Dlaczego powinno się ustalić cel strony

Większość firm posiada strony internetowe ze względu na to że świat poszedł do przodu i jest to w większości przypadków absolutny wymóg prowadzenia dobrze prosperującego przedsiębiorstwa. Jednakże konieczność istnienia w internecie, rozumiana przez właścicieli szczególnie małych i średnich firm często polega na “byciu”. Przeprowadziliśmy test gdzie na zapytanie około 100 firm spora część z nich odpowiada:

– Nie potrzebuje nowej strony bo nie przynosi mi ona żadnych klientów. lub Strona? tak mam od 10 lat ale nie będę zmieniał bo ona jest tylko po to żeby była.

Z takim podejściem naprawdę ciężko jest pozyskać jakiegokolwiek klienta z sieci dlaczego?

  • W pierwszym przypadku zawsze były to strony, które nie generowały żadnego ruchu. Można porównać to do sklepu stacjonarnego, w którego drzwiach zamontowana jest kłódka, lub też do sklepu, przed którym zasadzimy drzewka żeby przypadkiem nikt nie zobaczył wejścia.
  • W drugim przypadku, wyobraźmy sobie że nosimy w kieszeni przez 10 lat wizytówkę a potem dajemy ją potencjalnemu klientowi. Jaka jest szansa że skorzysta z oferty? Niska

Przede wszystkim chodzi tutaj o świadomość tego że strona internetowa a co więcej marketing tej strony to nie jest wydatek a inwestycja, która powinna zwrócić się ze sporym zyskiem. Z czego to wynika? Otóż z takiego faktu że współczynniki wyświetleń oferty, czy też to ile osób kupiło produkt za pośrednictwem strony, skorzystało z formularza żeby się z nami skontaktować są dostępne. Powiem nawet więcej w tym momencie ustalając cele strony i reklamy jesteśmy dotrzeć z propozycjami do ludzi w wybranej przez nas grupie docelowej opartej o wiek, miejsce zamieszkania, zainteresowania etc.

Tak więc dlaczego ostatecznie ustala się cele strony?

aby zwiększyć przychody (poprzez)

  1. pozyskiwanie nowych klientów
  2. obsługę aktualnych klientów
  3. newslettery
  4. pozyskanie nowych rzetelnych kontaktów biznesowych
  5. pozyskanie list potencjalnych klientów
  6. zwiększenie sprzedaży produktów
  7. poprawę jakości obsługi
  8. przekazanie istotnych informacji

aby poprawić wizerunek poprzez

  • wartościowe treści
  • ciekawe, przydatne artykuły
  • spersonalizowany styl prezentowania oferty
  • ułatwienie kontaktu
  • przyjemny w odbiorze design
  • ładny wygląd

Następnie czas na cele szczegółowe

Jeżeli ustalimy sobie podstawowe cele dzięki czemu dojdziemy do momentu, w którym zaczęliśmy pozyskiwać klientów za sprawą strony internetowej możemy iść o krok dalej. Co to dokładnie znaczy? Rzecz w zbieraniu feedbacku czyli statystyk z wykonanych przez nas działań. Na podstawie zebranych statystyk możemy sprawdzić czy dane cele zostały osiągnięte i albo poprawić aktualną kampanię żeby je osiągnąć lub jeżeli udało nam się zrealizować zamierzenia możemy sięgać po wyższe cele.

W realizacji zamierzonych celów z pomocą przyjdą Ci narzędzia marketingu internetowego. Ich rodzajów jest sporo więcej na ten temat przeczytasz w oddzielnym artykule TUTAJ.

Podsumowanie: Jeżeli zależy nam na tym aby strona www przynosiła nowych klientów, ułatwiała kontakt i obsługę obecnych a także budowała wizerunek, prestiż marki konieczne jest postawienie sobie odpowiedniego celu. Cele pomogą nam spełnić nasze podstawowe założenia a zainwestowane pieniądze mogą zwrócić się kilka a nawet kilkanaście razy. Podczas realizacji wyznaczonych zadań musimy pamiętać o zbieraniu statystyk tak żeby pchnięte przez nas koło mogło toczyć się dalej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *