Responsywność czyli inaczej RWD – w e-marketingu znaczy to dostosowanie grafiki do rozmiaru ekranu na którym dana strona internetowa jest oglądana. Jeżeli Twoja strona firmowa jest responsywna to oznacza, że będzie dobrze wyglądała na laptopie, smaprtphone czy też tablecie.

Responsywność stron WWW w dzisiejszych czasach to nie dodatek, lecz konieczność. Programiści oraz graficy budując stronę WWW starają się, aby była ona prosta w obsłudze tak przy użyciu myszki jaki i palca na małym ekranie urządzeń mobilnych. Zwracając uwagę na szczegóły nawet najmniejszy interaktywny obiekt nie powinien mieć mniej niż 40px gdyż ciężko będzie w niego trafić. Rozmiar czcionek oraz układ elementów zmienia się w zależności od tego jaka jest rozdzielczość danego ekranu i na jakiej przeglądarce jest wyświetlana twoja strona internetowa.

Istotną kwestią jest fakt, że 2012 rok był pierwszym, w którym spadła sprzedaż komputerów tradycyjnych na rzecz urządzeń mobilnych. Wnioskując coraz więcej ludzi korzysta z tych urządzeń do przeglądania stron internetowych. Wystarczy popatrzeć na osoby, które nie używają już tylko telefonów do wykonywania rozmów, ale także do przeglądania stron i korzystania z nich.

Co na to wszystko Google? Już od jakiegoś czasu strony responsywne są na wyższych pozycjach w organicznych wynikach wyszukiwania niż te nie przystosowane do urządzeń mobilnych. W marcu 2015 roku Google zaktualizowało algorytm tak, że jeśli strona nie jest dostosowana do urządzenia na którym ma być otwierana to nie pokaże jej w wynikach wyszukiwania na danym wyświetlaczu. Faktem jest, że około 67% całej populacji Polski korzysta na codzień z Internetu to 41% z nich wykorzystuje w tym celu urządzenia mobilne. Tak więc, czy jesteś w stanie zignorować tak dużą liczbę Twoich potencjalnych klientów?

Czym się różni wersja mobilna strony Internetowej od responsywnej strony Internetowej?

  • Wyglądem
  • Funkcjonalnością
  • Pozycjami w wyszukiwarkach
  • Możliwością dostosowania obrazu do każdej rozdzielczości

W takim razie jakie jeszcze widzimy zalety strony responsywnej i ile taka przyjemność kosztuje?

  1. wyprzedzasz konkurencję – wykorzystaj możliwość jaką daje Ci Google, sprawdź rynek, który jest jeszcze nie do końca zbadany oraz jest w fazie szybkiego wzrostu,
  2. ułatwiaj życie potencjalnym klientom – jeżeli Twoja strona się szybko ładuje oraz nie ma problemu z owtieraniem jej na urządzeniu mobilnym jest większa szansa na to że skorzystają z oferty,
  3. zwiększ liczbę odwiedzin – biorąc pod uwagę powyższe podpunkty ruch na twojej stronie może wzrosnąć nawet o około 40%,
  4. oszczędzasz pieniędze – projektując stronę responsywną nie jesteś zmuszony dodatkowo wydawać na wersję mobilną starej strony www. W jednej cenie otrzymujesz nową stronę i jej mobilny odpowiednik.

Teraz pozostaje nam kwestia ceny jak już doszliśmy do wniosku zazwyczaj łatwiej, lepiej, taniej wychodzi stworzenie nowej strony, która będzie od razu posiadać swoją wersję mobilną. Nie ma sensu płacić za to samo dwa razy. Koszt stworzenia stworzenia responsywnej strony zaczyna się w granicach 800zł/netto

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *