Strona internetowa ciekawą szansą dla firm na zaistnienie.
Bez względu na dziedzinę prowadzonej działalności powinno się zadbać o dobrze przemyślaną stronę internetową. Nie jest istotne, czy jest to biznes stricte internetowy – tutaj strona jest elementem koniecznym do funkcjonowania, czy może prowadzimy warsztat i na co dzień nie przeglądamy internetu. W tym drugim przypadku do dziś, szczególnie w grupie docelowej powyżej 38 roku życia, panuje konserwatywne nastawienie do reklamy w sieci. „Do czego jest mi potrzebna strona dla warsztatu samochodowego, przecież jestem na rynku od wielu lat i mam stałych klientów?” – wielu ludzi ciągle nie zdaje sobie sprawy z potęgi internetu. Należy jednak pamiętać, że rynek zmienia się w trybie błyskawicznym oraz nawet informacje o usługach wykonywanych w świecie rzeczywistym (np. serwis wymiany klimatyzacji) są w pierwszej kolejności wyszukiwane właśnie w Internecie. Jak zatem kreować stronę internetową, aby dała nam możliwość zaistnieć nawet na polu działalności, która na co dzień nie jest powiązana ze światem wirtualnym?
O czym należy pamiętać?
Regularna aktualizacja strony to absolutna konieczność. Jeżeli sprzedajemy produkty bądź usługi także w sklepie stacjonarnym lub biurze, to może się okazać, że wprowadzimy klienta w błąd, w przypadku nieaktualnej oferty.
Zadbaj o wygląd witryny. Powinna pasować kolorystycznie do nazwy, loga a najlepiej całej identyfikacji wizualnej. Trzeba postarać się o odpowiednie rozłożenie podstron gdyż nawet posiadając ciekawą ofertę, możemy odstraszyć potencjalnych nabywców brakiem estetyki, a co się z tym wiąże, nieprofesjonalnym podejściem do odbiorcy.
Udzielaj się społecznie. Udostępnij miejsce do umieszczania opinii na temat firmy, jej produktów i usług. Nie opłaca się być biernym w sieci – w aktywności może pomóc także blog na stronie firmowej.
Dbaj o content marketing. Nie powielaj treści – także w przypadku opisów produktów udostępnianych przez producenta towarów. Jest to istotne w oczach google, który bardzo nie lubi powielanych informacji.
Przemyśl pozycjonowanie. Koncentruj swoje działania jedynie na kluczowych dla serwisu frazach. Nieetyczne działania mogą zostać szybko sprawdzone przez roboty indeksujące w wyszukiwarkach.
Przedstawione wskazówki nie dają gwarancji błyskawicznego zaistnienia w sieci. Należy się zaangażować oraz poświęcić dużo czasu i pracy na rozwój strony, komunikację z użytkownikami i ciągłą aktualizację udostępnionych materiałów. Jeżeli docenią nas klienci, to także nasza pozycja wzrośnie w wynikach wyszukiwarek internetowych – a wtedy już można mówić że jesteśmy blisko do osiągnięcia sukcesu.