Aby zachować ciągłą jakość usług na najwyższym poziomie warto inwestować w systematyczne udoskonalenie swojej strony internetowej. Chcąc przybliżyć wam temat live chatu stworzyliśmy specjalnie dla Was ten artykuł.

 

Kluczem do sukcesu nie tylko w przypadku stron internetowych ale także w firmie jest ciągły rozwój. Oczywiście w większości przypadków zaczyna się on od strony internetowej lub sklepu online. To przecież tam trzeba cały czas dbać o poziom sprzedaży, wprowadzać aktualizację, informować o nowych rabatach czy chociażby przyspieszyć działanie systemu.

 

Live chat jest elementem niewątpliwie wpływającym na przyspieszenie naszej działalności. Jest to rozwiązanie, które niesie ze sobą sporo korzyści i na pewno warto przemyśleć inwestycję w takie rozwiązanie.

 

 

Live chaty cieszą się obecnie olbrzymim zainteresowaniem. Mimo to popularność ten funkcji stale rośnie i coraz częściej jest on nieodłącznym elementem strony internetowej. Urządzenie to daję możliwość stałego kontaktu z klientem. Chaty zostały stworzone z myślą o użytkownikach odwiedzających nasze strony co sprawia, że ich znaczenie w świecie internetu stale rośnie.

 

Atutem tego rozwiązania jest olbrzymie ułatwienie w kontakcie z klientem. Ma on możliwość zadania, krótkiego pytania i uzyskania szybciej odpowiedzi. Koszt utrzymania takiego Chata jest stosunkowo niski w porównaniu z korzyściami jakie niesie.

 

Poniżej przedstawimy kilka plusów wynikających z wprowadzenia takiego rozwiązania na swojej stronie internetowej. Jeśli jesteś zainteresowany jak możesz zwiększyć obroty ze sprzedaży i usprawnić kontakt z klientem -zapraszamy do lektury !

 

1. SZANSA NA WYPRZEDZENIE KONKURENCJI

 

Live Chat choć zyskujący popularność wciąż jest nowatorskim rozwiązaniem. Nie zdominowało to całego rynku, a na pewno są branże, które o Live Chacie nie słyszały. Jeśli obserwujesz konkurencję i widzisz, że brakuję u nich tej funkcji – nie czekaj. Wyróżnij się wśród konkurencji i przekonaj klientów do skorzystania z Twojej oferty. Gdyby wszystkie strony internetowe wyglądały tak samo, klient nie wiedziałby z której firmy skorzystać. Proponując użytkownikom znajdującym się na stronie nowatorskie rozwiązania zwiększamy prawdopodobieństwo, że skorzystają oni z naszych usług.

 

2. PODKRĘĆ SWOJĄ SPRZEDAŻ INTERNETOWĄ.

 

Live Chat jest swego rodzaju doradcą online do którego zawsze można się zwrócić z jakimś pytaniem. Po drugiej stronie znajduję się osoba, której zadaniem jest odpowiadanie na takie zapytania, dawanie rad, wyrażanie opinii na temat produktu. Przeglądając stronę internetową w każdym momencie jest ona przy nas w przypadku jakiś pytań lub problemów i udzieli nam odpowiedzi.

Mając dylemat dotyczący produktu mamy podświadome przekonanie, że jest ktoś to nam pomoże. Daje to klientom poczucie bezpieczeństwa i pewności podczas dokonywania zakupów lub podejmowaniu decyzji. Live chat pełni w tym przypadku funkcje doradcy online.

 

3. ZREZYGNUJ Z INFOLINII NA RZECZ TANIEJ INWESTYCJI

 

Cały proces dodawania Live Chata jest stosunkowo krótki. Integracja ze stroną internetową powinna być bezproblemowa jeśli witryna nie jest wykonana w starej technologii. Obsługa Live Chata odbywa się praktycznie bez żadnych kosztów. Istnienie dużo darmowych rozwiązań , które również mogą spełnić swoją funkcję.
Live Chat stał się alternatywą dla infolinii. Plusów miedzy Chatem a Infolinia jest o wiele więcej. Poniżej znajdują się niektóre z nich:

– obsługa więcej niż 1 klienta na raz;
– brak kolejek na infolinii;
– eliminacja zdenerwowania klienta z powodu czekania na swoją kolej.

Ogromną siła tego rozwiązania jest możliwość obsługi w jednym czasie kilku klientów. Daje to znaczną przewagę nad konsultacją telefoniczną.

 

4. PRZYSPIESZENIE KONTAKTU Z KLIENTEM

 

Szybka forma kontaktu to olbrzymi plus w oczach klienta. Warunkiem koniecznym jest to, że ktoś po drugiej stronie jest online. Można skorzystać z funkcji bot Chatów opowiadających z nas ale o tym opowiemy w innym artykule.

Kwestia bycia online w obecnej dobie nie jest jednak dużym wymogiem. Obsługa Chata nie musi być głównym zadaniem pracownika. Może on działać ” w tle” w czasie gdy zajmuje się innymi sprawami związanymi z firmą.

Oczywiście im szybsza reakcja na zapytanie klienta tym lepiej. Dzięki temu poziom zadowolenia klienta rośnie wraz z poczuciem, że jest on dla nas ważny.

 

5. BUDOWANIE POZYTYWNEJ RELACJI Z KLIENTEM

 

Każda nowa wiadomość stanowi powód do tego aby klient zaufał Twojej firmie. Osoby, które są już zaznajomione z tą funkcją, prowadzili już rozmowę przez Chata znacznie bardziej zaufają danej marce co spowoduje, że zapadnie im ona w pamięci. Przy uzyskaniu satysfakcjonującej odpowiedzi, rozwiązaniu ich problemu wrócą z myślą, że i tym razem będzie podobnie. Poprzez każda relacje z klientem budujemy zaufanie. Jest to niezbędne, zwłaszcza w internecie.

 

6. ZBIERANIE WARTOŚCIOWYCH INFORMACJI

 

Dzięki pytaniom zadawanym przez klientów poprzez Live Chata jesteśmy w stanie zebrać te, które najczęściej padają. Przeważnie nawiązują one do problemu bądź doprecyzowania oferty. Jest to niezbędna informacja pozwalająca na udoskonalenie oferty czy zoptymalizowanie strony internetowej.

Jeśli pytaniem najczęściej padającym jest o rodzaj wysyłki mamy wskazówkę, że strona nie zawiera wyczerpujących informacji, znajduje się ona w złym miejscu bądź jest słabo czytelna. Każda taka wiadomość jest argumentem do zastosowania aktualizacji w obrębie naszego serwisu.

 

 

PODSUMOWANIE:

 

Live Chat daję wiele dodatkowych funkcji dla naszej strony WWW. Jest to udoskonalenie w kontakcie z potencjalnym klientem i okazja na rozwiązanie w czasie rzeczywistym ich dylematów, odpowiedzieć na pytania. Daję to możliwość zmienić użytkownika w osobę dokonującą zakupu.

Esencją wszystkich zalet płynących z zastosowania Live Chata na stronie internetowej to:

– Tanie rozwiązanie w utrzymaniu
– rosnące zaufanie użytkowników do Firmy
– sposób na wyprzedzenie konkurencji
– obsługa Live Chatu podczas wykonywania innych czynności
– Prowadzenie rozmowy z kilkoma użytkownikami w tym samym czasie
– Możliwość otrzymania szybciej informacji zwrotnej na temat serwisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *