Marketing szeptany czyli poczta pantoflowa w internecie

Marketing szeptany czyli poczta pantoflowa w internecie

 

Jak dobrze wiemy polecenia od zawsze były najlepsza formą reklamy. Chociaż wiążą się z pewnymi niedomówieniami, to jest to ważny element znacząco wypływający na efekt sprzedaży. Trzeba jednak zadać sobie istotne pytanie: do czego ten rodzaj marketingu może nam się przydać? Czy warto z niego skorzystać, czy jednak lepiej zainwestować w inną reklamę?

rozmowa ludzi

Dowód społeczny zwiększy wiarygodność Twojej firmy !

Zawsze w gronie naszych odbiorców znajdą się osoby, które wręcz nienawidzą reklam. Nie mają do nich zaufania przez co irytują się gdy na nie trafiają. W myśl stwierdzenia: dobry produkt reklamuję się sam. Chodź przysłowie to jest oczywiście zgodne z prawdą to jednak w obecnej dobie internetu i wszechobecnej konkurencji nie jest ono na czasie. Chcąc zaoferować naszym konsumentom coś dobrego, innowacyjnego warto napisać o tym pozytywne opinię. Wywoła to ogromną dyskusję, a każdy następny komentarz będzie formą reklamy naszego produktu.

Zbuduj pozytywną relację ze swoimi potencjalnymi klientami.

Dzięki nawiązaniu interakcji z konsumentem, możemy liczyć na szybki feedback. Zawsze pozostanie niewidzialna linia, której klienci nie przekroczą w kontakcie z nami. Sprawia to, że komentarze napisane przez naszych fanów, niekoniecznie zawsze będą odzwierciedlać ich odczucia. Z pomocą przychodzą nam wtedy inne fora czy profile. Podczas prowadzenia poczty pantoflowej najważniejsze jest zbieranie cennych informacji, które powinniśmy koniecznie wykorzystać. Sprawi to, że nasz produkt będzie jeszcze bardziej dopasowany do potrzeb konsumentów.

Efekt skali

Jak dobrze wiemy poczta pantoflowa czy tzw. marketing szeptany, zdaje egzamin tylko w momencie gdy dana usługa czy produkt faktycznie jest dobra. W innym przypadku zaleję nas fala negatywnych komentarzy. Jest też druga strona medalu. Proponując naszym potencjalnym klientom sprawdzony towar, dobre oceny wywołają masę pozytywnych opinii. Potwierdzi to tylko te informację, które zamieściliśmy na stronie.

przepływ informacji

Tworzenie bazy potencjalnych klientów

Najważniejszym celem marketingu szeptanego jest pozyskanie potencjalnie zainteresowanego klienta. Pomaga przyciągnąć to nowych konsumentów, którzy chętniej wejdą z nami we współpracę. Dzięki temu stworzymy grupę fanów, wiernych odbiorców. Efekt ten uzyskamy dzięki pozytywnym opiniom na portalach branżowych. Najmocniejszą stroną tej formy jest możliwość dotarcia do osób, których inne formy marketingu nie przekonują.

Dodaj komentarz