Obecnie coraz szybciej pojawiają się nowsze rozwiązania i technologie stosowane przy tworzeniu stron internetowych. Szacuję się, że strona powinna być aktualizowana średnio co ok.2 lata. Niestety cały czas większość osób nie jest tego świadoma. Są to przeważnie osoby, które stworzyły stronę X lat temu w myśl: skoro inni maja to ja też.
Poniżej przedstawimy kilka czynników po którym można poznać, że czas zamić starą stronę na nowszy model:

1. Strona wczytuję się coraz dłużej.

Dzisiejsi internauci są coraz bardziej niecierpliwi. Nikt nie ma ochoty czekać na załadowanie strony dłużej niż 2-3sec. Jeśli trwa to dłużej szybko prowadzi to do frustracji. To jest pierwszy czynnik, który prowadzi do opuszczenia serwisu przez użytkowników.

Można szybko i łatwo sprawdzić szybkość swojej witryny posiłkując się narzędziami stworzonymi do badania prędkości strony.
Elementem najbardziej obciążającym stronę są zbyt duże grafiki. Obecnie zdjęcia mają coraz większą rozdzielczość, a co za tym idzie zajmują coraz więcej miejsca. Nieświadomi administratorzy zamieszczają duże pliki zupełnie niepotrzebnie. Tutaj z pomocą przychodzi kolejne narzędzie, przeznaczone do konwersji obrazu

2. Chaotycznie rozmieszczona treść strony.

Nic bardziej nie irytuję jak nieczytelna treść. W momencie kiedy jest ona rozmieszczona bez żadnego logicznego sensu czy jakiejkolwiek obróbki stylistycznej współczynnik odrzuceń wzrasta.
Minimalizm jest teraz w modzie również przy konstrukcji stron. Czasem większą wartość mają hasła zachęcające do działania niż monotonna treść.

Poniżej wymienione zabiegi na pewno będą dla Was przydatne:

– krótkie hasła,akapity
– Zachowanie wolnej przestrzeni
– Stosowanie grafik w roli przerywników
– Pogrubienia, które przykuwają uwagę
– Stosowanie nagłówków
– Poste i czytelne czcionki

3. Brak wartościowych informacji

Jeśli wasza strona nie jest w stanie udzielić odpowiedzi na interesujące klienta pytanie – opuści on wasza witrynę bez większej interakcji. W tym przypadku warto ją rozszerzyć o takie podstrony,informacje jak:

– FAQ: gdzie znajdą się odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania
– Rozszerzenie zakładki produktowej o odpowiednią ilość informacji.
– Rozbudowanie podstrony ofertowej o bardziej szczegółowe informacje.
– Dodanie mapy, danych firmy, formularza kontaktowego do strony
– Zakładka BLOG dzięki której pozostajemy z klientem w ciągłym kontakcie

4. Strona nie jest responsywna.

W momencie kiedy strona nie jest dostosowana do urządzeń mobilnych możemy stracić dużą cześć potencjalnych klientów. Coraz częściej ludzie przeglądają internet na swoich smarfonach. Tendencja ta systematycznie rośnie. Należy jak najszybciej dostosować swoją witrynę, aby dopasowywała się pod względem rozdzielczości. Jeśli nie jesteśmy pewni czy nasza strona spełnia te wymogi, z pomocą przychodzi kolejny program do badania responsywności.

 

 

5. Brak zdjęć, animacji, filmików

Nie da się ukryć, że treści przekazywane tylko w formie statycznej nie spełniają już swojej funkcji jak dawniej. Brak treści wizualnej powoduję, że nie przyciąga ona uwagi. Użytkownik jest często zmęczony samym tekstem i opuszcza stronę szybciej niż się na niej znalazł.
Wszelkie zdjęcia czy animacje mają na celu zainteresowanie widza, zachęcić go do pozostania.
Należy pamiętać, że zdjęcia, które nie są odpowiednich rozmiarów, są “rozpikselowane” wyglądają brzydko i należy się ich jak najszybciej pozbyć.

 

 

6. Brak dowodu społecznego

Oczywiste jest to, że użytkownik nie pozostanie na stronie do której nie ma zaufania. Trzeba zaprezentować się z jak najlepszej strony. W przypadku gdy odwiedzi nas nowa osoba często nie ma ona pojęcia o naszej firmie. Jedynie na czym opiera swoją decyzję o pozostaniu jak walor wizualny – podobnie jak w momencie gdy poznajemy kogoś nowego. Powiedzenie: Jak Cię widzą tak Cie piszą pasuję tutaj idealnie.

JAK ZBADAĆ JAKOŚĆ STRONY INTERNETOWEJ:

Obecnie w internecie znajdziemy dużo progarmów służących do oceny strony pod kątem jakości. Większość z nich zwraca uwagę na te same elementy jednak czasem warto upewnić się wrzucając stronę w inną aplikację.
Poniżej znajdziecie kilka z nich,zupełnie za darmo:

https://www.seoptimer.com/
http://secureglass.net/seo-analizator
http://pluseo.pl/

PODSUMOWANIE:

Pamiętajmy, że strona ma służyć użytkownikom nie na odwrót. Jest ona elementem łączącym nas z klientem. Dlatego należy zadbać o to, żeby była ona jak najbardziej przyjazna w użytkowaniu. Jeśli powyższe czynniki zostaną spełnione, również strona spełni swoją funkcję.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *