Rozliczenie za efekt czyli uzyskanie pozycji 1-10 w przeglądarce to dotychczas rozwiązanie uważane za najbardziej uczciwe. Jednak kiedy przyjrzymy się temu systemowi bliżej dojdziemy do wniosku, że mimo wszystko nie jest to najbardziej efektywne. Z myślą o tym powstał poniższy artykuł.

Aby w pełni pojąć czym jest pozycjonowanie należy zrozumieć, że nie jest to jeden zabieg. Wiąże się z tym szereg procesów, które odpowiednio wykonane dadzą pożądany efekt. Z pozycjonowaniem jest jak z dobrym treningiem. Przyniesie on rezultat dopiero po czasie. Nie można osiągnąć wysokiej skuteczności w krótkim czasie. Albo szybko albo skutecznie. W końcu nikt po tygodniu spędzonym na siłowni nie oczekuję życiowej formy na długie lata.

 

 

” Szybkie pozycjonowanie ” może być zrobione tylko w sztuczny sposób, który nie podoba się wyszukiwarce Google. Tutaj z kolei możemy mówić o wbijaniu sterydów. Po krótkim czasie widzimy pierwsze efekty, pozycje idą w górę wraz z ilością słów kluczowych. Są to jednak tylko pozory. Bardzo szybko roboty Google’a dojdą do tego, że zostało zrobione to w sposób sztuczny. Wiąże się to z nałożeniem kary na naszą domenę lub całkowitym wyrzuceniem z index’u wyszukiwarki.

 

Cały proces polega na wykonaniu wielu czynności, które złożą się na efekt końcowy. Na początek są to zabiegi związane z obecną stroną internetową klienta. Optymalizacja zawartości witryny, tekstów, grafik, zdobycie wysokiej jakości linków. Wszystko to generuje koszty. W końcu nad całkiem procesem czuwa sztab specjalistów, którzy za swoją pracę musza otrzymać pieniądze. Im wiedza specjalistów jest lepsza, tym cena większa będzie cena.

 

 

Istnieje też rozliczanie abonamentowe za pozycjonowanie SEO. Najczęściej jednak odstrasza to klientów. Rodzi się w nich strach przed tym, że zostaną przez taka firmę oszukani. Bo przecież skoro płacą abonament a nie za efekt to agencja do tego efektu dążyć nie będzie. Jest to jednak nieprawda. Każda szanująca się agencja zadba o swojego klienta i dokona wszelkich starań aby osiągnąć zamierzony rezultat. Na chwilę obecną jest coraz więcej firm oferujących pozycjonowanie stron. W związku z tym jeżeli klient akceptuję ofertę i zaczyna proces pozycjonowania za słuszną cenę, agencja powinna zrobić co w jej mocy, aby taka współpraca przebiegała jak najdłużej. Jest to możliwe tylko w momencie gdy efekt pracy będzie zadowalający.

 

POZYCJONOWANIE W PRAKTYCE

 

Cała idea procesu pozycjonowania miała polegać na zwiększeniu ruchu na stronie internetowej, podkręcić sprzedaż, przynieść zwrot z inwestycji. W związku z tym rozwiązanie abonamentowe jest dobre jeśli celem jest pozyskiwanie unikalnych wejść na stronę. Pozycja w wyszukiwarce na interesujące na słowo nie powinno być celem, a środkiem. Ukierunkowanie się na 2-3 słowa kluczowe wybrane przez klienta zamyka specjaliście drogę dotarcia. Może się okazać, że zdobycie pozycji w top 10 na te frazy jest kompletnie nieskuteczne dla rozwoju biznesu.

 

Warto wspomnieć o tym, że gdy strona została powierzona w ręce pozycjonera, efekty strony internetowej widoczne są jeszcze zanim znajdziemy się w top 10 na wybrane frazy. Witryna jest wtedy doprecyzowana pod każdym elementem, a jej przeglądanie jest dla użytkownika przyjemnością. Jeżeli potrzebne jest wprowadzenie jakiś poprawek, poinformuję Was o tym specjalista. Nie ma o wtedy nad sobą ” bata ” – umowy za efekt. Jego praca może być wykonywana na spokojnie z myślą o wyniku końcowym.

 

DLACZEGO POZYCJONOWANIE SEO JEST ISTOTNE?

 

Pozycjonowanie jest ważne z 2 względów. Pierwszym jest zadowolenie użytkownika z przeglądania, ładuję się ona szybko, działa intuicyjnie, dostosowuje się do urządzeń mobilnych. Druga strona medalu to roboty Google’a śledzące wszystkie witryny znajdujące się w internecie. Aby przyciągnąć jak największa liczbę zadowolonych użytkowników Google chce aby wyniki w wyszukiwarkach jak najdokładniej odpowiadały na zapytanie pod daną frazę. Dla robotów najważniejsze jest aby osoby przeglądające Internet znalazły interesujące ich informację.

 

 

Wszystko to sprawią, że w momencie gdy strona internetowa jest pod opieką fachowców ds. reklamy, pojawi się ona w miejscu gdzie ludzie jej poszukują. Jednak żeby zaistnieć w internecie trzeba dokonać inwestycji. W końcu im więcej potencjalnych klientów na naszej stronie tym większe prawdopodobieństwo na dokonanie transakcji.

 

Ceny za pozycjonowanie w rozliczeniu abonamentowym znajdziecie TUTAJ. Jeżeli chodzi o płatność za efekt, wszystko zależy od ilości słów kluczowych, branży, konkurencji czy chociażby historii domeny. Przy wyborze tego rozwiązania ceny ustalane są indywidualne.

 

Zastanawiasz się na rozpoczęciem procesu pozycjonowania? Chcesz aby Twoja strona zyskała jak najwięcej wejść? Interesuję Cię możliwość zwiększenia obrotu swojej firmy? Nie czekaj ! Skorzystaj z formularza kontaktowego, zadzwoń bądź napisz wiadomość na czacie. Razem wybierzemy najlepsze rozwiązanie. Pamiętaj, że strona internetowa, która nie generuję żadnego ruchu jest jak sklep z kłódką na drzwiach. Nawet jeśli sprzedawca jest w środku to klient i tak nie wejdzie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *