W momencie gwałtownego rozwoju rynku internetowego, ceny stworzenia strony WWW oraz ich obsługa poszły bardzo mocno w górę. Wiele przedsiębiorstw nie było po prostu stać na taką opiekę. Ludzie zaczęli poszukiwać rozwiązań, w których to zarządzanie treścią na stronie nie byłoby wiedzą tajemną. Tu na przeciw wyszły firmy zajmujące się projektowaniem takich rozwiązań. Nazywamy je CMS – Content Management System.

Patrząc wstecz na starsze rozwiązania widać, że WordPress niesie ze sobą cała masę korzyści. Nie tylko naszym zdaniem ale i zdaniem specjalistów na całym świecie jest to rozwiązanie najbardziej praktyczne w użyciu.

Historia WordPress zaczęła się już stosunkowo dawno. Jednak na początku był on wykorzystywany głównie do tworzenia Blogów. Z każdym rokiem cała masa specjalistów, programistów rozpoczynała kolejne pracę nad rozbudową tego systemu. Dzięki ich pracy w dzisiejszych czasach WordPress oferuje wszystkie możliwe rozwiązania jakie są potrzebne aby stworzyć stronę internetową. Świetnie sprawdza się zarówno przy tworzeniu stron typowo firmowych, wizytówkowych jak również przy sklepach internetowych.

 

 

Największym plusem tego CMS jest jego prostota w obsłudze. Wystarczy stosunkowo nie wiele czasu aby osoba, która nie ma pojęcia o programowaniu umiała sama dokonać zmian w tekście czy podmienić grafiki. Wszystko to jest bardzo intuicyjne dzięki czemu aktualizowanie zmian będzie od teraz będzie zwykłą przyjemnością.

 

PODSTAWOWE INFORMACJE POTRZEBNE DO WYCENY STRONY WORDPRESS

 

1. PROFIL FIRMY DLA, KTÓREJ MA BYĆ STWORZONA STRONA WWW

 

Ma to oczywiście wpływ na cenę strony stworzonej na WordPress. Jeśli firma jest jednoosobowa, nie będzie to rozbudowana witryna. Wystarczy wtedy strona wizytówkowa, przewijana bez żadnych dodatkowych zakładek. W momencie gdy firma jest dużym przedsiębiorstwem zatrudniającym ponad 100 osób, posiadająca różne działy, bogatą ofertę produktów czy usług – strona wizytówkowa nie wchodzi w grę. Tutaj trzeba zainwestować w rozbudowany serwis z wieloma zakładkami. Oczywiście nad tą drugą programiści spędzą o wiele więcej czasu dlatego też cena będzie o wiele wyższa.

 

2. PREFERENCJE DOTYCZĄCE ZDJĘĆ NA STRONIE

 

Następnym ważnym elementem tworzenia witryny na WordPress jest kwestia rozkładu oraz rodzaju grafik. Wiele osób chętnie wzoruje się na szablonach wykupionych z zagranicznych serwisów oferujących takie motywy. Jest to tanie rozwiązanie jednak rzadko skuteczne. Wynika to z podejścia klienta, który chciałby stronę idealną w cenie 400zł. W związku z tym jeśli zależy nam na unikatowym projekcie, cena strony internetowej również będzie większa.

 

3. TECHNOLOGIE ZASTOSOWANE NA STRONIE

 

Strony internetowe mają bardzo duży przedział cenowy. W momencie gdy strona ma być uzupełniona w najnowsze rozwiązania trzeba liczyć się z większym wydatkiem. Mówimy tutaj np. o rozbudowanych zakładkach z opcją rejestracji, animowanych galeriach czy dodatkowymi wersjami językowymi. Wszystkie dodatkowe funkcjonalności sprawiają, że programista musi spędzić nad nimi dodatkowe godziny. Stąd też różnica w cenie.

 

 

4. CEL JAKI MA SPEŁNIAĆ STRONA INTERNETOWA:

 

a) STRONA WIZYTÓWKOWA:

 

Jest to najtańsze rozwiązanie. Mówimy tu o stronie złożonej z góra 3 zakładek ( strona główna, o nas/oferta, kontakt). Najczęściej w tym celu wykorzystuję się gotowe szablony WordPress. Zmiany na nich wprowadzane są „kosmetyczne”, nie obejmują tworzenia logo, slidera, pisania treści oraz przygotowania pod pozycjonowanie SEO.

Cena stworzenia takiej witryny na szablonie WordPress to przeważnie koszt ok 1000-1500zł netto

 

b) STRONA WIZERUNKOWA/SPRZEDAŻOWA ( rozbudowana )

Jest rozwiązaniem najczęściej stosowanym przez większe firmy. Strona taka jest przygotowana pod pozycjonowanie dzięki czemu jej widoczność w wyszukiwarce Google jest o wiele lepsza. Wykorzystuję się też płatne wtyczki, które znacznie rozszerzają możliwości takiej witryny. Zawiera ona stworzenie sekcji z realizacjami, portfolio, zakładkę blog i wiele innych.

Cena takiej strony zaczyna się od ok 1500zł netto

 

c) SKLEP INTERNETOWY NA WORDPRESS

Tutaj konfiguracji jest bardzo dużo. Różnice mogą związane zarówno z funkcjonalnościami, rodzajem płatności, opisem produktu i ich ilością.

W przypadku strony z niewielką ilością produktów (ok 100 ) wraz ze standardowymi metodami płatności cena wynosi ok 2500-4000zł netto

Gdy sklep ma być bardziej rozbudowany, zawierać zaawansowane rozwiązania oraz o wiele większą ilość produktów cena zaczyna się od 4000zł netto

Podane powyżej ceny są orientacyjne. Zależą od wielu czynników, które ustalane są indywidualnie. Im bardziej nieszablonowe zastosowania tym cena jest wyższa. Warto pamiętać, że nowa strona to nie przykra konieczność tylko inwestycja w przyszłość. Tworząc nowa stronę internetową należy zwrócić uwagę, że będzie ona służyć przez kolejne 2-3 lata.

Zachęcamy do prowadzenia statystyk dotyczących wejść na stronę WWW. Dzięki temu wiadomo jaki zysk ona generuje. Przekonasz się wtedy, że na samodzielnym tworzeniu strony nie należy oszczędzać.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *