Jak to się zaczęło?

Internet zrewolucjonizował nasze życie w przeciągu kilku lat. Trudno nam sobie wyobrazić,  jak wyglądało to bez Social Mediów, poczty elektronicznej czy popularnych portali informacyjnych takich jak (WP.pl, Onet.pl. lub Interia.pl) większość Polaków nawet nie zauważa jak bardzo pochłania ich ten rodzaj pozyskiwania informacji, spędzania czasu na portalach typu Facebook lub w poszukiwaniu rozrywki na platformach takich jak YouTube.com, JoeMonster.org, CDA.pl czy coraz bardziej popularny wśród młodych osób Twitch.tv.

Nie powinien dziwić fakt, że marketing internetowy z roku na rok rozwija się co raz szybciej i oferuje wiele możliwości i rozwiązań. Jednym z przykładów rozwijającedo się popytu na dobrą opinie marki i pozycja w internecie mogą być środki, jakie firmy przeznaczają na kampanie reklamowe w sieci, lub problemy, jakie wielu specjalistów od marketingu nadal ma w poruszaniu się pomiędzy jego poszczególnymi formami.

Podstawowe formy reklamy internetowej.

By pomóc osobom stawiającym pierwsze kroki w swojej działalności internetowej postanowiliśmy przygotować dla nich przewodnik po poszczególnych formach marketingu internetowego.

  1. Marketing w wyszukiwarkach internetowych (np. google.pl, bing.com, yahoo.com, itp.), określany również mianem SEM (ang. search engine marketing)
    1. Kampanie PPC (pay per click) – kampanie reklamowe, które są wyświetlane w postaci boksów reklamowych obok wyników wyszukiwania w danej wyszukiwarce. Dla wyszukiwarki Google są do kampanie (AdWords) opłata jest pobierana wyłącznie za kliknięcie reklamy, a nie jej wyświetlenie.
    2. SEO i link building, określane inaczej pozycjonowaniem stron wyświetlane w organicznych wynikach wyszukiwania.
  2. E-mail marketing – jedna z pierwszych form marketingu internetowego. Opierająca sie głównie na rozsyłaniu maili ofertowych dopasowanych do osób, których adres mailowy udało nam się pozyskać. Bywa często naużywana przez rozsyłanie reklam trafiających do zakładki (spam) na naszych skrzynkach e-mail, ale przy dopasowaniu sprecyzowanej oferty dla wybranej grupu klientów forma ta staje się bardzo skuteczna.
  3. Social media – obecność firmy na portalach społecznościowych jak Facebook, LinkedIn czy Twitter. – Bardzo ważna forma reklamy która nabiera coraz większego znaczenia dla wizerunku firmy w internecie.
  4. Marketing szeptany – marketing skupiający się na opiniach i poleceniach, produktów czy usług, które uzyskujemy  na forach internetowych związanych z naszą branżą, forach regionalnych lub serwisach społecznościowych.
  5. Kampanie graficzne – kampanie w postaci grafik/banerów umieszczanych na popularnych serwisach i portalach internetowych.
  6. Mobile marketing – marketing skupiający swoje działania na takie urządzenia jak smartfony i tablety. – Ostatni czas w reklamie internetowej  został nazwany „Erą Mobilności” i jest to jeden z wyznaczników działań marketingowych.
  7. e-PR – działania public relations nakierowane na budowaniu relacji z odbiorcami naszej marki na portalach Social Media oraz aktywną obecność w internecie.

Jest to krótką ściągawką dla niewtajemniczonych. Którzy stawiają pierwsze kroki w Marketingu sieciowym lub szukają porady jakie kroki powinni jeszcze podjąć aby usprawnić swoją kampanie reklamową w internecie.

Mamy nadzieję, że udało nam się pomóc.

Zespół AD-Site