Zdania na temat pozycjonowanie są podzielone na dwie grupy. Jedna z nich twierdzi, że bez tego nie odbyłaby się sprzedaż w internecie ponieważ klienci nie wiedzieliby o ich ofertach. Z kolei Ci drudzy uparcie trzymają się tezy, że optymalizacja w znikomy sposób wpływa na wzrost obrotu w firmie.

Różnica zdań wynika przede wszystkim z założenia, że pozycjonowanie niczym dotknięcie magicznej różki samo sprawi, że klienci zaczną kupować własnie u nas. Coraz szybciej rozwijająca się branża e-commerce powoduje, że samo pozycjonowanie już nie wystarczy. Trzeba działać wielokanałowo aby dotrzeć do jak największej liczby osób.

Plusy pozycjonowania SEO stron WWW:

 

Prawda jest taka, że jeżeli nie ma Cie na pierwszej stronie wśród wyników wyszukiwania to teoretycznie nie istniejesz. Tylko niecałe 10% internautów zagląda na 2 stronę, dlatego tak ważne jest aby znaleźć się w górnych wynikach wyszukiwania. Inaczej strona internetowa nie będzie pozyskiwała klientów.

Mocną stroną pozycjonowania jest fakt, że w jeżeli uda nam się znaleźć w top 10 na frazy powiązane z branżą, większość użytkowników, którzy znajdą się na naszej stronie będzie już potencjalnie zainteresowana kupnem produktu. Zabiegi SEO mają na zadaniu zwiększenie wyników sprzedaży. Wiąże się to również ze wzrostem rozpoznawalności marki wśród firm znajdujących się w danej branży.

 

Plusy pozycjonowania SEO stron WWW

 

Mało osób zdaje sobie sprawę, że strona która nie jest zoptymalizowana nie będzie odwiedzana przez użytkowników. Można to przyrównać do sytuacji, w której mamy sklep stacjonarny z produktami w środku, jednak na drzwiach wisi kłódka. Nigdy nikt nie dokona tam zakupu mimo, że towary mogą być dobre jakościowo i po atrakcyjnej cenie. Na braku inwestycji w pozycjonowanie skorzysta tylko Twoja konkurencja, która będzie miała o jednego rywala mniej. Optymalizacja SEO to podstawowy krok do pozyskiwania klientów z internetu.

Dobre teksty na stronie to podstawa!

 

To, że klienci odnajdą Cie w internecie jeśli zadbasz o pozycjonowanie ustaliliśmy. Teraz należy ich jakoś nakłonić do skorzystania z oferty Twojej firmy. Jeżeli prowadzisz firmę to pozyskiwanie nowych klientów oraz ich kolejne zakupy u Ciebie są na pewno Twoim priorytetem. Najcenniejsi są Ci klienci, którzy kupują regularnie oraz polecają nas wśród swoich znajomych. Na przeciw wychodzi kolejna forma reklamy czyli content marketing.

Content Marketing to obecnie skuteczna forma reklamy pozwalająca zachęcić użytkownika do pozostania na stronie oraz dokonania zakupu

Jeżeli umieszczasz na swojej stronie internetowej wpisy, które zachęcają użytkownika do ich przeczytania oraz przekazują wartościową wiedzę, przedstawia Cie to jako specjalistę w swojej branży. Jest to pierwszy krok do przekonania użytkownika do współpracy własnie z Twoją firmą. Zrezygnuj z typowo sprzedażowych tekstów i zastąp je tymi, które odpowiadają na zapytanie klientów. Działania content marketingowe są obecnie bardzo modne dlatego zadbaj o to, żeby nie odstawać od konkurencji.

 

Uzupełnienie pozycjonowania kampaniami sponsorowanymi.

 

Pozycjonowanie stron internetowych jest skutecznym zabiegiem jednak długo trzeba czekać na pierwsze efekty. Warto w momencie gdy rozpoczynamy optymalizację SEO zainwestować w reklamę sponsorowaną AdWords, Facebook Ads czy marketing poprzez kanał YouTube. Te formy reklamy mogą w bardzo szybki sposób przynieść zamierzony rezultat.

Samo napisanie tekstu i opublikowanie go w Internecie nie wystarczy. Treść musi być skonstruowana w sposób, który zachęci klienta do odwiedzenia strony internetowej. Dobrze zadbać o to, żeby content zawierał najczęściej wykorzystywane słowa kluczowe oraz prowadził do strony WWW stworzonej według aktualnych standardów UX (&nbsp User Experience ). W innym przypadku może ona odstraszyć osobę , która ją odwiedzi.

PODSUMOWANIE:

Wszystkie formy reklamy opisane powyżej tworzą najbardziej skuteczną kampanie reklamową w 2018r. Sprawiają, że działamy wielokanałowo, dzięki czemu pozyskujemy klientów z różnych miejsc. Warunkiem skuteczności jest dostosowanie się do potrzeb i oczekiwań klienta. Każda branża ma innych klientów, inne oczekiwania wobec produktu,oferty,usługi. Najważniejsze jest więc elastyczne podejście oraz analizowanie statystyk, które pomogą nam wpasować się w potrzeby rynku. Dzięki analizie pieniądze wydane na kampanie będą o wiele lepiej inwestowane, przez co kampania reklamowa odniesie sukces.

Ukierunkowanie się tylko i wyłącznie na zabiegi związane z pozycjonowaniem jest skuteczne ale na krótką metę. Dodatkowo większość firm z Twojej branży się pozycjonuje przez co przeskoczenie konkurencji może trwać bardzo długo, a czasem będzie już niemożliwe.

Pozycjonowanie jest najbardziej skuteczne w momencie gdy wspieramy je innymi działaniami reklamowymi. Jako firma Ad-Site zajmujemy się zarówno pozycjonowaniem stron WWW, kampaniami AdWords, Facebook Ads, Content Marketingiem oraz Marketingiem Szeptanym ( więcej na ten temat znajdziesz TUTAJ ). Działania kilku kanałach przyczynią się do wzrostu sprzedaży, dzięki czemu pieniądze które wydasz będą inwestycją na lata.

3 Comments

  • “Jeżeli nie ma Cie na pierwszej stronie wśród wyników wyszukiwania to teoretycznie nie istniejesz” – Święta prawda. Jednak przy pozycjonowaniu trzeba zadbać o to, by treści naszej strony były wartościowe – to klucz skutecznej kampanii mającej na celu pozycjonowanie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *