Strona internetowa – dlaczego jest tak ważna w biznesie?

Strona internetowa powinna przede wszystkim spełniać określony cel. Gdy jest on sprecyzowany łatwiej wygląda tworzenie witryny (dopasowanie odpowiednich elementów).

wyszukiwanie stron

Największą rolę odgrywa strona główna. Stanowi ona pierwszy kontakt z naszym potencjalnym klientem. Możliwości są tak naprawdę nieograniczone dlatego też łatwo przeładować stronę ” fajerwerkami “.

Jest to pewnego rodzaju sposób na przedstawienie naszej firmy w oczach konsumenta. Mimo, że stanowi najbardziej uniwersalna część to jednak od niej zależy czy uda nam się przyciągnąć uwagę użytkownika.

Wszystko to sprawia, że rozkład strony musi być odpowiednio przemyślany. Wrzucanie wszystkich informacji, które dla nas wydają się ważne, nie zawsze jest dobrym pomysłem.

W poniższym artykule przedstawię krok po kroku, jakie elementy muszą być spełnione aby strona przynosiła klientów.

 

USTALENIE CELU STRONY INTERNETOWEJ:

Bez wyraźnie ustalonego celu strona internetowa jest tak naprawdę niepotrzebna. W gruncie rzeczy ma ona pełnić role “wirtualnego przedstawiciela handlowego”. Jeśli nie ma on określonej roli czasem tylko przeszkadza.

wybór celu

Wytycznych dotyczących stron internetowych jest sporo, ale cała idee można oprzeć na czterech głównych czynnikach:

– Budowanie zaufania wśród klientów

– Przedstawienie firmy, oferty, korzyści.

– Przekierowanie na kolejną wartościową podstronę

– Spełnienie funkcji nawigacyjnej.

Co pomoże spełnić te założenia? Zacznijmy od początku.

 

  1. Zbuduj zaufanie i zyskaj klienta na lata

 

Każda strona powinna posiadać sekcję z elementami budującymi zaufanie. Jest dużo zabiegów, które można wykonać aby przekonać klientów do naszej firmy i pokazać, że warto z nią podjąć współpracę.

ludzie

Najłatwiejszą metodą jest zamieszczenie sekcji gdzie klienci mogą wyrażać swoje opinie. Oprócz tego świetnie swoja funkcję pełnią różne wyróżnienia, rekomendację, nagrody. Warto też przedstawić swoje dotychczasowe osiągnięcia na liczbach tj.: liczba zadowolonych klientów, zrealizowanych transakcji, czas od kiedy firma jest na rynku itp.

Wszystkie te informację mają na celu skrócenie dystansu miedzy firmą na klientem i wychodzi mu na przeciw.

 

  1. Pokazanie oferty w interesujący sposób kluczem do sukcesu.

 

Najczęstszym błędem jest niesprecyzowana, nieczytelna oferta. W momencie kiedy użytkownik nie jest w stanie po chwili dowiedzieć się jaki jest profil firmy, irytuję się i opuszcza stronę.klucz

Należy pokierować klienta w ten sposób, żeby w intuicyjny sposób dotarł do interesujących go informacji. Warto stosować duże, czytelne nagłówki z tematyczna grafiką,filmem w tle.

Sam napis informacyjny już nie wystarcza. Statyczne nagłówki nie przyciągają uwagi, często także nie przekazują niczego wartościowego. Kluczem do sukcesu jest połączenie w jednym zdaniu wielu elementów marketingowo – sprzedażowych, które zbudują mocy i wartościowy content.

Na jakie pytanie powinien odpowiadać nagłówek na stronie?

– Jakie korzyści czekają na odbiorcę?

– Dlaczego powinien on skorzystać własnie z oferty Twojej firmy?

– Jaki jest cel strony ?

Jest to zadanie bardzo trudne dlatego warto zlecić to specjaliście.

 

  1. Zachęć klienta do dalszej integracji:

Strona główna powinna być jak dobry wstęp do książki – zdradzić rąbek tajemnicy, zachęcając do dalszej lektury. W momencie kiedy użytkownik znajdz

ie się na dole strony i nie będzie wiedział co dalej – strona nie spełnia swojej funkcji. Trzeba go poprowadzić jak dziecko za rączkę do upragnionego celu.

Następnym miejscem do odwiedzenia może być dalsza oferta, bardziej szczegółowy opis firmy, produktu, usługi, przedstawiona strategia, czy zakładka kontakt.

Warto w tym celu umieszczać przyciski, które z pozycji strony głównej przeniosą do tych konkretnych miejsc.  Kluczem do sukcesu jest ich powtarzanie, co daje możliwość na przejście dalej w kilku miejscach strony.

 

  1. MENU w roli steru, okrętu i żeglarza.

MENU w swojej budowie musi być proste i czytelne. Należy pamiętać, że nie tylko MENU pełni funkcję nawigacyjną ale też inne sekcje przenoszące klienta na dalsze części serwisu.

Pamiętaj, że osoby, które znajdą się na Twojej witrynie mogą być zupełnie nowi jak i odwiedzające kolejny raz.

nawigacja

Dla nowych użytkowników istotna będzie sekcja ” O nas “. Z drugiej jednak strony osoby,które nas często odwiedzają, zainteresują się najbardziej sekcja z nowymi wpisami,aktualnościami.

 

PODSUMOWANIE:

Decydując się na stworzenie strony internetowej należy przemyśleć jaką funkcję ma ona pełnić, co chcemy na niej pokazać i co tym osiągnąć.

Spełniając powyżej opisane punkty i stworzenie do nich odpowiednich sekcji sprawi, że strona zacznie przynosić pierwszych klientów.

 

Dodaj komentarz