Social Media w obecnej dobie internetu spowodowały, że popularność portali społecznościowych wkroczyła na poziom, w którym możemy je przyrównać do alternatywnej, cyfrowej rzeczywistości. Sprawiło to, że oprócz relacji prywatnych między znajomymi, nawiązywane są realizację biznesowe miedzy klientem a firmą. Wszystko to powoduję, że Facebook stał się ważnym kanałem reklamowym. Potwierdzają to statystyki po których widzimy, że w samej Polsce, zarejestrowanych jest już ponad 16mln użytkowników. 88% millenialsów (ludzi miedzy 12 a 37 rokiem życia ) traktuję przysłowiowego „fejsa” jako źródło informacji. Prawie 80% z nich korzysta z tego portalu częsciej niż raz dziennie. W poniższym artykule przedstawię kilka korzyści dla biznesu wynikającego z prowadzenia fanpage.

 

EFEKT SKALI FACEBOOK’a:

Mało jest portali, które mogą się pochwalić liczba 1,5 mld użytkowników. Popularność ta sprawia, że nieskorzystanie z jego pełnej funkcjonalności zabiera nam ważny kanał dotarcia do klienta. Mocną stroną jest fakt, że już małym kosztem, jesteśmy w stanie pokazać swój produkt sporej liczbie osób. Odpowiednia strategia reklamowa powoduję, że możemy osiągnąć bardzo dużo. Przykładowo za 200 zł możemy dokonać przychodu na 2000 zł.

 

DOCIERAJ Z PRODUKTAMI DO SWOJEJ GRUPY DOCELOWEJ:

Menadżer Reklam Facebook’a oferuję chyba najciekawszą funkcje czyli targetowanie. Ponieważ mamy tutaj możliwość określenia wieku, płci, lokalizacji czy zainteresowań trafiamy do ludzi będących potencjalnie zainteresowanych naszym produktem. Dzięki temu budujemy świadomość marki wśród użytkowników mobilnych jak i deskopowych. Posty – bo tak nazywamy treści udostępniane na swojej tablicy – muszą być spójne z ofertą firmy.

 

PRZYCIĄGNIJ UWAGĘ I WYBIJ SIĘ Z TŁUMU:

W dzisiejszych czasach ludzie chcą mieć wszystko podane na tacy. Wszystkim się spieszy, nie mają czasu na szukanie, niekiedy na same podjęcie decyzji. Dlatego to Ty musisz ich zmobilizować,przyciągając uwagę. Wartościowe treści czy konkursy często powodują ten efekt.  Zapewni to zarówno ruch na fanpage jak i stronie WWW, dzięki temu ,że Facebook umożliwia nam przekierowanie z poziomu fanpage na nasza domenę. Pamiętajmy, że większy ruch to szansa na zwiększenie wyników sprzedaży!

 

PODSUMOWANIE:

 

Reklamę Facebook można przyrównać do dobrze ułożonej diety. Jeśli jest ona zbilansowana, odpowiednio uzupełniona we wszystkie potrzebne składki, sprawi cuda. Odpowiednio prowadzony fanpage również przyniesie spoko korzyści wraz z wartością dodaną jaką jest wzmocnienie pozycji firmy na runku.

 

Zachęcam również do zapoznania się z pozostałymi formami reklamy internetowej 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *