Podkręć sprzedaż w internecie i dogoń konkurencję !

Jeszcze niedawno chcąc zwiększyć sprzedaż należało zainwestować w większą liczbę reklam. Niektóre przynosiły pożądane rezultaty, niektóre niekoniecznie. Dziś z pomocą przychodzą nam rozmaite programy służące do zbieranie wszelakich statystyk. Dzięki nim, jesteśmy w stanie mniejszym kosztem wygenerować większe zasięgi. Decydując się na reklamę w internecie można stworzyć sprecyzowaną strategię, która znacząco zwiększy jej skuteczność.waga człowiek pieniądze

 

Rynek reklamowy posiada coraz więcej informacji na temat tego czego klienci oczekują, ile są w stanie przeznaczyć na to pieniędzy, a nawet jaki typ reklamy przemawia do nich najbardziej.

 

Celem dzisiejszych strategii reklamowych jest wcielenie się w role klienta, po to żeby stworzyć najbardziej spersonalizowaną i skuteczną reklamę.

 

Jak to działa w praktyce?

 

Wszystko sprowadza się do coraz to nowszych technologii, służących przewidywaniu reakcji ludzi na procesy marketingowe.
Tradycyjne metody już od dłuższego czasu skazane są na porażkę. Przedstawiając swoją ofertę w formie statycznego tekstu czy ankiety nie jesteśmy w stanie zainteresować klienta.
Obecne narzędzia skupiają się na poznaniu zachowań konsumenta podczas podejmowania decyzji zakupowej co zwiększa prawdopodobieństwo sfinalizowania sprzedaży.

 

Jak to wykorzystać ?

 

Mimo, że jest to branża wciąż rozrastająca się to już dzisiaj możemy dużo powiedzieć na temat reakcji i zachowań klientów.
Sprowadzają się one do: analizy mimiki twarzy, badań behawioralnych, śledzenia ruchu gałek ocznych podczas poruszania się po internecie i wiele innych.

Poniżej przedstawimy kilka prostych sztuczek, które wpłyną na podświadomość klienta. Sprawdzają się one w przypadku stron internetowych jak i kampaniach reklamowych.

 

1. Korzystaj z prosty czcionek. To ułatwi podjęcie decyzji.

 

podjęcie decyzji

Badań na ten temat było już mnóstwo. Jeżeli Twoja reklama ma na celu nawoływanie klienta do podjęcia działania – najlepiej wykorzystać najprostsze rozwiązania.
Sprawdza się to przy wszelakich treściach czy to na stronie głównej, na formularzu zgłoszeniowym czy postach Facebook’owych.
Podejmując decyzję zakupową konsument musi mieć pewność, że nie kryje się za nią jakiś haczyk. Rozpraszacze w tym przypadku zniechęcają klienta do podjęcia akcji.

 

2. Finezyjne fonty działają na podświadomość.

 

Mimo, że to prosto czcionki pomagają podjąć decyzję to jednak te bardziej złożone bardziej zapadają w pamięć.
Nie znaczy to o tym, że należy od razu zmieniać czcionkę na większości strony internetowej. Warto skorzystać z tego rozwiązania chcąc zwrócić uwagę na ważna informację.
Dodatkową zaletą oprócz zapamiętania tekstu przez klienta jest to, że przyciągnie on jego uwagę.

 

3. Skoncentruj uwagę klienta na konkretnym miejscu strony WWW:

 

Ludzki umysł skonstruowany jest w ten sposób, że patrzymy w stronę w którą patrzą inne osoby.

Jak to wykorzystać? Używaj zdjęć z wizerunkiem osób lub zwierząt, zwróconych w interesującym nas kierunku. Może to być konkretny produkt, reklama czy telefon kontaktowy. Jednym słowem wszystko co chcemy, żeby nasz klient zwrócił swoją uwagę.

 

 

4. Dowód społeczny jako budulec zaufania wśród klientów:

 

Tworząc poważny biznes, bardzo ważne jest budowanie zaufania wśród konsumentów.
Z natury jesteśmy nieufni do obcych. Każdego z nas kiedyś już ktoś oszukał dlatego bez zbudowania zaufania, pokazania, że jesteśmy tego warci nie zajdziemy daleko.
Nie jest to jednak trudne do zrobienia. Poniżej znajdują się propozycję, które pomogą to zaufanie zbudować:

– Udostępnij wszelkie informacje potrzebne do identyfikacji firmy.
– Zaproponuj wersję testową swoich usług
– Napisz coś o sobie, pokaż swój wizerunek
– Skup się na przejrzystości swoich działań

 

 

5. Postaw na uśmiech

uśmiechnięta kobieta

 

Oczywiste jest to, że każda strona internetowa musi być spersonalizowana pod konkretną firmę. Największą rolę odgrywa tutaj zdjęcie główne.
O mocy uśmiechu wiadomo już od dawna. Dlatego kiedy mamy do wyboru grafiki przedstawiające uśmiechniętych ludzi – nie wahaj się. O wiele lepiej sprawdzają się takie zdjęcia niż te przedstawiające poważnych i często zamyślonych biznesmenów.

 

PODSUMOWANIE:

Zagłębienie się w psychologię ludzkiego umysłu, jego zachowań oraz przemyśleń jest kluczowe przy budowaniu strategii reklamowej.
Wiedza, która posiadamy na temat konsumentów jest niezbędna do tworzenia reklamy, promocji czy przedstawienia oferty.
Nie zapominajmy o tym, wykorzystując wiedzę na ten temat. Dzięki temu jesteśmy w stanie osiągnąć znacznie lepsze rezultaty przy mniejszym nakładzie pieniężnym.

 

Dodaj komentarz