to co robi jest słuszne i czy warto podejmować z nim współpracę. W wielu przypadkach będzie to osoba, która wykona stronę poprawnie. Jedynym minusem takiej współpracy może okazać się to że w momencie powstania jakichś problemów, błędów po np roku działania strony utracimy kontakt z wykonawcą.
  • Agencja interaktywna w tym przypadku warto sprawdzić jak długo taka agencja już istnieje, czy posiada jakieś opinie na portalach tematycznych lub w google, w tym przypadku również warto obejrzeć portfolio z wykonanymi stronami, w jakim mieście się znajduje.

Zrobiłeś stronę i co dalej?

Poza klientami z poleceń warto pokazać ją też innym użytkownikom w końcu po to powstaje nowa strona – aby zwiększyć liczbę klientów. Poniżej wypiszę kilka elementów reklamy lokalnej natomiast więcej na ten temat przeczytasz tutaj.

  • Pozycjonowanie
  • Wizytówka w google maps
  • Wizytówki w katalogach lokalnych
  • Google adwords lokalnie
  • Social media przede wszystkim facebook
  • Fora internetowe lokalne

Podsumowanie: Tworząc stronę internetową dla lokalnej firmy najważniejsze jest aby była ona dopasowana do lokalnej grupy docelowej. Efekt ten można uzyskać na podstawie własnych doświadczeń, analizy rynku. Należy pamiętać o elementach takich jak odpowiedni design, dane kontaktowe, wskazówki dojazdu, godziny otwarcia, recenzje klientów a także przedstawienie firmy jako godnej zaufania, która wspiera lokalny rynek swoimi działaniami. Stronę najlepiej wykonać z pomocą freelancera, agencji interaktywnej, gdyż robienie jej samemu może przynieść odwrotne rezultaty. Samo zrobienie to nie koniec, dlatego aby aktywnie pozyskiwać klientów ze strony www należy ją po prostu pokazać światu z pomocą zabiegów reklamowych.

Dodaj komentarz