Na termin wpływ ma agencja, ale także klient

Budowa strony internetowej dla każdej firmy jest skomplikowanym procesem, który wymaga zaangażowania większej liczby osób, precyzyjnych przygotowań, opracowania odpowiedniego planu działania oraz wymiany wielu maili z klientem. Są to elementy, które w dużej mierze decydują o tym, jak długo będzie trwać budowa strony. Zdarzają się klienci na tyle zajęci swoimi sprawami, że nie znajdują czasu, by dokładnie omówić wszystkie założenia czy nawet odpowiedzieć na pytania wykonawcy. Nie wspominając już o wypełnieniu szczegółowego briefu.

Właśnie z tych powodów większość agencji wyznacza termin wykonania strony dopiero w chwili, gdy zostaną ustalone szczegóły, włącznie z kosztami. Na cenę wpływa wiele czynników, a klient, który pyta o wprowadzenie nowych rozwiązań już w momencie budowy witryny naraża się nie tylko na podniesienie kosztów, lecz również przesunięcie terminu.

Liczy się czas? Stawiamy na szablon

Każda agencja interaktywna ma w swoich realizacjach projekty, które powstały na przygotowanych szablonach także tych autorskich. Jeśli więc klientowi niezwykle zależy na czasie, można stworzyć jego witrynę właśnie na szablonie. Strona nie będzie bardzo oryginalna, ale z pewnością przyjazna użytkownikowi, wyszukiwarkom i spełni swoją funkcjonalność. Cena także jest w takiej sytuacji jest zazwyczaj niższa, co może mieć kluczowe znaczenie dla sporej grupy klientów.

W momencie gdy zleceniodawca chce postawić na projekt spersonalizowany, w każdym szczególe dopasowany do swoich wymagań, wtedy musi się liczyć z tym, że projekt zajmie znacznie więcej czasu.

Czy potrzebujemy giganta?

Mocno rozbudowane serwisy www wyglądają efektownie, ale trzeba się zastanowić, czy nasza firma właśnie czegoś takiego potrzebuje. W wielu przypadkach strona ma pełnić rolę czysto informacyjną, a wszystkie dodatkowe elementy graficzne, a tym bardziej animacje, tylko wydłużają czas realizacji oraz zwiększają cenę.

Na pewno znacznie krócej potrwa tworzenie strony z podstawowymi zakładkami, jak Kontakt, O firmie i Cennik niż z filmikami promocyjnymi, przedstawieniem procesu produkcji oraz mapą realizacji.

System zarządzania treścią?

Dobra agencja interaktywna stworzy stronę wraz z dedykowanym jej systemem do zarządzania treścią. To niezwykle dobre rozwiązanie dla klienta, bo pozwala mu w pełni wykorzystać potencjał strony także w przyszłości. Z poziomu platformy CMS możemy samodzielnie uzupełniać treści, galerie przez co nie tracić środków czy też czasu na proszenie o to wykonawcy. Na ten element projektu zdecydowanie warto zwrócić uwagę.

Tak więc jak długo trwa stworzenie strony?

Przy założeniach jak tak to, że strona powstanie w oparciu o dedykowany zarządzania treścią, który będzie dopasowany do indywidualnych preferencji szablonu jak również nie będzie zbyt rozbudowana pod względem graficznym, wtedy czas realizacji nie powinien przekroczyć 29 dni roboczych.

Bardzo zaawansowane serwisy tworzy się znacznie dłużej. Pamiętajmy, że dobre agencje mają sporo klientów, dlatego muszą dzielić zasoby między kilka różnych projektów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *