Aktualne rozwiązania w projektowaniu stron www są istotniejsze niż kiedykolwiek przedtem. Spowodowane jest to tym iż coraz większa ilość przedsiębiorców korzysta z internetu do pozyskiwania klientów. Dlaczego warto iść z duchem czasu? Otóż nowoczesne lepiej przystosowane strony są lepiej odbierane przez użytkowników a co więcej spełniając odpowiednie wytyczne jesteśmy w stanie poprawić naszą pozycję w wyszukiwarce.

Jeszcze niedawno samo posiadanie strony wraz z drobnymi zabiegami marketingowymi w zupełności wystarczyły do tego aby nawiązać kontakt z klientem. Natomiast obecnie istotna jest jakość a nie jedynie “bycie” w internecie, gdyż korzystając ze starszych technologii stajemy się niewidoczni stąd też podążanie za aktualnymi trendami jest jak najbardziej wskazane.

Na co należy uważać?

Podążanie za trendami nie koniecznie oznacza dostosowanie wyglądu strony do najbardziej nowoczesnego, w rzeczywistości może to przynieść odwrotny efekt ze względu na to iż “wygląd” jest kwestią gustu i zmienia się wraz z modą. Ważniejszą kwestią jest dostosowanie strony do klienta docelowego jak również przeglądarki google.

Ważniejszą kwestią jest dostosowanie strony do klienta docelowego względem danej branży jak również przeglądarki google.

1: Minimalizm

Według naszych przewidywań minimalizm dalej będzie królował w przypadku tworzenia stron. Wiadomym jest że osoba, która odwiedza naszą stronę czyli potencjalny klient, chce otrzymać interesujące go informacje w możliwie najłatwiejszy, przystępny sposób. Zasypywanie odwiedzających latającymi ikonami czy też innymi ozdobnikami może okazać się strzałem w kolano.

Tren ten jest wykorzystywany przez naprawdę duże firmy, także z branży modowej, które na wyglądzie pewnych elementów znają się jak nikt. W dodatku mają gigantyczne zestawienia statystyk opartych o odwiedziny dlatego też jest to po prostu skuteczne.

Minimalizm daje efekt tego że dana treść jest czytelna, nienachalna oraz autentyczna. Warto więc zastanowić się nad tym tematem głębiej.

 

 

2: Znikają pewne elementy

CMS WordPress jak zapewne wielu z was wie ma w swoim systemie w standardzie pewne elementy a dokładniej widgety takie jak np: chmurka tagów, wyszukiwanie, kalendarze, spisy etc. Ze względu na to iż wiele stron, które powstały w oparciu o ten system korzystało właśnie z tych elementów stały się one zbyt często wykorzystywanymi rozwiązaniami. Niesie to ze sobą pewne konsekwencje a dokładniej zanika nasza oryginalność, marnujemy miejsce, w którym moglibyśmy umieścić chociażby newsletter albo aktualne promocje.

Nie jest także powiedziane aby z tych elementów rezygnować natomiast, gdy jesteś zdecydowany na posiadanie chmurki tagów w swojej stronie, umieść je w miejscu, w którym nie będą przysłaniały istotnej dla klienta treści. Prawdą jest, że w 70% to i tak są niepotrzebne na stronach firmowych elementy. W dzisiejszych czasach wśród natłoku informacji, rozwiązań oryginalność jest bardzo ważnym czynnikiem przebicia.

 

3: Video HD

Światłowodowe łącza internetowe, zasięg 4g etc dają możliwość prezentowania filmików w tle mając świadomość tego iż prawie każdy będzie w stanie je otworzyć. Oswojenie się web designerów, programistów z tego typu contentem jest niezwykle ważne, gdyż jak pokazują statystyki ta forma treści jest w wielu przypadkach bardziej przystępna niż ta tekstowa.

Warto zadbać o to aby materiały video a nawet zdjęcia były odpowiednio zoptymalizowane żeby nie przeciążać łącz oraz transferów

Trend nr 4: TYPOGRAFIA

Nowoczesne techniki kreowania stron pozwalają nam na używanie wszelakich krojów pisma. Wielu designerów znacznie częściej potrafi właśnie z liter stworzyć cudowne kompozycje. Tego typu projekty wyglądają spektakularnie na wyświetlaczach z ogromną zawartością pikseli na cal mówimy tu o rozdzielczości 4k. trendy web design 2018 - typografia

Takie tematy to popis umiejętności bo posługiwanie się literami w taki sposób nie wybacza nawet najmniejszych nierówności. Wybitni mogą całościowo zrezygnować z elementów graficznych na rzecz samych liter. Tworzenie strony w takim przypadku jest ograniczone do doboru wyrazów, fontów i barw.

5: Mobile first index

Mobile first index czyli prawdopodobnie największa zmiana w algorytmie google w roku 2018. Już od paru lat panuje trend, w którym wielkie marki stawiają na dotarcie do klienta, który korzysta przede wszystkim z urządzeń mobilnych. Z roku na rok widać to w kolejnych branżach do tego stopnia, że właśnie google wprowadza algorytm, w którym to ocena jakości będzie badana w pierwszej kolejności na podstawie mobilnej wersji strony. Jeżeli nawet nie zależy nam na wysokich pozycjach to zróbmy to chociaż dla naszych klientów.

Więcej informacji na ten temat możesz przeczytać w naszym innym artykule tutaj.

 

Podsumowanie

Zmian w kontekście tworzenia stron internetowych w roku 2018 będzie coraz więcej ze względu na nowocześniejsze technologie, przede wszystkim sztuczną inteligencję, która tak naprawdę dopiero raczkuje, więc więcej na temat temat powiemy w przyszłości. Wracając do tematu najważniejsze na ten moment jest dostosowanie strony tak żeby wyświetlała się poprawnie na urządzeniach mobilnych.  Kolejnym ważnym krokiem jest personalizacja strony docelowej ze względu na to dla kogo jest ona robiona. Nie zapominajmy także o minimalizmie, pozwólmy klientowi dotrzeć do treści, które interesują go najbardziej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *