Dlaczego powinno się ustalić cel strony
Większość firm posiada strony internetowe ze względu na to że świat poszedł do przodu i jest to w większości przypadków absolutny wymóg prowadzenia dobrze prosperującego przedsiębiorstwa. Jednakże konieczność istnienia w internecie, rozumiana przez właścicieli szczególnie małych i średnich firm często polega na “byciu”. Przeprowadziliśmy test gdzie na zapytanie około 100 firm spora część z nich odpowiada:
– Nie potrzebuje nowej strony bo nie przynosi mi ona żadnych klientów. lub Strona? tak mam od 10 lat ale nie będę zmieniał bo ona jest tylko po to żeby była.
Z takim podejściem naprawdę ciężko jest pozyskać jakiegokolwiek klienta z sieci dlaczego?
- W pierwszym przypadku zawsze były to strony, które nie generowały żadnego ruchu. Można porównać to do sklepu stacjonarnego, w którego drzwiach zamontowana jest kłódka, lub też do sklepu, przed którym zasadzimy drzewka żeby przypadkiem nikt nie zobaczył wejścia.
-
- W drugim przypadku, wyobraźmy sobie że nosimy w kieszeni przez 10 lat wizytówkę a potem dajemy ją potencjalnemu klientowi. Jaka jest szansa że skorzysta z oferty? Niska
Przede wszystkim chodzi tutaj o świadomość tego że strona internetowa a co więcej marketing tej strony to nie jest wydatek a inwestycja, która powinna zwrócić się ze sporym zyskiem. Z czego to wynika? Otóż z takiego faktu że współczynniki wyświetleń oferty, czy też to ile osób kupiło produkt za pośrednictwem strony, skorzystało z formularza żeby się z nami skontaktować są dostępne. Powiem nawet więcej w tym momencie ustalając cele strony i reklamy jesteśmy dotrzeć z propozycjami do ludzi w wybranej przez nas grupie docelowej opartej o wiek, miejsce zamieszkania, zainteresowania etc.
Tak więc dlaczego ostatecznie ustala się cele strony?
aby zwiększyć przychody (poprzez)
- pozyskiwanie nowych klientów
- obsługę aktualnych klientów
- newslettery
- pozyskanie nowych rzetelnych kontaktów biznesowych
- pozyskanie list potencjalnych klientów
- zwiększenie sprzedaży produktów
- poprawę jakości obsługi
- przekazanie istotnych informacji
aby poprawić wizerunek poprzez
- wartościowe treści
- ciekawe, przydatne artykuły
- spersonalizowany styl prezentowania oferty
- ułatwienie kontaktu
- przyjemny w odbiorze design
- ładny wygląd
Następnie czas na cele szczegółowe
Jeżeli ustalimy sobie podstawowe cele dzięki czemu dojdziemy do momentu, w którym zaczęliśmy pozyskiwać klientów za sprawą strony internetowej możemy iść o krok dalej. Co to dokładnie znaczy? Rzecz w zbieraniu feedbacku czyli statystyk z wykonanych przez nas działań. Na podstawie zebranych statystyk możemy sprawdzić czy dane cele zostały osiągnięte i albo poprawić aktualną kampanię żeby je osiągnąć lub jeżeli udało nam się zrealizować zamierzenia możemy sięgać po wyższe cele.
W realizacji zamierzonych celów z pomocą przyjdą Ci narzędzia marketingu internetowego. Ich rodzajów jest sporo więcej na ten temat przeczytasz w oddzielnym artykule TUTAJ.
Podsumowanie: Jeżeli zależy nam na tym aby strona www przynosiła nowych klientów, ułatwiała kontakt i obsługę obecnych a także budowała wizerunek, prestiż marki konieczne jest postawienie sobie odpowiedniego celu. Cele pomogą nam spełnić nasze podstawowe założenia a zainwestowane pieniądze mogą zwrócić się kilka a nawet kilkanaście razy. Podczas realizacji wyznaczonych zadań musimy pamiętać o zbieraniu statystyk tak żeby pchnięte przez nas koło mogło toczyć się dalej.
Całkowicie zgadzam się z tym, że cel jest obowiązkowy. Dodam też, że nie wolno się poddawać, ale konieczna jest odpowiednia analiza sytuacji. Jeśli nasze działanie przesuwa się w nieodpowiednim kierunku, pora na zmianę