Co zrobić żeby strona www przynosiła klientów?

Zobacz także cennik stron www wraz z opisami.

Co zrobić żeby strona www przynosiła klientów? Jak zachęcić klientów do korzystania z naszej oferty?

www

1. Wygląd strony – jest to czynnik który oczywiście ma znaczenie, choć są ludzie, którzy myślą inaczej.
Wszystko sprowadza się tak naprawdę do branży oraz klienta docelowego. Podając przykład strona internetowa salonu kosmetycznego musi mieć ładne grafiki, ciekawie przedstawiony cennik, czy też kolorystykę która kojarzy się z pięknem. Natomiast strona firmy, która wypożycza sprzęt budowlany może zostać okrojona do jedynie użytecznych informacji, kilku zdjęć.  Istnieje kilka elementów wyglądu które są swego rodzaju kanonem m.in:

– strona musi być łatwa w obsłudze
– zbyt duża ilość wysokiej jakości grafik zmniejsza prędkość jej ładowania co istotnie wpływa na pozycjonowanie
– wygląd nie może być ważniejszy niż treści, które chcemy przekazać
– pewne elementy takie jak np. logo w lewym górnym rogu powinny zajmować właśnie to miejsce, gdyż ludzie są przyzwyczajeni do pewnych schematów.
– szata graficzna musi być spójna i przejrzysta

2. Wykonanie strony a jej aktualizacje – strona www może wydawać się zrobiona w 100% natomiast w rzeczywistości nigdy do tego nie dojdzie. Dlaczego?

Klienci wyszukują najbardziej akutalnych, ciekawych, konkretnych, nowoczesnych, dopasowanych ofert, nawet jeżeli Twoja strona spełnia wszystkie te warunki nie jest powiedziane że inna firma właśnie w tym momencie nie wprowadza nowszych rozwiązań. A co jeżeli na przestrzeni 2 lat połowa Twojej konkurencji będzie udoskonalać swoją ofertę? W tym momencie Twoja oferta staje się nie atrakcyjna.

Kolejną istotną kwestią jest “edukowanie” klientów tzn prowadzenie bloga firmowego z użytecznymi informacjami.     Przykład: firma która sprzedaje lakiery do mebli może stworzyć artykuł ze zdjęciami, filmikami na temat tego jak z pnia drzewa zrobić stolik, który pomalowany właśnie tym lakierem będzie wyglądał jak milion $. Kolejnym plusem prowadzenia bloga jest to że bardzo dobrze wpływa on na nasze pozycje w google. Wnioski na temat strony www, na której to nie prowadzi aktualizacji treści przedstawiają się jednoznacznie.  Mówiąc prosto mamy pełną szklankę, która wysycha a naszym zadaniem jest ciągłe dolewanie do niej płynu.

3. Optymalizuj stronę – warto zbierać statystyki na temat tego w jaki sposób potencjalni klienci poruszają się po danej stronie internetowej. Na podstawie tych statystyk a także doświadczenia zawodowego możemy zmieniać jej schemat w taki sposób, aby nieustannie polepszać jej obsługę. Do tego zadania posłuży nam narzędzie google analytics.
Przykład: Jeżeli naszą stronę odwiedza 100 osób dziennie natomiast do kontaktu zagląda jedynie 10%. W takim przypadku powinniśmy wskazać klientowi drogę do tej właśnie zakładki, umieszczająć na stronach ofertowych odpowiednie odnośniki (Zainteresowała Cię nasza oferta? Potrzebujesz więcej informacji? Skontaktuj się z nami!) przenoszące bezpośrednio właśnie do zakładki kontakt.
Optymalizacja odnośni się także do pozycjonowania – jest to jeden z dwóch głównych czynników, które odpowiadają za to jakie osiągamy pozycje w wyszukiwarce google. Ten temat jest nieco bardziej obszerny dlatego opiszemy go w oddzielnym artykule.

4. Najważniejszy podpunkt czyli rozreklamowanie – nasza strona www może mieć najlepsze treści, design, optymalizację, grafiki natomiast jeżeli nikt ich nie zobaczy są one wtedy nic nie warte. Mówiąc prosto pokażmy ofertę światu, zamiast trzymać ją w garażu. Jest wiele sposobów reklamowania strony internetowej, przedstawię poniżej kilka z nich
– Pozycjonowanie
– Reklama sponsorowana google adwords
– Social media facebook, google+, twitter etc
– Fora internetowe
– Artykuły sponsorowane
– Jako reklama tradycyjna np. na wizytówce, bilbordzie, samochodzie

Więcej o rodzajach reklamy w artykule
Jak widać sposobów pokazania naszego niestrudzonego przedstawiciela handlowego, który pracuje 24 na 7 na 365 nie jest takie trudne.

Zobacz także cennik stron www wraz z opisami.

Dodaj komentarz