Strona www Swarzędz, Suchy Las czyli lokalna promocja

Marketing lokalny w sieci to temat, które ciągle zyskuje zwolenników – nie bez powodu. Możliwości jakie daje nam internet w targetowaniu grupy odbiorców są w zasadzie nieograniczone, kierując naszą stronę www do potencjalnych klientów możemy wyznaczyć grupę na podstawie między innymi:

  • Wieku
  • Dokładnego miejsca zamieszkania
  • Płci
  • Zainteresowań
  • Pozycji zawodowej

Na podstawie tych danych tworzy się reklamę nie tylko dla biznesów lokalnych lecz także ogólnopolskich jak również ogólnokrajowych. W momencie tworzenia reklamy warto zwrócić uwagę na to aby była ona wykonana poprawnie gdyż to właśnie na tym etapie powstaje najwięcej nieporozumień – wielu ludzi wspomina o tym że reklamowanie siebie, swojej strony internetowej jest czasochłonne, drogie i nie przynosi oczekiwanych rezultatów. W rzeczywistości jest zupełnie inaczej – z czego to wynika? Napiszę poniżej najczęściej popełniane błędy:

  • Kierowanie reklamy lokalnej na większy obszar, jeżeli prowadzimy zakład fryzjerski w Swarzędzu i zależy nam na klientach w obrębie maksymalnie 5km w pobliżu salonu gdyż każda opłacona informacja, która wyjdzie poza ten obszar jest kosztem, który prawdopodobnie nigdy się nie zwróci.
  • Tworzenie treści, informacji nie zwracając uwagi na zainteresowania lokalnej społeczności
  • Ustawienie nieodpowiedniego wieku dla klienta docelowego
  • Brak statystyk z wykonywanych działań

 

kermit na zakupach

Promowanie lokalne w momencie wyeliminowania błędów, stworzenia prostego w użyciu przekierowania na stronę internetową lub profil w social mediach jest w większości przypadków bardzo skuteczne, co więcej stosunkowo tanie. Co więc zrobić żeby zacząć pozyskiwać klientów z lokalnego rynku?

  1.  Utworzyć miejsce spotkania z klientem w tym przypadku będzie to strona www, profil w social media lub mniej skuteczne wizytówki w katalogach. Dlatego tworząc stronę internetową ważne jest by klient docelowy mógł się po niej swobodnie poruszać, czuł się na niej komfortowo, znalazł odpowiedzi na swoje pytania lub spełnił swoje potrzeby dokonując zakupu. Jak już można się domyśleć trzeba ustalić cel jaki powinien zostać spełniony aby całe przedsięwzięcie było po prostu opłacalne.
  2.  Zoptymalizować stronę internetową pod kątem wyszukiwarek oraz użytkowników by dotrzeć do jak największej ilości potencjalnych klientów
  3.  Ostatnim punktem jest zbieranie statystyk z każdej wykonanej akcji promocyjnej. Narzędzia online udostępniają w zasadzie wszystkie potrzebne informacje dlatego nie warto działać “w ciemno”

google na tablecie

Jeżeli spełnimy wszystkie te punkty z pewnością zaczniemy pozyskiwać klientów przez stronę www z rynku lokalnego. W jaki sposób można zrobić to dokładnie? Poprzez:

  • Optymalizację strony pod kątem wyszukiwarek – warto nadać stronie lokalnego wydźwięku, wybierać słowa kluczowe pasuje do danej miejscowości. Załóżmy, że prowadzisz firmę w Suchym Lesie – ciekawym pomysłem może okazać się dodanie do Twojej strony internetowej jakiegoś Poznańskiego akcentu. Może to być związane z herbem miasta, ważnymi wydarzeniami etc. Słowa kluczowe które odpowiadają Twojej branży a także lokalizacji np: naprawa komputerów Swarzędz lub skup miedzi Luboń.
  • Recenzje klientów – w dobie nadmiaru informacji ludzie poszukują tych najbardziej wiarygodnych, dlatego zebranie recenzji od zadowolonych klientów zbuduje zaufanie do Twojej firmy i zwiększy ilość potencjalnych klientów
  • Katalogi lokalne – jest to czynnik, który wpływa na pozycjonowanie gdyż google powiąże Twoje wizytówki z katalogów wraz z lokalizacją i ofertą. Dodatkowo są ludzie, którzy właśnie przez katalogi firm mogą do Ciebie dotrzeć.
  • Odpowiedni content – należy pamiętać aby wiedza, która chcemy przekazać była przydatna dla lokalnej społeczności, jest to także jeden z głównych czynników odpowiadających za pozycjonowanie
  • Składnia strony www – dostosuj język do klientów wiadomym jest że w różnych częściach kraju a nawet  w obrębie jednej miejscowości ludzie porozumiewają się zupełnie inaczej dlatego jest to ważne.
  • Zwracanie uwagi na aktywność odbiorców – w momencie gdy tworzysz treści reklamowe pamiętaj aby sprawdzić, na które formy Twoi klienci reagują najchętniej i postaraj się do tego dostosować.
  • Wizytówka google maps – uzupełnij ją o wszystkie szczegóły, takie jak godziny otwarcia, dane kontaktowe, recenzje
  • Pamiętaj reklama musi być dobrze targetowana!!

statystyki

Podsumowanie: Reklama lokalna przygotowana w odpowiedni sposób jest stosunkowo tania a zarazem skuteczna. W przypadku zastosowania się do powyższych rad każdy powinien być w stanie ugryźć swój kawałek tortu. Należy pamiętać że raz wykonane działania nie przyniosą pożądanego efektu – stronę, reklamę, profile, wizytówki trzeba ciągle udoskonalać tak aby wyjść klientom naprzeciw.

Dodaj komentarz