Jak rozreklamować stronę WWW na lokalnym rynku – Luboń, Komorniki

Masz już stronę Internetową ale telefon cały czas milczy, a skrzynka mailowa jest pusta? Rozwiązanie, którego szukasz to reklama SEO. Dzięki zabiegom związanym z optymalizacją strony i jej promocją jesteśmy w stanie osiągnąć upragnione pozycje w TOP 10 wyszukiwarki.

Przedsiębiorcy działający na lokalnym rynku pragną zdominować wyszukiwarkę Google’a dla słów kluczowych powiązanych z ich branża. Nie ma się czemu dziwić. Każdy biznesmen dąży do osiągnięcia jak najlepszych wyników.

Reklama lokalnej firmy w Internecie to nic innego jak ugruntowanie swojej pozycji na rynku. Na początku musimy doprowadzić do porządku naszą stronę internetową ( sprawdzić czy nie wymaga jakiś aktualizacji bądź optymalizacji ). Dopiero później możemy stawiać kolejne kroki w pozycjonowaniu.

W większości wypadków, strona internetowa wykonana według wytycznych wyszukiwarek zyskuje w naturalny sposób ( do pewnego momentu ) swoje pozycję. Im większa konkurencja tym dojście na szczyt będzie bardziej utrudnione. Radykalnie zmienia się sytuacja w przypadku dużych miast. Tam sprawa nie wygląda tak różowo ale to temat na inny artykuł.

Niezależnie od ilości konkurencji istnieje kilka podstawowych metod, które sprawią, że Twoja pozycja na lokalnym SEO będzie o wiele wyższa.

 

1. GOOGLE MAPS + GOOGLE MOJA FIRMA:

Google Moja Firma daje nam możliwość zarejestrowania swojej działalności w przeglądarce. Oczywiście jest to duże uproszczenie możliwości tej usługi. Cała procedura polega na połączeniu najważniejszych informacji o naszej działalności wraz z lokalizacją naszego biura.
Daje to nam możliwość uzupełnienia naszego profilu o bardzo istotne informację, które ułatwią naszym potencjalnym klientom dotarcie do naszej firmy.

 

mapa google

Zdjęcie powyżej pokazuję nam możliwości tej usługi. Najciekawsze informację jakie nasz klient może zdobyć to:
– ocena naszej firmy
– mapa dojazdu
– godziny w jakich pracujemy
– dane kontaktowe
– wygląd budynku ( w przypadku gdy dodane są takie zdjęcia )
Oprócz tego Google oferuję nam o wiele więcej możliwości. Jest to powiązane z typem działalności jaki wybraliśmy przy rejestracji oraz jak dużo informacji udzieliliśmy na temat tego miejsca.

Dzięki tej metodzie nasza promocja na lokalnym rynku wygląda o wiele lepiej. Założeniem konta na Google Moja Firma powinieneś się zająć zanim powstanie strona WWW. ( Informację te możesz udostępnić w każdej chwili )

 

2. POŁĄCZ STRONĘ Z PROGRAMAMI GOOGLE

Google Moja Firma to nie jedyna przydatna rzecz jaką oferują nam przedstawiciele tej firmy. Warto przyjrzeć się bliżej Google Analytisc oraz Google Search Console. Obydwie usługi dają nam możliwość szczegółowej analizy wszystkich rzeczy powiązanych ze stroną internetową.

GOOGLE ANALYTICS

Genialne rozwiązanie pozwalające nam na gromadzenie danych niezbędnych np. do stworzenia strategii marketingowej. Oprócz tego dadzą informacje jakich zmian powinniśmy dokonać na stronie ( zmiana układu lub treści ).

ANALYTICS informuje nas m.in. o:
– liczbie użytkowników odwiedzających naszą stronę
– czas jaki spędzają oni na konkretnych podstronach
– zachowaniach konsumentów ( jaka zakładka jak najrzadziej odwiedzana, w jaki sposób przmieszczają się oni po witrynie )

 

GOOGLE SEARCH CONSOLE

Skuteczna strategia reklamowa nie może ominąć tego urządzenia od Google. Różni się ono znacznie od Analytics’a, mimo to jest równie ważna.

Co oferuje nam SEARCH CONSOLE?

– bardziej precyzyjne określenie słów kluczowych, które generują nam ruch na stronie;
– możliwość stworzenia SiteMap. Dzięki niej roboty poruszające się na stronie mają o wiele większy komfort;
– Informuje nas o błędach pojawiających się na stronie
-pokazuje strony zawierające linki przychodzące do naszej witryny

 

3. PODSTRONA “KONTAKT” – kluczowa zakładka strony internetowej

Dlaczego jest ona taka istotna? Ponieważ jeśli nie uzupełnimy jej w odpowiednie informacje utrudnimy tym kontakt klienta z naszą firmą. Aby spełniła ona swoją funkcję musi zawierać:

– adres biura
– dane kontaktowe ( e-mail, numer telefonu )
– nazwę firmy
– odnośniki do profili założonych w mediach społecznościowych ( Facebook, Instagram )
– czasem warto umieścić informacje dodatkowe takiej jak: NIP, REGON, numer konta bankowego.

 

kontakt

Jednym słowem wszystko co może się przydać w kontakcie z nami.
Rozwój technologiczny spowodował, że istnieją coraz ciekawsze sposoby na wyróżnienie swojego numeru telefonu. Istnieje opcja umożliwiająca nam zastąpienie tekstu odpowiednim przyciskiem. Daje to możliwość dla użytkowników szybkiego nawiązania połączenia z nami.

 

4. OPTYMALIZACJA GRAFIK NA STRONIE:

Zdjęcia o dużej wadze mogą być dla nas strzałem w kolano. Wydłużają czas ładowania strony co doprowadza użytkowników do szewskiej pasji.
To dotyczy się wszystkich grafik znajdujących się na stronie.
Obecnie internet oferuje wiele programów umożliwiającym nam taka kompresje. Pamiętajmy, że jest to jedna z najważniejszych rzeczy, które mogą nam stać na przeszkodzie w drodze do najwyższych wyników wyszukiwania.

 

optimizilla

 

Do optymalizacji możesz wykorzystać serwis Optymizilla. Jest bardzo łatwy w obsłudze. Wystarczy upuścić zdjęcia w odpowiednim miejscu i wybrać format na który ma zostać zmieniony. Spróbuj sam,a zdziwisz się, że zajmują o wiele mniej niż oryginał z niewielką utrata jakości.
Jeżeli jesteś właścicielem strony internetowej opartej o system CMS WordPress, możesz skorzystać z dodatkowej wtyczki WP Smush it. Jest to dodatek pozwalający na natychmiastową kompresję wszystkich zdjęć znajdujących się w obrębie naszej domeny. Dodatkowym atutem jest fakt, że od momentu dodania tego plugin’u wszystkie grafiki jakie wrzucimy zostaną automatycznie zoptymalizowane.

 

5. PRZYSPIESZ STRONĘ WWW I WYPRZEDŹ KONKURENCJE:

Szybkość wczytywania strony jest kolejny bardzo ważnym czynnikiem wpływającym na wysokość naszej pozycji w Google. Zdania dotyczące tego parametru są różne wśród specjalistów. Jedna grupa skłania się do teorii, że prędkość ładowania ma bezpośredni wypływ na naszej miejsce wśród wyników wyszukiwania. Z kolei pozostała grupa uważa, że nie wpływa to bezpośrednio ale roboty Google wiedzą w jaki sposób użytkownicy reagują na prędkość ładowania poszczególnych stron.

Jakby nie patrzeć watro zmierzyć prędkość naszej strony.

 

page speed

 

I w tym przypadku mamy do dyspozycji kilka programów umożliwiających nam takie badanie. Pomogą nam w tym m.in.: PageSpeed Insight czy Seoptlimer. Nie są to narzędzia dokładne w 100% jednak dadzą nam pewien obraz sytuacji.

Nikt z nas nie lubi czekać. Odnosi się to również do reklamy naszej strony WWW w internecie. Jest to istotne ponieważ coraz więcej wyszukiwań produktów czy usług na rynku lokalnych odbywa się w biegu. Liczba użytkowników smartfonów i tabletów rośnie z miesiąca na miesiąc, z roku na rok. Oczekiwania rosną wraz z rozwojem technologii. Jeśli nie jesteśmy w stanie dostosować się do wymogów naszych klientów – po prostu nie skorzystają oni z naszej oferty. Jeśli strona internetowa działa wolniej niż życzyłby sobie tego użytkownik nie czekaj – zmień to teraz.

 

6. BLOG

Prowadzenie Bloga na chwile obecną jest najbardziej opłacalnym zabiegiem. Jest to zakładka, która powoduję, że znaczenie naszej witryny rośnie. Reklama na lokalnym rynku staje się o wiele łatwiejsza.

 

blog

 

Można wyróżnić kilka najważniejszych plusów prowadzenia Bloga:

– Dodając kolejne artykuły powodujesz rozrost witryny o kolejne podstrony. Ma to kosmiczny wpływ na pozycjonowanie SEO. W wyniku tego uzyskujesz coraz więcej wejść na swoją stronę. Większa ilość tekstu to dodatkowe słowa kluczowe na które wyświetlamy się w Internecie.
– Ma on nieograniczone możliwości. Masz możliwość dodawania materiałów o szerokiej tematyce.
– Z reguły artykuły znajdujące się w sieci mają na dole możliwość dodawania komentarzy przez czytelników. Daje nam to możliwość wejścia w interakcje z naszym potencjalnym klientem. Z drugiej strony każdy dodatkowy komentarz sprawia, że nasza strona znowu odnotowuję rozwój. Jest to bardzo pozytywnie odbierane w oczach wyszukiwarek dzięki czemu wpływa znacząco na poziom SEO.
– Każda wartościowa treść dodana w obrębie naszej domeny powoduję, że stawiamy się w oczach czytelnika jako specjalista w swojej branży. Warunkiem koniecznym jest to, żeby wpisy faktycznie były pomocne.

 

Z czego się bierze wartość sekcji BLOG? Zwróć uwagę na swoją obecną stronę. Zakładki Oferta, O nas czy Kontakt zazwyczaj przekazują krótkie informacje. Jest tam niewielkie pole do działania, modernizacji. Blog to dodatkowa gałąź naszej strony internetowej, która nie ma nieograniczone możliwości rozwoju.

 

7. WYELIMINUJ BŁĘDY NA URZĄDZENIACH MOBILNYCH:

O responsywności stron internetowych pisaliśmy w naszym wcześniejszym artykule. Mimo to warto zwrócić jeszcze raz uwagę na pewną kwestię.

Google Search Console oferuję nam możliwość podglądu naszej strony na smarfonach/tabletach w sekcji ” Obsługa urządzeń mobilnych “. Jeżeli roboty sprawdzające naszą witrynę znajdą jakieś błędy – zostaniesz o tym poinformowany.

Idąc tym tropem dalej skoro sam Google nam podpowiada o tym, nie ma powodu, aby nie zwrócić na to uwagii.
Możesz zlecić agencji interaktywnej wykonanie Audytu naszej strony internetowej. Na temat audytów SEO pisaliśmy w TYM artykule. Wstępny, podstawowy test jesteś w stanie wykonać na własną rękę. Wystarczy przejrzeć witrynę na urządzeniu mobilnym. Przetestuj jak prezentują się poszczególne zakładki. Przypatrz się czy aby pewne elementy nie zasłaniają innych. A może coś jest niewyraźne, trzeba to przybliżyć żeby przeczytać?

Należy dokonać wszelkich starań aby przeglądanie naszej strony na urządzeniach moblinych było jak najbardziej wygodne. Dlaczego? Ponieważ będzie tylko więcej użytkowników smartfonów czy tabletów. Jedynie idąc z duchem czasu jesteś w stanie rozwijać swój biznes w efektywny sposób.

 

8. STWÓRZ SWÓJ PROFIL W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH:

Warto zwrócić uwagę, że firmy zaczynają nie tylko polegać na swoich stronach internetowych, ale coraz częściej wychodzą z ofertą do klienta znajdującego się np. na Facebook.

Roboty Google sprawdzają czy mamy jakieś dodatkowe kanały dotarcia. Jeśli działamy na wielu frontach oznacza to, że robimy wszystko aby pomóc internautom znaleźć naszą witrynę.

Na co dokładnie roboty zwracają uwagę?
– czy na stronie znajdują się odnośniki do social media
– ile osób obserwują nasz profil
– jak ludzie oceniają nasze usługi
– ilość podstron jaką udostępniliśmy w odbrębie naszego fanpuge

Wszystko to dzieje się z jakieś przyczyny. Pojawienie się Twojej strony internetowej w socialach powoduję, że zyskujemy dodatkową ilość linków przychodzących. Im więcej jakościowych linków tym wyżej znajdzie się nasza witryna w przeglądarce.

Nie jest konkretnie powiedziane, które parametry mediów społecznościowych wpływają bezpośrednio, a które nie. Istotniejszy jest fakt konieczności posiadania profilów społecznościowych jeśli chcemy zaistnieć na lokalnym rynku.
Dodatkowo według wszelkich badań role takich portali cały czas rośnie. Warto założyć konta na różnych serwisach społecznościowych. Jednak posiadanie takiego profilu dla samego faktu posiadania nie ma sensu. Jeśli nie mamy w planach rzetelnie tego prowadzić lepiej nie tracić na to czasu. O zaletach prowadzenia firmowego Facebook’a pisaliśmy TUTAJ

 

9. TRZYMAJ RĘKĘ NA PULSIE I MONITORUJ STAN SWOJEJ STRONY WWW:

Jak już wcześniej wspomnieliśmy najskuteczniejsze programy do mierzenia skuteczności strony to narzędzia do Google czyli : Analytics oraz Search Console. Analizując dane, które zostają nam przekazane jesteśmy w stanie w odpowiednim momencie zainterweniować lub udoskonalić.

 

Jeśli będziemy rzetelnie analizować wszystkie statystyki będziemy w stanie w odpowiedni sposób pokierować naszą strategią SEO względem strony.

 

10. STRATEGIA STRONY INTERNETOWEJ:

Należy pamiętać, że strona aby spełniała swoją funkcję musi mieć określony cel. Jeśli nie wiemy co chcemy osiągnąć najprawdopodobniej strona nam się nie przyda. Na temat celów strony pisaliśmy w artykule znajdującym się TUTAJ.
Strona Internetowa musi się rozwijać. Dodawanie nowych treści czy aktualizacja obecnych to konieczności jeśli nie chcemy uśpić naszej działalności w Internecie. Dlatego bardzo ważna jest strategia marketingową jaką przyjmiemy.

Aby miała ona ręce i nogi należy zwrócić uwagę na:

– Zobacz jak prezentują się strony Twojej konkurencji. Zwróć uwagę na stronę graficzną oraz jakie informację się na niej znajdują.
– Warto też zwrócić się o pomoc do specjalistów. Dowiesz się więcej informacji na temat technicznej strony tworzenia witryn WWW oraz zbudujecie odpowiednia strategie szytą na miarę
– Jeżeli jesteśmy zdecydowani na wzmocnienie swojej pozycji w Internecie warto przemyśleć kwestie słów kluczowych na jakie mielibyśmy się pojawiać w wyszukiwarce. Pamiętaj, że robisz to tylko i wyłącznie z myślą o użytkownikach ( łatwiejszy dostęp do Twojej oferty ) i robotów ( aby wiedziały co się na Twoje stronie znajduje ).
– Załóż sobie strategię rozwoju. Zakładka BLOG to dobry początek. Publikowane tam treści będą miały wpływ na reklamę naszej strony internetowej.

Jeśli wszystkie te zabiegi mają przynieść oczekiwane skutki muszą one być zaplanowane. W momencie gdy ze stroną nie robimy nic, bądź robimy to na ” czuja ” – nie liczmy na pozytywne efekty.

 

PODSUMOWANIE:

Wnioski jakie z tego wynikają są następujące:

– działania tylko i wyłączenie w obrębie naszej strony internetowej jesteśmy w stanie wywindować stronę wśród wyników wyszukiwania.
– większość firm nie ma zrobionej odpowiedniej optymalizacji
– do pozycjonowania możesz przejśc dopiero gdy masz porządek na swojej stronie WWW

Reklama lokalnego przedsiębiorstwa nie jest zabiegiem bardzo trudnym. Nie jest to oczywiście sielanka, jednak dobrze ustalona strategia marketingowa to podstawa. Skorzystaj z opieki fachowców, a będziesz mieć pewność, że Twoja strona znajdzie się na szczycie wyników Google.

Dodaj komentarz